ارتباط آلودگی هوا و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲

اشتراک گذاری :
نودیها:آخرین مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، کودکان چاقی  که در مناطق آلوده زندگی می‌کنند مستعد ابتلا به دیابت نوع هستند. آلودگی هوا سبب ناکارآمدی سلول‌های تولید کننده‌ انسولین و افزایش خطر ابتلا کودکان به دیابت نوع ۲ شود.
 
دانشمندان سلامت کودکانی که در مناطق آلوده زندگی می‌کنند را برای حدود ۳.۵ سال بررسی کرده و دریافتند که با رسیدن کودکان به سن ۱۸ سالگی، سلول‌های بتای پانکراس آنها ۱۳ درصد کمتر از حد طبیعی فعالیت می‌کند و این افراد را نهایتاً مستعد ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌کند.
 
به گفته‌ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، شیوع دیابت در طول ۴ دهه‌ گذشته ۴ برابر شده است اگر این روند ادامه یابد تا سال ۲۰۵۰ از هر ۳ فرد آمریکایی، یک نفر به دیابت مبتلا خواهد شد که عوارضی مانند نابینایی، نارسایی کلیو‌ی، قطع عضو یا مرگ زودرس را در پی خواهد داشت.
 
Frank Gilliland استاد طب پیشگیری در دانشکده‌ پزشکی Keck می‌گوید: دیابت بصورت اپیدمیک در آمریکا و سراسر جهان در حال توسعه است، این افزایش را به صورت چشمگیری در کودکان و دانش‌آموزان می‌بینیم.
 
عموماً رژیم غذایی ناسالم، کم‌تحرکی، فست‌فودها و نوشیدنی‌های شیرین عامل ابتلا به دیابت نوع ۲ خوانده می‌شوند، ولی مطالعات نشان داده آلودگی هوا نیز عاملی بسیار مؤثر در افزایش ابتلا به این نوع دیابت است. 
 
یافته‌های جدید نشان می‌دهد که اثرات منفی قرار گرفتن در معرض مقادیر زیادی دی اکسید نیتروژن و ذرات PM2.5 به مدت طولانی در سال‌های اول زندگی موجب افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.
 
درحالی که آلودگی هوا یک عامل مستقل برای ابتلا به دیابت است محققان توصیه می‌کنند، از رفت و آمد غیر ضروری پرهیز شود، فعالیت‌های ورزشی در فضای باز انجام نشود، از مواد غذایی ناسالم و چرب که موجب اضافه‌وزن می‌شوند دوری شود و با مطالعه در زمینه این بیماری و رعایت دیگر عواملی که منجر به ابتلای آن می‌شود، احتمال دچار شدن به دیابت نوع ۲ را به حداقل برسانیم. 
 رجا
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

باید و نبایدهای «بوتاکس»

چ فوریه 15 , 2017
نودیها:امیر هوشنگ احسانی در مورد بوتاکس و تزریق این فرآورده به پوست اظهار داشت: این فرآورده از سال ۱۹۸۰ مطرح شد و برای کسانی موثر بود که علت چین و چروک صورتشان، استفاده زیاد از عضلاتشان بود. یعنی افرادی که موقع صحبت کردن روی پیشانی آنها چروک ایجاد می‌شود، یا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...