اظهار تاسف از نمایش فیلمی با دیالوگ‌های سخیف

اشتراک گذاری :

نودیها:سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز به روزهای پایانی اش رسید، روزهایی که دیگر می توان به دلیل بی برنامگی، خستگی را از چهره اکثر حاضرین در کاخ جشنواره به ویژه اهالی رسانه به وضوح مشاهده کرد، همین مهم باعث شد تا خبرنگاران در نهمین روز از جشنواره در نشست نقد و بررسی فیلم «اسرافیل» نسبت به فشار کاری و همچنین رفتار نامناسب برخی از عوامل فیلم ها در نشست ها و رفتار برخی از مسئولان سالن انتظار اعتراض کنند؛ اعتراضی که قطعا همانند سال های گذشته بی نتیجه خواهد ماند.

نهمین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش یکی از بدترین فیلم های این دوره از جشنواره یعنی «کمدی انسانی» محمدهادی کریمی آغاز شد؛ فیلمی که به قدری بد بود که حتی می توان گفت تقریبا با سالن های خالی به نمایش در آمد و همان تعداد محدود تماشاگر را نیز از خود راضی نکرد و بی مخاطب بودن فیلم و عدم استقبال از آن تا جایی پیش رفت که محمدهادی کریمی، به عنوان کارگردان در نشست نقد و بررسی فیلم عنوان کرد: این فیلم برای ساخته شدن نیازمند انگیزه هایی بود که بالاخره ایجاد شد. البته باید بگویم که اگر بخواهیم دو دو تا چهار تایی داشته باشیم، این فیلم نباید در بخش خصوصی ساخته شود و ما همه تلاش مان را کردیم که این فیلم همه مولفه های لازم را داشته باشد؛ با این حال می دانید که بضاعت بخش خصوصی در سینما چقدر است.

«کمدی انسانی» از آن جمله فیلم هایی بود که نه تنها با استقبال مواجه نشد، بلکه به خاطر عدم توانایی در جلب نظر مخاطبان و اهالی رسانه در زمان نمایش، در نشست نقد و بررسی نیز اهالی رسانه سوال خاصی درباره آن نداشتند و در حقیقت یکی از بی حاشیه ترین فیلم ها چه در زمان اکران و چه در نشست در طول ۹ روز جشنواره مربوط به «کمدی انسانی» است.

«اسرافیل» آیدا پناهنده هم که در ساعت ۱۸ اکران شد، نتوانست آنگونه که باید نظر مخاطبان را به خود جلب کند؛ هر چند که پناهنده با به تصویر کشیدن مناظر زیبا از شمال کشور سعی داشت مخاطب را راضی نگه دارد، ولی این اتفاق نیفتاد و مخاطبان بعد از پایان نمایش، ناراضی سالن های نمایش را ترک کردند؛ با این حال باید عنوان کرد که «اسرافیل» حداقل توانست اکثر مخاطبان را تا پایان با خود همراه کند و سالن های نمایش برج میلاد را تا حدودی پر از تماشاگر نگه دارد.

نشست نقد و بررسی این فیلم نیز همانند برخی دیگر از آثار به نمایش درآمده در کاخ جشنواره، با حاشیه هایی همراه بود، اولین حاشیه این فیلم اعتراض یکی از خبرنگاران درباره روند برگزاری جشنواره و حضور عوامل فیلم ها در سالن نشست ها بود. این خبرنگار گفت: طی ۹ روز گذشته باهمه فشار کاری ملاحظه کردیم که دوستان در آن سمت میز قرار می گیرند اگر دوست ندارند پاسخ بدهند میتوانند نیایند ما تلاش داریم به شما و فیلم ها کمک کنیم اما برخی دوستان به خود اجازه میدهند هر حرفی بزنند و توهین کنند.

وی افزود: یکی از اتفاقات در نشست خبری شب گذشته رخ داد. یک مسئله دیگر درباره برخی برخوردها در سالن انتظار است که احتراممان را نگه نمیدارند هیچکس حق ندارد از خبرنگاری بپرسد که شما به چه حقی اینجا هستید. این برخوردها با خبرنگاران زحمت کش خوب نیست.

