از دستمزد میلیونی همسر آقای بازیکن برای آرایش عروس تا لباس مارک آقای داماد!

اشتراک گذاری :

 وقتی صحبت از عروسی و مراسم شاد باش برای یک زوج جوان می‌شود، همه به فکر تهیه مقدمات لازم برای یک مراسم آبرومندانه می‌افتند تا بتوانند بهترین مراسم را برای جوانان خود برگزار کنند، اما بهترین مراسم برای آغاز یک زندگی مشترک و یک راه طولانی در گذشته چه معیارهایی داشت و امروز بهترین‌ها چگونه و بر اساس چه چیزی تعریف می‌شود؟
در گذشته در این مراسم اقوام و بزرگان و به قول معروف فامیل‌های درجه یک در محیطی صمیمی و حتی در حیاط خانه‌هایشان دور هم جمع می‌شدند و با دادن ولیمه‌ای ساده آغاز یک راه را جشن می‌گرفتند، هرچند هنوز هم چنین مراسم‌هایی برگزار می‌شود اما تعریف‌ها از یک مراسم خوب تغییر کرده است و همه چیز از آرایشگاه و لباس عروس گرفته تا ماشین و شام عروسی و … باید به گونه‌ای باشد که تا کنون در فامیل دور و نزدیک دیده نشده باشد.

انتخاب آرایشگاه عروس شاید از اولین کارهایی باشد که عروس و داماد برای برگزاری مراسم خود به سراغ آرایشگاه‌ها می‌روند تا جایی را انتخاب کنند که علاوه بر اینکه کیفیت کار خوبی داشته باشد، جدیدترین مدل‌های روز را هم بداند و در عین حال قیمت مناسبی نیز داشته باشد.

به آرایشگاه‌های سطح شهر که سری بزنید رنج قیمت‌های آرایش عروس را متوجه می‌شوید که معمولا اگر آرایش معمولی را انتخاب کنیم از ۷۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و به صورت پلکانی قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند تا به بسته VIP برسیم که در رنج یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

اما به تازگی برای جذب مشتری پیشنهادهای ویژه‌ای به عروس خانم‌ها می‌شود مانند آرایش در منزل که چند روز قبل کارهایی مانند آماده سازی پوست، لیفتینگ در صورت نیاز بوتاکس را برای عروس خانم‌ها انجام می‌دهند و در روز موعود با موادی که به گفته خودشان بهترین مواد آرایشی با ماندگاری بالاست آرایش عروس را انجام می‌دهند، که در اینصورت هزینه‌ای که باید پرداخته شود حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است اما همین پکیج در سالن‌ها ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

در این میان آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی نیز هستند که برخی با تبلیغ‌هایی مانند اینکه فلان بازیگر مشتری دائمی ماست یا فلان هنرپیشه برای عروسی خود به ما مراجعه کرده بود سعی می‌کنند بازار گرمی کنند و مشتری‌های بیشتری را جذب کنند.

برخی دیگر آرایش‌های با تضمین انجام می‌دهند که تا پایان مراسم هیچگونه تغییری در صورت ایجاد نشود.

در میان آرایشگاه‌ها قیمت‌هایی در حدود دو، سه و حتی ۸ میلیون تومان نیز وجود داشت اما با جایی آشنا شدیم که گویا متعلق به خانم یکی از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان است و برای آرایش عروس مبلغی در حدود ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کند!

اگر در صفحات اینستاگرام هم جست و جو کنید با تبلیغ‌هایی برخورد می‌کنید که هر کدام با ارائه مدل‌هایی از قبل و بعد مشتریان خود سعی می‌کنند کیفیت و تبحر کار خود را نشان دهند و با عبارت‌هایی مانند زیباترین عروس سال شوید، عروس شهر قصه‌ها با ما و … برای خدمات خود قیمت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند و در این میان متأسفانه آرایشگاه‌های زیرزمینی هم ممکن است به عروس خانم‌ها پیشنهاد شود که توسط آرایشگر مرد کارهای آنها انجام می‌شود.

موضوع مدل‌هایی که در این صفحات منتشر می‌شود و اینکه تا چه حد انتشار مدل‌ها و عکس‌های بدون حجاب افراد در صفحات مجازی مورد نظارت دستگاه‌های نظارتی است، موضوعی است که باید به آن پاسخ داده شود موضوعی که مدتی پیش نیز به دنبال دعوت از یکی از همین پزرها در یک برنامه‌ تلویزیونی واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

لباس عروس خانم و آقای داماد مرحله دیگری است که با همه جذابیتش، این مرحله نیز اما و اگرهای زیادی دارد، از دختر خانم‌هایی که با یک لباس و چادر سفید ساده به خانه بخت می‌روند تا آنهایی که لباس‌های اسپانیایی صد میلیون تومانی که با سنگ‌هایی همچون توپاز، زمرد، یاقوت و فیروزه تزئین شده‌اند و برطبق آخرین مدل ژورنال‌های اروپایی هستند را انتخاب می‌کنند و تأکید دارند لباس آقای داماد هم از بهترین برندها و مارک‌هایی باشد که تا کنون در فامیل آنها کسی چنین نمونه‌ای را ندیده باشد، کت و شلوارهای مارک و برندهای معروفی که ۱۵ میلیون تومان برای آنها عادی است اما برای عده‌ای آرزو است!

شاید همین تجمل گرایی و مصرف گرایی راه را برای ورود برندهای مختلف به کشور باز کرده است، برندهایی که تنها آغاز زندگی‌ها را مشکل و دردسرها را بیشتر می‌کند.

در حالیکه بسیاری از جوانان برای آغاز زندگی مشترک خود با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند تا بتوانند حداقل‌ها را برای آغاز زندگی مشترک خود فراهم کنند، هزینه‌های نجومی که آرایشگاه تنها بخشی از آنها است تناقض‌هایی را در جامعه ایجاد می‌کند و باعث می‌شود جامعه به چند بخش تقسیم شود گروهی که با لباس‌ها، آرایش‌ها و ماشین‌های میلیونی وارد مسیر زندگی مشترکشان می‌شوند و عده‌ای که حتی برای یک لباس ساده، دادن ولیمه و یا حتی آماده کردن اقلام مورد نیازشان مشکل دارند.

در حالی مسئولان، جوانان را به ازدواج تشویق می‌کنند که چشم و هم‌چشمی و مصرف گرایی آفت زندگی‌های ساده و صمیمی شده است، امیدواریم خانواده‌ها فرهنگ ساده زیستی را از درون خود آغاز کنند تا شاهد راحت‌تر شدن ازدواج جوانان در جامعه باشیم به این امید که مسئولان نیز راهکارهای عملیاتی را برای حل مشکل ازدواج جوانان به کار گیرند تا این سنت حسنه در جامعه بیش از پیش رواج پیدا کند.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مهدی هاشمی به جای زندان به شمال رفت

چ جولای 29 , 2015
شبکه اطلاع رسانی راه دانا نوشت: بیش از ۲۵ ماه از برگزاری اولین دادگاه مهدی هاشمی در تهران می گذرد اما همچنان سرنوشت زندان رفتن مهدی هاشی نامعلوم است. با گذشت بیش از ۴۰ روز از انتشار حکم نهایی مهدی هاشمی اما همچنان این حکم اجرا نشده است؛ هرچند وکیل […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...