افزایش خشونت، آدمکشی، تجاوز و سرقت در شهرهای مهم آمریکا

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : جرایم خشونت آمیز از قتل و آدمکشی گرفته تا تجاوز و سرقت در بسیاری از شهرهای مهم آمریکا به طور غیر قابل توضیحی افزایش یافته به طوری‌که کارشناسان  تنها یک دلیل را برای افزایش این موارد کافی نمی‌دانند و عنوان می‌کنند در این مسیر یک نوع گرایش نیز وجود دارد.

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در شهر‌های آمریکا در این زمینه تفاوت نیز وجود دارد به طوری‌که  در شهرهای شیکاگو و لس آنجلس آدمکشی افزایش یافته اما در جاهای دیگر چون میامی و اوکلند وضع به این منوال نیست.

شیکاگو شهر با سابقه‌ای طولانی جرایم خشونت آمیز که به همسایگان فقیرترش نیز آسیب وارد می‌نماید، تنها در مراسم «روز یاد بود» تنها در آخر هفته شاهد شش فقره قتل با اسلحه و ۶۵ مورد جراحت بود. در ماه مه سال جاری ۶۶ مورد قتل وجود داشته که ۱۹مرتبه بیش از ماه مه سال ۲۰۱۵ و ۲۵ مرتبه بیش از ماه مه سال ۲۰۱۴ بوده است .

بر این اساس، آمار آدمکشی افزایش ۵۰ در صدی را به نسب سال گذشته داشته و در این این شهر نسبت به آمار سال ۲۰۱۲ که ۵۰ مورد آدمکشی وجود داشت، سبقت گرفته است.

 در همین زمینه «مایکل فلگر» کشیش و فعال اجتماعی می‌گوید: «بچه‌های ما می‌ترسند که حتی از منازل خارج شوند.»

به نوشته این منبع خبری،دلایل این امر متفاوت است و  برخی عنوان می‌کنند که رشد گروه‌های خلافکار و رقابت بین آن‌ها موجب چنین موردی شده و برخی دیگر انحلال یگان نیروهای ویژه پلیس را کمکی به قدرت گرفتن خلافکاران عنوان می‌کنند . البته دلیل دیگر نیز رواج اسلحه در شهر عنوان شده است.

«ادی جانسون» سرپرست جدید پلیس در این زمینه گفت که جرایم خشونت آمیز در شهرهای بزرگ آمریکا افزایش یافته است. آمارها در سه ماه ابتدایی سال جاری نیز حکایت از افزایش قتل، تجاوز، سرقت و حملات شدید و تیراندازی‌های غیرکشنده در قیاس با سال ۲۰۱۵ دارند.

بر اساس این گزارش، افزایش جنایات برای مقام‌های پلیس نیز موجب شگفتی شده به طوری که «جیمز کامی» مدیر پلیس فدرال آمریکا در این باره گفت: «هرساله نسبت به سال قبل مردم بیشتری می‌میرند و من به درستی دلیل آن‌را نمی‌دانم.»

پلیس شهر ایندیانا پلیس سال گذشته شاهد ۱۴۴ مورد قتل بود و به همین دلیل رویکرد جدید مبارزه علیه جنایت را پیش گرفت و اینک افسران پلیس گشت‌زنی‌های خود را در مناطقی که ۴۵ درصد قتل‌ها در آن‌جا رخ داد ، افزایش دادند.

«کندیل آدمز» سخنگوی پلیس ایندیانا پلیس در این زمینه گفت که افزایش آمار آدمکشی در سال جاری نیز تداوم یافته  و البته بستگی به چندین عامل چون رواج اسلحه،جر و بحث بین قاچاقچیان و دعوای آن‌ها که منجر به شلیک اسلحه می‌شود، دارد.

وی در ادامه گفت: «بهرحال مردم از ما دلیل این امر را می‌خواهند.اما وقتی ما به داده‌ها نگاه می‌کنیم این مسئله عذاب آور است .این امر ناشی از موارد مخدر و جر و بحثی است که به سادگی از فیسبوک شروع می‌شود. اینک اختلاف‌ها که به طور طبیعی از طریق درگیری حل و فصل می شدند،با وسایل کشنده رفع می‌گردند.»

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مار ۲ متری باعث رعب و وحشت کارکنان به‌تک شهریار شد

س ژوئن 7 , 2016
سایت نودیها : از غرب استان تهران، رضا قاسمی عصر امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه آتش‌نشانی ۸۰۱ رضی‌آباد اظهار کرد: با تلاش آتش‌نشانان یک حلقه مار دو متری در محوطه شرکت به‌تک شهریار به دام افتاد. وی بیان کرد: ساعت ۹ و ۵۶ دقیقه امروز طی تماس با سامانه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...