انار خون ساز طبیعی

اشتراک گذاری :

نودیها:محمد عبداللهی نیک آبادی پژوهشگر طب اسلامی در خصوص خواص انار گفت: انار میوه ای سرد، تر و قابض است و از پوست، ریشه، دانه، گل، برگ و پوست درخت آن برای تهیه داروهای طبیعی استفاده می شود.

عبداللهی ضمن اشاره به این که انار شیرین ادرارآور و ملین مزاج است، ادامه داد: این میوه برای درمان بیماری های مجاری ادرار و برطرف کردن اسهال بسیار مفید است و اگر انار را با عسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی بچکانید، از رشد پولیپ در آن جلوگیری می شود.

وی اظهار داشت: انار افزایش دهنده ترشح صفرا، خون ساز، تصفیه کننده طبیعی خون، بهترین راه شادابی رنگ صورت، برطرف کننده گرفتگی صدا و بهترین داروی تقویت کننده کلیه برای سالمندان به شمار می رود.

این پژوهشگر طب اسلامی انار را خنک کننده و تقویت کننده قلب ومعده دانست و بیان کرد: برای درمان کرم معده از جوشانده پوست و ریشه انار و برای برطرف کردن زخم گلو و گلو درد از جوشانده پوست و برگ های انار استفاده می شود.

وی عنوان کرد: دم کرده گل های انار به صورت غرغره برای ازبین بردن زخم های دهان به کار می رود و همچنین از دم کرده ریشه درخت انار می توان در برطرف کردن  دندان درد استفاده کرد.

این پژوهشگر طب اسلامی اذعان داشت: روغن دانه انار دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی، ضدالتهابی و ضد میکروبی است و ضمن پیشگیری از سرطانی شدن سلول های بدن، باعث کاهش زخم در مبتلایان به سرطان پوست می شود.

وی با اشاره به این نکته که روغن دانه انار نقش مهمی در کاهش خطر احتمال به سرطان سینه دارد، تاکید کرد: این روغن طبیعی از بروز مشکلات یائسگی و پوکی استخوان در زنان جلوگیری می کند.

عبداللهی نیک آبادی یاد آور شد: روغن دانه انار از بروز بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می کند و مانع از پیرشدن سلول های بدن، جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک پوست، بازسازی و تقویت پوست و حفظ جوانی می شود.

وی اشاره کرد: مصرف روغن دانه انار همراه با برنامه غذایی منظم می تواند در افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن بسیار موثر باشد.

عبداللهی نیک آبادی هشدار داد: از آن جایی که انار میوه ای تر است، برای افراد سرد مزاج توصیه نمی شود و بهتر است این افراد در مصرف انار زیاده روی نکنند.
فرهنگ نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مهمترین عامل «بلوغ زودرس»

د اکتبر 17 , 2016
نودیها:انسان از بدو تولد تا سالمندی مراحلی را در رشد طی می‌کند که یکی از حیاتی‌ترین مراحل در رشد انسان، مرحله بلوغ که مرحله بین نوجوانی و جوانی است؛ از نظر لغوی، بلوغ به معنای «رسیدن به رشد» است؛ برخی مرحله بلوغ را یک مرحله بحرانی می‌دانند که در جریان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...