بهروز غریب پور که دراین نشست حضور داشت گفت: من هیچ زمان یاد ندارم به هیچ خبرنگاری بدرفتاری کرده باشم اولین شغل من روزنامه نگاری بوده است. اجازه دهید من کسب اطلاع کنم دراین رابطه پاسخ میدهم.

البته این همه ماجرا نبود؛ چرا که پژمان بازغی در پی این نزاع ها، با ناراحتی از جایش بلند شد و گفت: این رفتارها توهین امیز است درحالیکه زیاد طول کشیده و این مشکلات مربوط به کاخ جشنواره است نه ما.

بازغی عنوان کرد: ما در شرایطی کار اسرافیل کردیم که برف سنگین آمد و جانمان را کف دست گذاشتیم. درباره این وضعیت هم ناراحت شدم چون من هم دیروز کارت نداشتم و راهم ندادند دلیل نمی شود اینجا مطرح کنم.

بعد از نشست «اسرافیل» و حاشیه هایش که ترکش های آن باز هم به خبرنگاران اصابت کرد، نوبت به اکران «گشت ۲» سعید سهیلی رسید، فیلمی که انتظار می رفت خستگی نهمین روز از جشنواره را تا حدودی رفع کند، ولی این اتفاق نیفتاد، هر چند که سهیلی در ساخت موقعیت های طنز تا حدودی در این فیلم موفق عمل کرده، ولی به کار گیری دیالوگ های سخیف باعث شد تا خبرنگاران نسبت به آن واکنش نشان دهند، دیالوگ هایی که هر چند برای خنداندن مخاطب به کار گرفته شده، ولی در حقیقت به قدری سخیف هستند که شاید تنها در یکی یا دو فیلم در طول جشنواره های گذشته می توان نظیر آنها را پیدا کرد.

«گشت ۲» نیز با وجود اینکه در هنگام آغاز نمایش، توانست سالن های برج میلاد را پر از تماشاگر کند و حتی اکثر غریب به اتفاق مخاطبان را نیز تا پایان با خود همراه کند، ولی مخاطبانی که بعد از اتمام فیلم از سالن خارج شدند، چندان از نمایش آن راضی نبودند، امسال جشنواره فیلم فجر تنها ۳ فیلم کمدی داشت، «ایتالیا ایتالیا»، «خوب، بد، جلف» و «گشت ۲» که باید بگوییم «خوب، بد و جلف» توانست نظر اکثر منتقدان و اهالی رسانه را به عنوان یک فیلم کمدی سالم به خود جلب کند.

نشست نقد و بررسی «گشت ۲» نیز خالی از حاشیه نبود؛ چرا که وقتی نوبت به پرسش خبرنگاران رسید، اولین خبرنگار با اظهارتاسف برای هیئت انتخاب در خصوص انتخاب «گشت ۲» به عنوان فیلم حاضر در جشنواره و به ویژه انتخاب آن در بخش سودای سیمرغ، عنوان کرد: چرا باید فیلمی که با دیالوگ های سخیف می خواهد مخاطب را بخنداند، در بخش سودای سیمرغ حضور داشته باشد و چه اتفاقی برای سهیلی افتاده که به سمت ساخت چنین فیلمی رفته است، البته سهیلی که با دقت به حرف های این خبرنگار گوش می داد، بعد از صحبت های وی گفت: این نکته سوال نبود پس نمی توان به آن پاسخ داد، ولی شک نکنید که در مسیر ما تغییری ایجاد شده است و من یک سال پیش یک فرد دیگر بودم و قطعا الان تغییر کرده ام ولی اینکه با یکی و دو دیالوگ بگوییم فیلم سخیف است،اینگونه نیست.

البته این همه حاشیه ها نیست؛ چرا که شیطنت های بیش از حد ساعد سهیلی در نشست باعث شد تا سعید سهیلی، به عنوان پدر خطاب به پدرش بگوید: آرام باش بچه!، این پسر ۳ هفته ای را در بیان های اهواز گذرانده و تازه چشمش به شهر افتاده، به همین دلیل شیطنت می کند.

فرهنگ

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

افخمی: اعمال نظر داوران جشنواره سیاسی بود/ فراستی: بدترین جشنواره ۱۵سال اخیر بود

س فوریه 7 , 2017
دانلود دانشجو برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 14

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...