اثر شگفت انگیز شیر بر سلامت مغز

اشتراک گذاری :

سلامت – رژیم غذایی

بیشتر افراد از تاثیر مصرف شیر بر سلامت استخوان‌هایشان آگاهی دارند اما پزشکان در مطالعات جدید خود بر فوائد این ماده خوراکی برای مغز نیز تاکید کردند.
بقیه مطالب درادامه

 

پزشکان در بررسی‌های جدید خود به ارتباط میان مصرف شیر و سطح آنتی اکسیدان گلوتاتیون در مغز افراد بزرگسال دست یافتند.

 

«دبرا سولیوان» یکی از محققان این بررسی اظهار کرد: ماده خوراکی شیر برای سلامت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها بسیار حائز اهمیت است. هرچند در این مطالعه جدید مشخص شد این ماده خوراکی می‌تواند بر سلامت مغز نیز تاثیر گذار باشد. در این مطالعه که با حضور 60 نفر انجام گرفت، نوع رژیم غذایی آنان و سپس اسکن مغزی این افراد به منظور کنترل سطح آنتی‌اکسیدان گلوتاتیون بررسی شد.

 

محققان مشاهده کردند افرادی که در رژیم غذایی‌شان شیر خوراکی وجود داشت از میزان بیشتری از این آنتی‌اکسیدن در مغز خود برخوردار بودند. این آنتی‌اکسیدان ‌می‌تواند به متوقف ساختن استرس اکسیداتیو و آسیب‌های ناشی از آن کمک می‌کند. استرس اکسیداتیو با بروز بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات از جمله بیماری آلزایمر ارتباط دارد.

منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

زندگینامه (بیوگرافی) کوتاه از امام جواد (ع) - امامی که در هشت سالگی به امامت رسید

ش آوریل 11 , 2015
زندگینامه ای کوتاه از امام هادی (ع) در ادامه مطلب منبع : رجانیوز   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 2

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...