آیت الله نوری همدانی : نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد

اشتراک گذاری :

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه پس از برجام نباید به دشمن حسن ظن داشت، گفت: کسانی را که در مذاکرات زحمت کشیدند، تقدیر می‌کنیم اما دشمن، دشمن است و اگر به عهد خود عمل نکردند باید مقاوم باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به احادیث مربوط به لزوم تأسیس حکومت در دوران غیبت اظهار داشت: ولایت فقیه امری است که از دوران ائمه وجود داشته است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه چند قول در مورد لزوم تأسیس حکومت وجود دارد، گفت: ائمه معتقد بودند حکومت اسلامی باید برپا شود و البته این کار نیاز به جهاد دارد و کار آسانی نیست.

وی گفت: فقه امام خمینی(ره) بسیار محکم است و بر اساس دلایل امام(ره) بحث ضرورت وجود تأسیس حکومت اسلامی قابل‌قبول است.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر به‌عنوان منشوری برای اداره جامعه بشری فرمودند: “مالک، اگر دشمن تو خواست با تو صلح کند آن را بپذیر و دفع نکن، البته صلحی که در آن رضای خدا باشد. اگر صلح کنی لشکر به آرامش و آسایش می‌رسد و خودِ تو احساس آرامش می‌کنی و برای بلاد امنیت به وجود می‌آید. اما بعد از صلح باید از همان دشمن بترسی، گاهی به تو نزدیک می‌شود تا شما را غافلگیر کند”. در اینجا باید توجه داشت این به‌اندازه‌ای مهم است که نباید به آن‌ها حسن ظن داشته باشید، ممکن است زیر نقاب این صلح مکرهایی وجود داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اظهار اینکه امام علی(ع) تأکید داشتند: “اگر صلح بستی به عهد خودت وفا کن و نفس خود را سپر قرار بده زیرا میان فرایض خداوند چیزی به‌اندازه وفای به عهد ارزش ندارد” گفت: این توصیه‌های امام علی(ع) به امروز ما ارتباط دارد، باید در مورد برجام و مذاکرات امروزی دقت شود، نمی‌توان به این دشمن اعتماد کرد آن‌ها از در تحریم با ما وارد شده بودند و باید به‌سفارش امیرالمؤمنین پس از این وقایع به آن‌ها حسن ظن نداشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان “کسانی را که در مذاکرات زحمت کشیدند تقدیر می‌کنیم اما دشمن، دشمن است و اگر به عهد خود عمل نکردند باید مقاوم باشیم” گفت: وفا در تعالیم اسلامی در دو جا مطرح‌ شده؛ یکی وفای به عهد است و دیگری مربوط به زمانی است که کسی به شما خوبی و احسان کرد که باید به او وفا کرده و سعی کنید نسبت به آن شخص احترام بگزارید و نیکی او را جبران کنید.

منبع : تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چرا مدارس تهران در آلوده‌ترین روز تعطیل نشد؟

ج دسامبر 25 , 2015
نودیها : بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای صبح دیروز شهرری، عدد ۱۶۱ را نشان می‌داد که ۴۵ واحد بیش از شاخص آلودگی روز سه‌شنبه و ۶ واحد بیش از شاخص آلودگی روز دوشنبه است. دیروز هوای شهر ری، از مرز «هوای ناسالم برای گروه‌های […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...