اردوغان: با وجود خصومت شدید، اسد کودتا را محکوم کرد ولی عربستان و اروپا از پشت به ما خنجر زدند

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : کودتای نافرجام در ترکیه علاوه بر تاثیرات داخلی گستردهای که بر این کشور داشته، ظاهرا اثرات خود بر سیاست‏های منطقهای این کشور را نیز تدریجا علنی میکند به نحوی که حمایت یا مخالفت از کودتای نافرجام ترکیه به مبنایی برای تعیین خط مشی سیاست خارجی دولت اردوغان مبدل شده است.

به گزارش رجانیوز، بر همین اساس روزنامه صباح چاپ ترکیه به نقل از رجب طیب اردوغان اعلام کرده که وی از مواضع بشار اسد در قبال کودتای نافرجام ترکیه تقدیر کرده و از مواضع برخی همپیانان منطقه ای خود در این باره گلایه سر داده است.

این روزنامه ترکیه‌ای که مواضع حزب عدالت و توسعه را نیز پوشش می دهد، اعلام کرده که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از موضع‌گیری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قبال کودتای نافرجام در ترکیه تقدیر کرده و گفته است که به رغم خصومت شدیدی که بین او و همتای سوری‌اش بوده اما اسد کودتا را محکوم کرد در حالی که دیگر هم‌پیمانانش از پشت به او خنجر زدند.

اردوغان از مواضع عربستان، آمریکا و اروپا نسبت به کودتای نافرجام انتقاد کرده و گفته: در حالی که ما نیازمند حمایت آنها بودیم آنها از پشت به ما خنجر زدند.

به نوشته این روزنامه، او تهدید کرد که دست‌های خارجی را که از کودتا حمایت کردند، رو می‌کند.

 این در حالی است که همزمان دیوید هارتز، سردبیر پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی اختصاصی اعلام کرد: امارات پیش از وقوع کودتای نافرجام ترکیه با توطئه چینان این کودتا همکاری داشته و از محمد دحلان، عضو ارشد دفتر مرکزی جنبش فتح (نزدیک به عربستان سعودی) که در تبعید خود خواسته در امارات به سر می‌برد به عنوان رابطی میان ابوظبی و فتح الله گولن، استفاده کرده است.

وی که پیش از این از خبرنگاران ارشد بخش خارجی گاردین بوده گفته است: ظاهرا دحلان چند هفته پیش از وقوع این کودتا، کودتاچیان در ترکیه را تامین مالی کرده و از طریق یک تاجر فلسطینی در آمریکا با گولن ارتباط برقرار کرده است هویت این تاجر که به دحلان بسیار نزدیک است توسط سرویس اطلاعات ترکیه شناسایی شده است.

به نوشته هارتز، پس از آنکه کودتای ترکیه ناکام ماند، دحلان مجبور به ترک امارات شد و گمان می‌رود در حال حاضر در مصر به سر می‌برد.

وی با استناد به اظهارات برخی منابع گفت: سپس امارات عملیاتی را راه انداخت تا خودش را از دحلان دور کند و متعاقبا از اردوغان به عنوان رئیس جمهور مشروع ترکیه حمایت کرد.

هفته نامه ” گرچک حیات ” ترکیه نیز در چاپ ماه ژانویه بر “اقدام خبیثانه” امارات برای تامین مالی توطئه گران از طریق دحلان اشاره کرد. این هفته نامه در داستانش به یک برنامه چند ملیتی با هدف سرنگونی اردوغان به رهبری امارات با حمایت روسیه اشاره کرد.

در این داستان آمده است: برنامه‌ای برای سرنگونی اردوغان باتوطئه‌ای شبیه به توطئه سرنگونی محمد مرسی در مصر وجود دارد.

پیش از این نیز رجانیوز در گزارشی مفصل به بررسی مستندات دخالت امریکا با همکاری عربستان برای کودتا در ترکیه اشاره کرده بود که بازتاب قابل توجهی در رسانه‎ها داشت.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فیلم/ افشاگری جدی و وحشتناک در مورد بیوتروریسم

س آگوست 2 , 2016
واقعا این مسئله  و مسئله تحدید نسل خیلی مهم و حیاتی هستش و مسئولین باید پیگیری کنند… فارس   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 14

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...