اعتراض مراجع تقلید به وزارت ارشاد دولت روحانی

اشتراک گذاری :

اخبار

اعتراض مراجع تقلید به وزارت ارشاد دولت روحانی – متن خبر در ادامه.

مدتی از انتشار خبر مجوز ارشاد به یک خواننده زن می‌گذرد و جامعه مومن و دین‌مدار با نگرانی مراتب اعتراض خود را به این امر اعلام کرده است. مسئولان ارشاد در این بین کوشیده‌اند با سکوت خبری و فرار از پاسخگویی از کنار موضوع عبور کنند و سپس در اظهارات غیر مستقیم،کوشیده‌اند اقدام خلاف شرع خود را با این توجیه عجیب که «مجوز صادره برای تکخوانی نبوده بلکه خواننده زن به همراه یک مرد به آوازه‌خوانی پرداخته»! مشروع جلوه دهند! تلاش برای مشروع نشان دادن یک حرام شرعی موجب شد مراجع تقلید به عنوان متخصصین تشخیص حلال و حرام نسبت به این اقدامات واکنش نشان دهند.
آیت‌الله مکارم شیرازی: وزارت ارشاد یکی پس از دیگری ارزش‌های انقلاب را زیر سؤال می‌برد
آیت‌الله مکارم شیرازی در حاشیه درس خارج خود، ارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و از اقدامات نسنجیده و نادرست وزارت ارشاد که زمینه کمرنگ شدن این ارزش‌ها را فراهم می‌کند انتقاد کرد.
استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: وزارت ارشاد ارزش‌های انقلاب را یکی پس از دیگری زیر پا می‌گذارد، داد مردم بلند شده؛ همه روز شکایات و گلایه‌های متعدد به دفتر ما می‌رسد که وزارت فرهنگ و ارشاد که پسوند اسلامی را هم یدک می‌کشد چرا ارزش‌های انقلاب را یکی بعد از دیگری زیر پا می‌گذارد.
آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به دست‌اندرکاران وزارت ارشاد با بیان اینکه مردم به‌ویژه مردم انقلابی را عصبانی و ناراضی نکنید، گفت: همین مردم انقلابی بودند که انقلاب کردند؛ ناراحت کردن آنها آثار بسیار بدی را به دنبال دارد.
این مرجع تقلید تاکید کرد: به مسائل بی‌اهمیت و بی‌ارزش اهمیت می‌دهند، مردم از ما توقع دارند که تذکر دهیم؛ امیدواریم این تذکرات سبب هوشیاری شود، روی مردم انقلابی باید بیش از همه حساب کرد.
آیت‌الله نوری همدانی: اجازه نخواهیم داد وزارت ارشاد هر کار دلش خواست انجام دهد
همچنین آیت‌الله نوری همدانی هم در سخنانی به این موضوع پرداخته و با  اشاره به صدور مجوز برای تکخوانی زنان از سوی وزارت ارشاد، این اقدام را محکوم کرد و گفت: این انقلاب اسلامی و دینی است؛ حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه بارها تاکید می‌کردند ای علما به داد اسلام برسید.
آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: هر جریانی که برخلاف امام و اسلام باشد مورد تایید نیست، ما اجازه نمی‌دهیم برخی مسائل خلاف شرع با صدور مجوزهایی که ارشاد برای آن می‌دهد معمول و مرسوم شود و جلوی آن را می‌گیریم.
استاد درس خارج حوزه تاکید کرد: خواندن زنان در برابر مردان به نص صریح قرآن حرام است و در این بین فرقی بین تکخوانی و همخوانی وجود ندارد؛ بنابراین وزارت ارشاد حق ندارد چنین مجوزی بدهد، مردم نیز چنین اجازه‌ای را به آنها نمی‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: هر فیلم و جشنواره و برنامه‌ای که متضمن ارزش‌های انقلاب باشد ما از آن حمایت می‌کنیم اما اگر این‌گونه نباشد ما با آن مخالفیم و جلوی آن را می‌گیریم و به وزارت ارشاد اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بحمدلله حوزه علمیه قم که از اول همراه با انقلاب و امام بود امروز هم همراه و همگام با رهبر معظم انقلاب است و موید نظام و رهبری و کاملا بیدار و هوشیار است.
آیت‌الله نوری همدانی افزود: تاکید می‌کنیم هر فیلم و برنامه‌ای که بخواهد برخلاف اسلام باشد و وزارت ارشاد بخواهد به آن مجوز دهد جلوی آن را می‌گیریم.
استاد درس خارج حوزه اضافه کرد: ما طرفدار اسلام هستیم و کاری به دولت‌ها نداریم، هر کس بر اساس قواعد اسلام گام بردارد حامی او هستیم، در دولت قبل نیز موضع ما همین بود؛ اگر بنا باشد امروز نتوانیم جلوی این را بگیریم فردا چطور می‌توانیم جلوی دیگر منکرات را بگیریم.
 آیت‌الله صافی گلپایگانی: مسئولین وزارت ارشاد به وظایف دینی خود عمل کنند
در ادامه انتقادهای مراجع و علما از عملکرد وزارت ارشاد، آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز از صدور مجوزهای خلاف شرع از سوی این وزارتخانه ابراز نگرانی کرد.
وی تاکید کرد: مردم با ایمان و دلسوزان انقلاب اسلامی توقع دارند مسئولین وزارت ارشاد به وظایف دینی خود عمل نموده و جلوی منکرات و محرّمات را بگیرند.
این مرجع تقلید تاکید کرد: وزارت ارشاد اسلامی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد. شیوع بعضی از منکرات در جامعه موجب تضعیف نظام اسلامی است. منکر هرگز با مجوز نهادی، معروف و مشروع نخواهد شد.
استاد درس خارج حوزه بیان داشت: دولتمردان ما همان طور که به مسائل اقتصادی و رفاه و آسایش مردم باید توجه داشته باشند، به مسائل دینی و اخلاقیات در جامعه هم باید توجه بیشتری نمایند.
گفتنی است در اثر سیاست‌های غلط حاکم بر وزارت ارشاد، اخیرا آلبومی با خوانندگی «ن. ط» منتشر شده و اخبار واصله از صدور مجوز برای زنان دیگر حکایت دارد! همچنین نویسنده هتاکی که کتاب او به دلیل محتوای توهین‌آمیز موفق به اخذ مجوز انتشار نشده و آن را در خارج از کشور منتشر کرده بود، مورد تجلیل معاون وزارت ارشاد قرار گرفته است!

منبع : سایت روزنامه کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سخنرانی روشنگرانه دکتر نبویان درباره مذاکرات هسته ای

پ اکتبر 15 , 2015
رادیو بصیرت – سیاسی سخنرانی روشنگرانه حجت الاسلام دکتر نبویان درباره مذاکرات هسته ای – ۱۳۹۳/۱۱/۱۷ :    بارگیری و پخش بر خط در ادامه   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 6

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...