اصلاح‌طلبان چگونه محسن هاشمی را حذف کردند؟/ انتخاب دموکراتیک با چاشنی فشار از بالا

اشتراک گذاری :

نودیها:ساختار به اصطلاح دموکراتیک انتخاب شهردار تهران به جایی رسیده که برخی از کاندیداهای مطرح شهرداری تهران از جمله محسن هاشمی پیش از اعلام رای گیری درباره کاندیداها انصراف داده‌اند.

برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب اعلام کردند که محسن هاشمی در جلسه امروز منتخبان شورای شهر پنجم تهران با وجود برخی درخواست‌ها برای داوطلب شدن وی برای سمت شهرداری تهران، به تصمیم جمعی اعضای شورا احترام گذاشته و اعلام کرد که منتخبین نامش را به عنوان نامزد شهرداری تهران پیشنهاد ندهند.

 این درحالی است که پیش از این نام وی به عنوان یکی از مطرح‌ترین گزینه‌های شهرداری تهران در محافل خبری پیچیده بود و کارشناسان نیز به جهت فعالیت کاری مرتبط وی در این حوزه او را شانس اول کسب این عنوان قلمداد می‌کردند.

اما در جریان اصلاحات جنجالی نسبت به این موضوع به پا شد که محسن هاشمی نباید از شورای شهر تهران انصراف دهد چون مهدی چمران، که یکی از اصولگرایان بنام شورای شهر در دوره‌های قبل است وارد شورا خواهد و با خود نظارت اصولگرایان را نیز به این شورا خواهد آورد.

فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی درحالی از کاندیداتوری شهرداری تهران کنار گذاشته شد که بیشترین رای را در شهر تهران کسب کرد و با ۱،۷۵۶،۰۸۶ رای به عنوان نفر اول وارد شورای شهر پایتخت شد. از سوابق محسن هاشمی می‌توان به مدیریت ۱۳ ساله وی به عنوان ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت متروی تهران اشاره کرد. وی در گذشته در مشاغل گوناگونی مانند رئیس دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس بازرسی ویژه ریاست جمهوری و عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع اشتغال داشته‌است. هاشمی از مهرماه سال ۹۲  تا به امروز به عنوان معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده است. او در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، گزینهٔ اصلی اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران بود، که در نهایت مغلوب محمدباقر قالیباف شد.

این در شرایطی است که درکنار فعالیت‌های عمرانی و سابقه کاری وی در این حوزه افرادی به عنوان کاندیدا حضور دارند که یک روز فعالیت عمرانی نیز در کارنامه آنان ثبت نشده و جالب اینجاست که تا آخر برای تصدی این پست در رای‌گیری ماندند که البته به نظر می‌رسد به سبب اینکه کمتر نامشان در این حوزه مطرح شده، حساسیت کمتری نیز نسبت به آنان وجود داشت. هر چند که نفرات اولی که در لیست رای گیری اصلاح‌طلبان قرار گرفتند نیز کمتر سوابق مرتبط با کار شهرداری تهران در کارنامه کاری آنان به چشم می‌خورد.

در این راستا برخی از رسانه‌ها گزینه‌های دیگری را به عنوان کاندیدای مطرح اصلاح‌طلبان و علی الخصوص رئیس دولت اصلاحات عنوان می‌کردند. به نظر می‌رسد در میان نمایش دموکراتیک رای گیری برای شهرداری تهران نوعی حالت دستوری و فشار از بالا برای رسیدن به گزینه خاص از سوی اصلاح‌طلبان اعمال شده که همین عامل سبب کناره‌گیری محسن هاشمی از کاندیداتوری شهرداری تهران شده است؛ دستکم جنجال‌هایی که در ابتدا با مطرح شدن نام وی برای تصدی این عنوان به پا شد، این گمانه‌زنی را قوت می‌بخشد. به‌ویژه اینکه وی در دوره قبل کاندیدای مطرح جریان اصلاحات برای شهرداری تهران بود اما حال در میان فقدان حضور رقیب اصلاحات دراین شورا کنار گذاشته شد. چراکه با حضور هم وزن رقیب در شورای شهر پیشین رقابت داغ‌تر و کارآمدی گزینه‌ها بیشتر مد نظر بود اما در شورای یکدست پنجم سیاسی‌کاری نمود بیشتری می‌یابد.

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی شهادت امام صادق(ع) نه حرم داره نه رواقی با صدای حاج حسین سیب سرخی

چ جولای 19 , 2017
دانلود مداحی شهادت امام صادق(ع) نه حرم داره نه رواقی با صدای حاج حسین سیب سرخی دانلود رجانیوز برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 18

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...