استقبال مردم از خواننده های جدید در موسیقی سنتی

اشتراک گذاری :

اخبار

در حالی مراکز فرهنگی و شهر کتاب‌ها آلبوم‌های پرفروش موسیقی در ماه گذشته را اعلام کرده اند که در میان آلبوم‌های پرفروش موسیقی پاپ، با نام‌هایی برخورد می‌کنیم که مدت تقریبا زیادی از زمان انتشارشان می‌گذرد، اما هنوز هم مخاطبان موسیقی به آنها توجه و علاقه نشان می‌دهند و برای خریدن آنها دست به جیب می‌شوند، اما در میان پرفروش‌های موسیقی سنتی شاهد حضور و ظهور نام‌های تازه‌ای هستیم که مخاطبان موسیقی را به آثار خود جذب کرده‌اند.متن در ادامه.

 

نام های جدید در موسیقی سنتی

در میان آلبوم های پرفروش موسیقی سنتی اما دو نام تازه به چشم می خورد که یکی از آنها رتبه نخست را هم به خود اختصاص داده است. «من خانه نمی دانم» عنوان آلبوم هژیر مهر افروز است که هر چند مدت طولانی از فعالیتش در عرصه موسیقی نمی گذرد اما توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. این آلبوم شهریور امسال منتشر شده است.

رتبه دوم پرفروش ها را هم حسام الدین سراج با آلبوم «مسیحا» از آن خود کرده است. این آلبوم از سوی آوای باربد روانه بازار موسیقی شده است و مدت کوتاهی از انتشار آن نمی گذرد و آبان امسال روانه بازار موسیقی شده است.

«مسیحا» که با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری روانه بازار موسیقی کشور شده است، شامل دو لوح فشرده است که هر کدام دربردارنده 14 قطعه موسیقایی است. آهنگسازی آن را بهرام خانی انجام داده است و یک قطعه موسیقایی هم با شعر «مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید» سروده حافظ ساخته شده که نام آلبوم هم برگرفته از همین قطعه است.

سومین آلبوم موسیقی سنتی پرفروش هم «آدم و سنگ» نام دارد. این آلبوم با صدای داریوش کاظمی منتشر شده است و او را هم می توان از نام های تازه موسیقی سنتی دانست که این روزها توجه ها را به خود جلب کرده است. نام این آلبوم از یکی از اشعار لایق شیرعلی، شاعر تاجیک اقتباس شده است که مجید درخشانی آن را آهنگسازی کرده و داریوش کاظمی آن را خوانده است.

بر خلاف پرفروش های موسیقی پاپ که آلبوم های سال های گذشته هستند و باز نشر می شوند، در بخش موسیقی سنتی صداهای تازه ای مخاطبان موسیقی را به خود جلب کرده و توانسته در صدر پرفروش های موسیقی سنتی قرار بگیرد.

 

پرفروش های صدای شاعر

از میان آلبوم های صدای شاعر هم به ترتیب ۵۳ ترانه عاشقانه با صدای شمس لنگرودی، تنها رؤیا خورشید با صدای مزدا شاهانی و قاصدک با صدای زنده یاد اخوان ثالث در صدر پرفروش هاست. «53 ترانه عاشقانه» با صدای شمس لنگرودی شهریور سال 1390 منتشر شده و هنوز در فهرست پرفروش های ماه گذشته رتبه اول را دارد. «تنها رؤیا خورشید» هم مهر سال گذشته روانه بازار موسیقی شده است. در این آلبوم موسیقایی فریبا سعادت به عنوان شاعر، فریبا سعادت و مزدا شاهانی به عنوان راوی حضور دارند. «قاصدک» با صدای زنده یاد اخوان ثالث هم هر چند پس از مدت طولانی غیبت در بازار در سال 1390 بازنشر شد اما تا کنون اغلب ماه ها جزو پرفروش های آلبوم های موسیقی بوده است.

در میان موسیقی فیلم های موجود در بازار موسیقی کشور هم «آرایش غلیظ» با آهنگسازی سهراب پورناظری، «گذشته حال استمراری» با آهنگسازی کارن همایون فر و «کمدی الهی بهشت »توجه مخاطبان موسیقی را بیشتر از سایر آثار به خود جلب کرده است. در آلبوم موسیقی آرایش غلیظ دو قطعه با صدای همایون شجریان و شعر مولانا شنیده می شود و هشت قطعه دیگر بی کلام است.

آلبوم «گذشته، حال استمراری» مجموعه ای از موسیقی متن فیلم ها و سریال هایی به آهنگسازی کارن همایونفر است. این آلبوم مشتمل بر دو سی دی است که توسط شرکت «آوا خورشید» راهی بازار شده است. «کمدی الهی: بهشت» هم برگزیده ای از موسیقی فیلم های دنیاست که از سوی آوای باربد منتشر شده است.

 

زینب مرتضایی فرد / گروه فرهنگ و هنر

منبع : جام جم آنلاین

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 178

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

همه چیز درباره سینوزیت و راه های درمان آن

س آوریل 14 , 2015
طب سنتی همه چیز درباره سینوزیت و راه های درمان آن را در ادامه بخوانید. برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 178

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...