استاد دانشگاه آمریکا : آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران به سد دادگاه‌های غربی می‌خور

اشتراک گذاری :

حسین عسکری گفت: من فکر نمی‌کنم کسی میزان دارایی خارجی ایران را بداند و این دلایل زیادی دارد.

وی با اشاره به برنامه فروش نظامی خارجی (FMS) و ادعای وجود لاین آیتم (بودجه خاص که یک ماده به صورت جداگانه به آن تعلق می‌گیرد) در این خصوص اظهارداشت: کنگره آمریکا مخالف هر گونه پرداختی به ایران است.

عسکری با اشاره به دارایی های بلوکه شده ایران در خارج کشور اظهارداشت: در ارتباط با این موضوع و نرخ بهره‌ مورد تقاضای ایران اختلاف عقیده‌ وجود دارد. بخشی از دارایی‌ بلوکه شده‌ای که از ایران در آمریکا وجود دارد متعلق به خانواده شاه و بنیاد پهلوی بوده‌است.

وی افزود: در بسیاری از کشورهایی که دارایی‌های ایران را ضبط کرده‌اند، دعوی قضایی علیه ایران وجود دارد. و تقریبا مهم‌ترین نکته این است که علیه دارایی‌های ایران که آمریکا و دیگر کشورها آزاد خواهند کرد، در بسیاری از دادگاه‌های ضبط‌کننده آن‌ها دعوی قضایی جدید خواهد بود.

استاد دانشگاه جرج واشنگنتن آمریکا گفت: بنابراین دیدن نتایج مالی مدتی زمان خواهد برد. دکتر ظریف برای آزادی و مصونیت این مسایل مذاکره کرده است. اگر نکرده باشد، ممکن است شوک بزرگی بر ایران وارد شود.

منبع : تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قطعنامه‌ای که شاید مصیبت شود

د جولای 20 , 2015
علی بختیاری زاده – هفته گذشته پس از ماه ها بحث و مذاکره ایران و گروه ۵+۱ توانست به متنی مشترک برای توافق هسته ای دست یابد. هر دو طرف از این متن ابراز رضایت کرده و آن را در چارچوب بازی برد برد دانسته اند. سوای مواضع دولت های […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...