ابزار حمله به آمریکا در دست ایران

اشتراک گذاری :

«این توافق نه تنها عملی صلح آمیز نیست -بر خلاف ادعای رئیس جمهور – بلکه تنها آلترناتیو به سوی جنگ است. این دیوانگی است.»

نودیها:

“دیک چنی” معاون رئیس جمهور آمریکا در دوره جرج بوش که از مخالفان سرسخت توافق هسته ای است روز گذشته با حضور در اندیشکده “آمریکن اینترپرایز” به انتقاد از توافق هسته ای پرداخته است.
قبل از سخنرانی “دیک چنی” مجری جلسه با اشاره به توافق هسته ای می  گوید: «این توافق آنقدر بد است که باعث اتحاد کشورهای عربی با اسرائیل و حتی باعث اتحاد “چاک شومر” و “دیک چنی” شده است.» [“چاک شومر” سناتور ارشد حزب دموکرات و “دیک چنی” از جمهوری خواهان تندرو است.]
پایگاه آمریکایی “ریل کلیر پالیتیکز” (Real Clear Politics) ضمن پرداختن به این جلسه در گزارشی تحت عنوان “توافق، ابزار حمله هسته ای به آمریکا را در اختیار ایران می گذارد” به نقل از “چنی” نوشت: «تصویب این توافق، مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای نخواهد شد.»
“چنی” همچنین مدعی شده است: «توافق پرزیدنت اوباما گذشته از هموار کردن مسیر ایران به سوی بمب هسته ای، پول و تسلیحاتی در اختیار این رژیم قرار می دهد که برای حمایت از ترور، سلطه بر خاورمیانه، پیشبرد تلاش های تهران جهت نابودی اسرائیل، تهدید کشورهای عربی و بازداشتن ایالات متحده از دفاع از منافع و متحدانش در خلیج فارس و فراتر از آن، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
با برداشته شدن محدودیت ها از برنامه موشک های بالستیک ایران، این توافق ابزار حمله اتمی به میهن ما را در اختیار ایران قرار می دهد. من هیچ ملتی در تاریخ سراغ ندارم که قرار گرفتن ابزار نابودی خودش در دست کشوری دیگر به ویژه یک دشمن را پذیرفته و آن را تضمین کرده باشد.
آنچه پرزیدنت اوباما از کنگره آمریکا می خواهد، مسئله ای بسیار خطرناک بوده و از نظر تاریخی منحصر به فرد است؛ نتیجه این توافق می تواند فاجعه بار باشد.»
در ادامه این گزارش به نقل از “چنی” آمده است: «دستیابی به توافقی به مراتب بهتر هنوز امکان پذیر است و راه رسیدن به آن، تاکید مجدد بر اهداف اصلی ما در هر یک از این مسائل است:
– ایران باید غنی سازی خود را کنار گذاشته و فعالیت های بازفراوری خود را متوقف کند.
– این کشور باید فعالیت های خود در حیطه موشک های بالستیک را تعطیل کند.
– ایران باید گزارشی کامل و مفصل از فعالیت های هسته ای گذشته خود ارائه نماید.
– این کشور باید اجازه دسترسی هر زمانی و هر مکانی به تاسیسات خود از جمله تاسیسات نظامی را بدهد.
– تا زمانی که ایران به تعهدات خود عمل نکند هیچ لغو تحریمی در کار نخواهد بود و در صورتی که انتخابی جز این داشته باشند باید بدانند که ایالات متحده آماده استفاده از گزینه نظامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته ای است.»
“چنی” توافق هسته ای را “تسلیم” قدرت ها در برابر ایران دانسته و و گفته: «این توافق نه عملی صلح آمیز – آنطور که رئیس جمهور مدعی است – بلکه تنها آلترناتیو به سوی جنگ است. این دیوانگی است.»
او همچنین مدعی شده که توافق هسته ای “دارای پیامدهای گسترده ای برای امنیت آینده مردم یهودی است.”
“دیک چنی” و دخترش “لیز چنی” اخیرا با انتشار کتابی تحت عنوان “استثنایی: چرا جهان به آمریکایی قدرتمند نیاز دارد”، حمله گسترده ای را علیه سیاست خارجی “باراک اوباما” به راه انداخته اند.
“چنی” چند روز پیش نیز ضمن مصاحبه با “فاکس نیوز” گفته است: «تنها برنده توافق هسته ای ایرانی ها هستند؛ آن ها به هر چه می خواستند، دستیافتند. بازنده های واقعی توافق هسته ای، آمریکا و متحدانش یعنی اسرائیلی ها و سعودی ها و دیگران هستند.»
“چنی” با اعتراض شدید نسب به سیاست خارجی دولت اوباما، گفت: «خروجی نهایی این توافق، توازن قدرت در خاورمیانه را به صورت قابل توجهی به نفع ایرانی ها تغییر خواهد داد. و این قدرتمند شدن ایران تنها به علت توافق هسته ای نیست بلکه به خاطر برداشته شدن ممنوعیت ها از موشک های بالستیک و سلاح های متعارف نیز هست.»
منبع:جام نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اعتراف اسقف پیشین انگلیس به تجاوز جنسی

پ سپتامبر 10 , 2015
پیتر بال، اسقف پیشین لوئس و گلاستر، چند دهه بعد از نخستین شکایت قربانیان اعتراف کرد که از ۱۸ پسر نوجوان سوء استفاده جنسی کرده است. به گزارش رسانه‌ها، بال، ۸۳ ساله، به دو فقره تعرض به دو پسر نوجوان و یک اتهام سوء رفتار در منصب عمومی که مربوط […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...