انتشار اثری جدید از آیت الله صافی گلپایگانی

اشتراک گذاری :

 کتاب عقیده نجات بخش از آثار آیت الله صافی گلپایگانی است که پیرامون ظهور و حکومت حضرت مهدی تألیف شده و اکنون در چاپ و ویراست جدید در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی انتشارات آیت الله صافی گلپایگانی، کتاب عقیده نجات بخش؛ پیرامون عقیده به ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج) تألیف آیت الله صافی گلپایگانی است که در ارتباط با ایمان و عقیده به ظهور مهدی (عج) با کیفیات ذهنی و فکری، وحدت جامعه و حکومت جهانی، مساوات اسلامی، عدالت اجتماعی و زمامداری و همچنین عدل و قسط را بررسی می‌کند.

عقیده به حضور مهدی (عج) یک عقیده کاملاً اسلامی است که ریشه‌های ثابت آن در کتاب و سنت به طور صحیح و متواتر قرار دارد، و در این که نمی‌توان آن را از دعوت اسلامی جدا کرد، هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد و در این زمینه آیاتی از قرآن مجید و بسیاری از احادیث و اخبار، چنان این اعتقاد را تحکیم و استوار کرده‌اند که حتی انکار آن (مانند انکار اصل رسالت و نبوت) در بعضی از روایات، کفر شمرده شده است.

بر اساس مطالب کتاب، احتمال این که اخبار و احادیث پس از ولادت حضرت مهدی (عج) یا در زمان غیبت صغری یا کبری در منابع حدیثی و متون شیعه وارد شده باشد، به طور قطع غیرعقلایی و مردود است؛ زیرا کتاب‌هایی که این احادیث در آن‌ها ضبط شده و کسانی آن‌ها را تألیف کرده‌اند که احتمال این که کلمه ای جعل کنند، در حق آن‌ها داده نمی‌شود و آن‌ها کسانی هستند که به صدق امانت، معروف و مشهور هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «ما می‌خواهیم بپرسیم که آیا این عقیده اسلامی به ظهور مهدی (عج) و حکومت جهانی او و اصلاحاتی که به دست او انجام خواهد گرفت، برای وضع فعلی ما و بر اعمال ما چه تاثیری دارد؟ می‌خواهیم بدانیم از این عقیده که سنی و شیعه به آن اتفاق دارند، برای اصلاح امور اجتماعی و سیاسی، و علاج این همه مشکلات که با آن روبه رو هستیم یا روبه رو خواهیم شد، چه بهره ای می‌توانیم بگیریم؟

کتاب حاضر در ارتباط با ایمان و عقیده به ظهور مهدی (عج) را با کیفیات ذهنی و فکری، وحدت جامعه وحکومت جهانی، مساوات اسلامی، عدالت اجتماعی و زمامداری و همچنین عدل و قسط بررسی می‌کند تا معلوم شود که این اعتقاد در زندگی و مواقف حساس آن و مبارزات و مجاهدات و تعیین جهت حرکت جامعه چه نقش بزرگ و سازنده ای را ایفا می‌کند.

کتاب «عقیده نجات بخش پیرامون عقیده به ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج)» با ۱۲۰ صفحه در چاپ سوم وارد بازار نشر شد.

منبع : خبرنامه دانشجویان ایران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

علت نفخ شکم را بدانید

د جولای 20 , 2015
حساس سفتی و پری شکم که به اصطلاح نفخ گفته می‌شود با تغییر دادن رژیم غذایی، دور کردن استرس و ناراحتی هنگام غذا خوردن برطرف می‌شود. غلامرضا کرد افشاری  گفت: احساس سفتی و پری شکم حس ناراحت کننده‌ای است که افراد با آن مواجه می‌شوند که همان نفخ است، این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...