افزایش سرطان معده در پی استفاده مکرر اغذیه‌فروشی‌ها از روغن‌های سرخ‌کردنی

اشتراک گذاری :

سرطان معده شایع‌ترین سرطان در کشور و از سرطان‌هایی است که در کشورهای غربی شیوع چندانی ندارد. عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی مثل تغذیه و نحوه نگهداری غذاها، آلودگی آب و مصرف غذاهای کنسرو شده، تاریخ گذشته، غذاهای سرخ‌شده و غذای فوری‌ احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: استفاده مکرر از روغن‌های سرخ‌کردنی در طبخ غذاها که متأسفانه در ساندویچ‌فروشی‌ها این موضوع به‌وفور مشاهده می‌شود، شانس ابتلا به سرطان معده را دوچندان می‌کند.

علایم سرطان معده

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: مهم‌ترین علامت سرطان معده بی‌اشتهایی و خون‌ریزی دستگاه گوارش است. همچنین گیرکردن غذا در معده و احساس سنگینی معده، استفراغ بعد از غذا خوردن و مشکلات در بلع غذا و انسداد دستگاه گوارش نیز می‌تواند از دیگر علائم بروز سرطان معده باشد.

وی توضیح داد: از آنجاکه علائم این بیماری در مواردی مشابه بیماری‌های دیگر است فرد با مشاهده علائم نباید احساس ترس و نگرانی کند اما باید این علائم را جدی بگیرد و اگر فرد به‌صورت مکرر با این علائم مواجه شد باید فوراً برای معاینه به پزشک مراجعه کند و در صورت تشخیص سرطان مورد معالجه و درمان قرار بگیرد.

سن ابتلا به سرطان معده

 انوری در خصوص سن ابتلا به سرطان معده گفت: این نوع سرطان بیشتر در افراد مسن و میان‌سال مشاهده می‌شود و شیوع این بیماری در زیر ۲۰ سال بسیار کم است و عمدتاً این بیماری در مردان بیشتر از زنان بروز می‌کند.

متخصص رادیوتراپی آنکولوژی در خصوص عوارض این بیماری بیان کرد: افسردگی بی‌حوصلگی و کم‌خونی بدن و احساس خستگی ناشی از کم‌خونی، از عوارض این بیماری است.

پیشگیری از سرطان معده

وی در مورد پیشگیری سرطان معده به مردم توصیه کرد: مراقبت در مصرف آب غیرسالم، استفاده نکردن از غذاهای تاریخ گذشته و استفاده کردن از غذاهای آب پز می‌تواند درصد ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

وی توضیح داد: تعادل در وعده‌های غذایی افراد بسیار حائز اهمیت است، به‌طوری‌که نباید به‌طور مستمر از غذاهای سرخ‌شده و غذای فوری استفاده کرد و از غذاهای آب پز نیز استفاده شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص روش‌های درمان سرطان معده گفت: اگر بیماری فرد در مراحل اولیه تشخیص داده شود و مورد درمان قرار بگیرد، احتمال بهبود فرد افزایش می‌یابد و اگر سرطان پیشرفت کرده باشد فرد برای درمان نیازمند عمل جراحی است و بعد از جراحی شیمی‌درمانی انجام می‌شود. درمان این نوع سرطان معمولاً بین ۶ تا ۸ ماه طول می‌کشد.

کاظم انوری در پایان عنوان کرد: ورزش کردن باعث کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌شود و تحقیقات انجام‌شده در این زمینه نشان می‌دهد افراد ورزشکار از روحیه بالاتری برخوردارند و ورزش، باعث کنترل و کاهش وزن می‌شود که این عوامل تأثیر بسیار مثبتی بر روی کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها دارد.

منبع:فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ خندوانه - جناب خان و پلیس فتا

س آگوست 18 , 2015
بارگیری روی رایانه منبع : آپارات برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...