افتتاح ۱۰۰۰ هکتار طرح جنگل‌کاری اطراف تهران

اشتراک گذاری :

سایت نودیها به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در حفظ و توسعه‌ی محیط زیست، ایجاد جنگل و فضای سبز و با هدف مهار ریزگردها، طرح جنگل‌کاری برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ۱۰۰۰ هکتار از مناطق حاشیه‌ای تهران، با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسئولان کشوری روز یک‌شنبه ۲۲ اسفند ماه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح ۱۰۰۰ هکتاری جنگل‌کاری برکت در ۹۰ هکتار از زمین‌های منطقه‌ی مسعودیه تهران، ۷۶۰ هکتار در منطقه‌ی ملارد شهریار (اخترآباد) و ۱۵۰ هکتار در منطقه‌ ده سید لواسان به اجرا در آمده است. در این مناطق ۲۹۵ هزار اصله نهال و بوته شامل انواع آتریپلکس، تاغ، کاج، سرو، توت، داغداغان، زیتون، زرشک، سنجد، بادامک و پسته وحشی کاشته شده است.

با توجه به افزایش آلودگی هوا و ریزگردها و هم‌چنین وجود عرصه‌های بیابانی که منشأ پیدایش این ریزگردها در هوای کلانشهر تهران شده، اجرای طرح جنگل‌کاری برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) می‌تواند به گسترش محدوده‌ی کمربند سبز و ایجاد هوای پاک و سالم در تهران کمک شایان توجهی کند. این در حالی است که در طرح جنگل‌کاری برکت در منطقه‌ی ملارد شهریار (اخترآباد)، علاوه بر مهار ریزگردها و افزایش پوشش جنگلی و مرتعی شاهد ایجاد اشتغال برای اهالی منطقه نیز خواهیم بود.

در این مراسم علاوه بر افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰۰۰ هکتار طرح جنگل‌کاری برکت در اطراف تهران، عملیات ایجاد ۲۰۰۰ هکتار جنگل جدید نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان‌های مرزی کشور که دچار آلودگی هوا در نتیجه‌ی پراکنده شدن ریزگردها هستند، آغاز خواهد شد تا با گسترش فضای سبز به کاهش مشکلات زیست محیطی در این مناطق کمک شود.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درمان چاقی و چربی خون با رژیم فوق العاده

ش مارس 11 , 2017
نودیها: مواردی که باید پرهیز شود: ۱. اسانس‌های شیمیایی (آبمیوه‌های شیمیایی، نوشابه‌های گازدار، بستنی‌های صنعتی و…)، ۲. قندهای شیمیایی (قند، شکر، شیرینی‌جات قنّادی‌ها و…)، ۳.چربی‌های با ترانس بالا (روغن جامد، میوۀ موز، غذاهای پُرچرب، کیک خامه‌ای، خامه، خامه شکلاتی، سرشیر، کلّه پاچه، جگر سیاه، سرخ کردنی، تف دادنی، بو دادنی، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...