استفاده از هندزفری تهدیدی برای شنوایی

اشتراک گذاری :

نودیها:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استفاده طولانی مدت از هندزفری‌ها می‌تواند با فشار به حلزون شنوایی در دراز مدت سبب ناشنوایی شود.

علی کوهی: خوشبختانه دستاوردهای درمان نارسایی های شنوایی در کشور نسبت به سال های گذشته، بیشتر شده است که از جمله این اقدامات می‌توان به کاشت حلزون شنوایی اشاره کرد.

 
وی گفت: سالانه هزار و۵۰۰ کاشت حلزون شنوایی با موفقیت در کشور انجام می‌شود و این یکی از دستاوردهای بزرگ حوزه پزشکی برای کشور است.
 
کوهی با بیان اینکه جراحی های ایمپلنت گوش میانی برای افرادی که توانایی استفاده از سمعک ندارند از دیگر اقدامات در عرصه پزشکی است افزود: در سال های اخیر این جراحی ها به سادگی در حال انجام است و حتی برای کسانی که کاشت حلزون برای آن‌ها امکان پذیر نیست جراحی کاشت ساقه مغز که روشی جدید است، انجام می شود.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماری های التهابی و عفونت های گوش میانی پس از بیماری های تنفسی به خصوص در کودکان از عوامل شایع در بروز بیماری های گوش میانی است.
 
کوهی ادامه داد: بیماری های التهابی گوش میانی اگر به درستی درمان نشود می تواند سبب ناشنوایی شود و حتی به اعصاب مغزی نیز آسیب بزند.
 
وی با بیان اینکه در کودکان هم این عوارض وجود دارد افزود: مراجعه‌ مداوم به پزشک و پیشگیری از التهاب، این خطرات را در کودکان کاهش می دهد.
 
وی گفت: هر نوع مواجهه با آلودگی های صوتی اگر طولانی مدت باشد به گوش آسیب جدی می زند.
رجا نیوز

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تجربه حجاب به روایت دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا؛ دخترانی که با حجاب زیباتر می‌شوند

چ نوامبر 9 , 2016
نودیها:«سوفومور شاهانا فاروقی»، دانشجوی مسلمان دانشگاه کالیفرنیا مشهور به دانشگاه برکلی روایت باحجاب شدن خود را اینگونه توصیف کرد: با اینکه در خانواده مسلمان به دنیا آمدم اما به اصول اسلام عمل نمی‌کردم، تا اینکه شروع به تحقیق در مورد اسلام کردم و آن را چیزی فراتر از نوع پوشش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...