اعمال شب و روز عید فطر

اشتراک گذاری :

نودیها:ماهی که سحرهایمان با نجوای الهی می گذشت و مشغول به خواندن دعای سحر و ابوحمزه ثمالی بودیم، ماهی که  آمار جرم های اجتماعی به پائین ترین حد خود رسیده بود و همه اقوام به یکدیگر نزدیک تر شده بودند و در موقع افطار همدیگر را دعوت و با هم ملاقات می کردند و بالاخره ماهی که اولش رحمت، وسط آن مغفرت و آخرش رهایی از آتش بود.

مهلت این میهمانی به پایان رسید

مهلت مهمانی خاص خدا به پایان رسید ماهی که خواب آن هم عبادت بود و قرائت یک آیه قرآن در آن ماه برابر با یک ختم قرآن در ماه های دیگر بود. 

ماهی که سحرهایمان با نجوای الهی می گذشت و مشغول به خواندن دعای سحر و ابوحمزه ثمالی بودیم، ماهی که  آمار جرم های اجتماعی به پائین ترین حد خود رسیده بود و همه اقوام به یکدیگر نزدیک تر شده بودند و در موقع افطار همدیگر را دعوت و با هم ملاقات می کردند و بالاخره ماهی که اولش رحمت، وسط آن مغفرت و آخرش رهایی از آتش بود.

***

فطریه و کفاره سال ۹۶ چقدر است؟

میزان زکات فطره و کفاره رمضان‌ سال (۱۴۳۸ ه.ق)  96 شمسی، طبق نظر ۷ مرجع ‌تقلید

***

عید فطر؛ بازگشت به فطرت و تولدی دوباره

بعد از یک ماه حضور در مهمان سرای الهی و بهره مندی از آثار و برکات بی شمار ضیافت الهی، بعد از یک ماه توفیق روزه داری، شب زنده داری، ترک گناه و معصیت، توفیق نیایش و مناجات به درگاه الهی، حال روح و جان روزه دار طراوت و جلای خاصی گرفته است، احساس سبک بالی، شادی و فرح سراسر وجود خاکی او را در بر گرفته است، احساسی که شوق پرواز و قرب به پروردگار را در وجود انسان شعله ور می نماید.

***

اولین سوغات ملکوتیان برای ملکیان

ماه رمضان المعظم ماهی است که در آن خداوند دستان شیطان را بسته و درب های رحمت و بخشایش خود را بسوی مردم گشوده است مردم مسلمان با عمل روزه و قرآن در طول این ماه و میانه آن به خدا تقرب می جویند و از طرفی در پایان ماه با دادن زکاه فطره این عبودیت را تمام می کنند.

***

اعمال شب و روز عید فطر

از جمله لیالى شریفه شب عید فطر می باشد و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث ‏بسیار وارد شده و روایت‏ شده است که آن شب کمتر از شب قدر نیست. برای درک این شب عزیز انجام اعمالی از ائمه علیهم السلام به ما سفارش شده است.

***

احکام زکات فطره

کسی که موقع غروب یعنى قبل از غروب شب عید فطر گرچه به چند لحظه باشد بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید براى خودش و کسانی که نان‏خور او هستند، هر نفرى یک صاع که تقریبا ۳ کیلوگرم است گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج ‏یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد کافى است.

***

اعمال شب آخر ماه رمضان

انگار همین دیروز بود که ورود به ماه رمضان را جشن گرفتیم و از این که خداوند عمری دوباره به ما عطا کرده تا به میهمانی پربار و برکت خداوند نائل شویم خدا را شکر کردیم.

***

مستحبی که خویشان در آن مقدمند!!

صدقه عمل مستحبی است که در آیات قرآن و روایات معصومین (علیهم السلام) تأکید بسیاری به آن شده و ثواب بی شماری برای آن بیان گشته است، تا آنجا که فرموده اند: صدقه در دنیا مانع پیشامدهای ناگوار و مرگ های ناگهانی است و در آخرت گناهان بزرگ را می زداید و حساب رسی قیامت را آسان می کند.

***

فطریه را چه زمان پرداخت کنیم؟

مراجع عظام تقلید؛ زمان وجوب زکات فطره را از غروب شب عید فطر دانسته و تأخیر پرداخت آن را به بعد از نماز عید جایز نمی دانند، اما اگر کسی نماز عید را نخواند، باید فطریه را تا ظهر عید پرداخت نماید.

***

چرا عید فطر ایران با عربستان متفاوت است؟!/ مصاحبه

هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، یکی از موضوعات مهم، اعلام روز اول ماه مبارک و همین طور روز عید سعید فطر است. به همین دلیل با حجت الاسلام و المسلمین علیرضا موحدنژاد، رییس ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب به گفتگویی صمیمی نشستیم.

***

فطریه سربازان و کارکنان موسسات چگونه است؟

گرچه مخارج افرادی مانند سربازها به عهده مراکزی است که در آن خدمت می‌کنند، ولی پرداخت زکات فطره بر عهده خودشان است و در صورتی که در آمدی برای پرداخت فطریه ندارند، از آنان ساقط می‌شود.

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود دعای خداحافظ ماه رمضان!!با نوای حاج منصور ارضی

ی ژوئن 25 , 2017
دانلود دعای خداحافظ ماه رمضان!!با نوای حاج منصور ارضی پخش آنلاین دانلود صوت روشنگری برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 20

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...