ارتش سوریه به چندصدمتری منطقه راهبردی «مثلث تدمر» رسید

اشتراک گذاری :

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارش خود آورده است: ارتش سوریه با همراهی یگان‌های کماندو و حمایت کمیته‌های مردمی ــ بعد از کنترل بر مدرسه السواقه و مزارع اطراف منطقه ــ به‌سمت شهر تدمر پیشروی می‌کند.

خبرنگار المیادین گفت: ارتش سوریه ــ بعد از یورش مهم خود در منطقه البیارات و کنترل بر مدرسه راهنمایی و رانندگی و کشتزارهای اطراف آن ــ به چند صد متری منطقه راهبردی مثلث تدمر رسید و حدود سه کیلومتر با اماکن باستانی شهر تدمر فاصله دارد.

وی افزود: با وجود پیشروی قابل ملاحظه ارتش سوریه و کنترل بر حدود ۴۰ کیلومتر در طول دو هفته، نبرد تدمر همچنان طولانی است. ارتش سوریه این عملیات را از دو جبهه راست و چپ جاده بین المللی تدمر آغاز کرد که گروه تروریستی داعش خطوط پشتیبانی خود در این جاده را با ایجاد استحکامات و بمب‌گذاری تقویت کرده است.

یک فرمانده اتاق عملیات گفت: توانستیم عناصر مسلح را از دو سمت الهیال و مقلع ابوالفراس محاصره و در مدت چهار ساعت بیش از پنج کیلومتر پیشروی و شماری از خودروهای عناصر مسلح را منهدم کرده و تعدادی از آنها را بکشیم. نیروهای ما همچنان به پیشروی ادامه می‌دهند.

ارتش سوریه با توجه به ماهیت زمین‌های هموار منطقه شیوه تشدید خط آتش و به‌کارگیری نیروی هوایی را قبل از پیشروی در دستور کار قرار داده است.

برخی منابع در اتاق عملیات گفتند که گام بزرگی در این نبرد برداشته شده است و روزهای آینده شاهد تغییرات مهمی در نقشه کنترل بر تدمر خواهد بود.

در همین حال، از شهر الزبدانی نیز خبر می‌رسد که صفوف عناصر مسلح در این شهر واقع در حومه دمشق درحال فروپاشی است. ارتش سوریه و نیروهای مقاومت این شهر را در محاصره خود دارند.

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

زایمان طبیعی چگونه است؟

س جولای 28 , 2015
در این مطلب مواردی مفید برای تازه مادران در مورد زایمان طبیعی و مراحل آن از آغاز تا پایان آورده ایم. زایمان طبیعی در طی چند مرحله صورت می‌پذیرد و بهتر است که  زنان باردار و همسران آنها پیش از زایمان از روند آن آگاهی یافته تا بتوانند در طول […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...