از شایعه تا واقعیت؛ پدیده نجومی که هر۲۷۳۷ سال یکبار اتفاق می افتد

اشتراک گذاری :
نودیها:شایعه ای که از سال ۲۰۱۲ مدتی یک بار در فضای مجازی منتشر می شود. در این شایعه ضمن انتشار تصویر زیر گفته می شود که این پدیده نجومی هر۲۷۳۷ سال یکبار اتفاق می افتد.

به چند دلیل باید گفت این عکس ساختگی است چرا که قرار گرفتن سه سیاره عطارد، زهره و زحل در یک خط امکان پذیر نیست.

**اجتماع سیارات به ویژه هم خطی آنها در آسمان اساسا فاقد دوره تناوب بوده و ۲۳۷۳ سال یا هر عدد دیگری غلط است. چرا که چرخه سالانه هریک از این سیارات و ویژگیهای مداری آنها با سایرین متفاوت است.

**این سه سیاره میزان روشنایی متفاوتی در آسمان دارند درحالی که در عکس ساختگی، تقریبا هر سه به یک اندازه می درخشند.

**به دلیل نزدیک بودن سیاره عطارد با خورشید، الزاما رویت این سیاره،‌ فقط و فقط در نور گرگ و میش پس از غروب آفتاب یا پیش از طلوع آفتاب امکان پذیر خواهد بود و رنگ زمینه آسمان به هنگام رصد سیاره عطارد، طیفی از رنگهای آبی تا نارنجی خواهد داشت. این درحالیست که رنگ زمینه آسمان در این تصویر ساختگی کاملا آبی است!

**در نهایت با توجه به نکاتی همچون زاویه عکس و موقعیت مقارنه سیارات در آسمان نسبت به اهرام ثلاثه، می توان از جعلی بودن تصویر شایعه مطمئن شد.
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

گیاهانی برای تصفیه هوای خانه‌تان

د آگوست 29 , 2016
نودیها:گیاهان خانگی نه تنها فضای خانه را از حالت کسل‌کننده خارج می‌کنند بلکه می‌تواند هوایی را که تنفس می‌کنید پاکسازی کند. در بیشتر فضاهای خانگی ترکیب‌های ارگانیک فرار همچون «استون» و «بنزن» وجود دارد که از مبلمان، چاپگرها، مواد پاک کننده و نقاشی دیوارها ناشی می‌شود. این ترکیب‌ها می‌توانند مشکلات […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...