آیت الله مکارم در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت برای فضای مجازی دل نمی سوزاند/ لزوم تخصیص اعتبارات لازم به عرصه فرهنگ

اشتراک گذاری :
نودیها:حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصرامروز در دیدار رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تمام بخش های مهم جامعه وابسته به اصلاح فرهنگ جامعه است، گفت: اگر سیاستمداران، سرمایه داران و نیروهای دفاع از کشور تهی از فرهنگ باشند همه کارها فشل می شود.
 
وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که دائما از آن می نالیم به فرهنگ بر می گردد، این همه پرونده هایی که در دستگاه قضایی متراکم شده از مسأله فرهنگ سرچشمه می گیرد، اگر مردم فرهنگ سالمی داشته باشند با یکدیگر دعوا نکرده و مشکلات را اصلاح می کنند و این همه در فکر تسلط بر امکانات دیگران نخواهند بود.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مشکل مهم دنیای امروز مشکل فرهنگی است، اظهار داشت: فرهنگ حاکم بر غرب این است که بر اساس منافع خود عمل می کند و کاری به عدالت، ظلم و حقوق بشر ندارد.
 
وی در ادامه زیاده گویی های مقامات انگلستان علیه کشورمان را محکوم کرد و گفت: نخست وزیر انگلیس پیش شیوخ عرب رفت و یک مشت بد و بیراه و دروغ درباره ما گفت تا از آنها اموالی جذب کند و سلاح های درجه دو وسه خود را با مبالغی گزاف بفروشند، در حالی که مراکز جهانی اعلام کردند که عربستان کودک کش است با کمال وقاحت گفتند که عربستان کار خلافی نکرده یعنی آشکارا دروغ می گویند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که فرهنگ حاکم بر غرب منافع شخصی و نامشروع آنها است، ابراز داشت: دنیا را همین مسأله خراب کرده است، اگر واقعا به همین اعلامیه حقوق بشر و عفو بین الملل پایبند بودند و منافع نامشروع شخصی را حاکم نمی کردند وضعیت اینگونه نبود.
 
وی عنوان کرد: خط قرمز آنها منافع نامشروع است که وقتی به آن می رسند همه چیز باطل می شود، می بینیم بدبختی دنیای امروز ناشی از مسائل فرهنگی است، مشکلات امروز کشور همانند حقوق های نجومی، اختلاس ها و رانت خواری ها به مسائل فرهنگی بر می گردد که تبدیل به بلایی برای جامعه شده و جامعه را در بر گرفته است.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بیش از همه چیز باید به مسائل فرهنگی اهمیت داد، مسائل فرهنگی و اسلامی بود که سبب پیروزی در جنگ تحمیلی شد، اگر این ها نبود که همان ابتدا جنگ را باخته بودیم، چگونه باور نکردیم که مسائل فرهنگی اساس کار جامعه است؛ دشمن از حاکمیت و ترویج فرهنگ اسلامی هراس دارد.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر روی سه مسأله به خصوص باید انگشت گذاشت، مهم تر از همه فضای مجازی است، مفاسد در فضای مجازی غوغا می کند، شبهات دینی، توهین به تمام مقدسات به بدترین شکل و انحرافات جنسی در این فضا وجود دارد، با وزیر ارتباطات و دیگران در این باره صحبت کردیم و قول هایی داده شده است.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که درمان درد فضای مجازی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است، گفت: پهنه وسیعی که به تلگرام و اینستاگرام می دهند را باید گرفت و در اختیار شبکه های ایرانی قرار داد، باید این امکانات در اختیار شرکت های داخلی قرار گیرد.
 
وی افزود: بر فرض این که تمام موبایل ها را کنترل کنند و پلیس فتا فتح الفتوح کند باز هم مشکلات وجود دارد و تمام نمی شود، باید بتوانیم یک شبکه ملی قوی جوابگوی نیازهای مشروع افراد در اختیار جامعه قرار دهیم.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که متأسفانه هنوز دولت دل برای این مسأله آنچنان که باید نمی سوزاند، اظهار داشت: مجلسی ها دل می سوزانند اما بیش از این باید تلاش کرد، منجلاب و جهنم عجیبی است، اخیرا اطلاع پیدا کردیم اکثر طلاق هایی که واقع می شود به وسیله اتصال به فضاهای مجازی است.
 
وی ادامه داد:  دولت اگر متوجه شود که این مسأله چه تأثیری دارد آرام آرام به میدان می آید اما هنوز دلسوزی کاملی که انتظار می رود مشاهده نشده است، باید فضاها و شبکه های دیگری همچون شبکه ولایت ایجاد شود تا خلأهایی را پر کند، باید کارها را با تدبیر پیش برد و به نتیجه رساند.
 
این مرجع تقلید با بیان این که  مسأله دوم دانشگاه ها و مدارس است، ابراز داشت: اگر کار فرهنگی حسابی شود در وضع جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود، اصلاح این ها از سه راه برنامه ها، کتاب ها و اساتید است که باید پیگیری شود.
 
وی عنوان کرد: مورد سوم رسانه ها هستند که رسانه ملی یک طرف و رسانه های دیگر در طرف دیگر قرار دارند، اگر در حوزه فضای مجازی، دانشگاه ها و مدرس و رسانه ها کار فرهنگی قوی شود بسیار اثرگذار است.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسأله امر به معروف و نهی از منکر را من بسیار گفتم و فشار آوردم و باز هم خواهم گفت، متأسفانه سالیان دراز نسبت به اصل هشتم قانون اساسی بی تفاوت بوده ایم و خود این دلیل بر این است که به مسائل فرهنگی اعتباری که لازم است تا کنون نداده ایم.
 
وی اضافه کرد: مسائل فرهنگی راه اصلاح دارد و بن بست نیست که بگوییم آب از سر گذشته و نمی شود کاری کرد، دولت متأسفانه برای مسائل فرهنگی بودجه های لازم را نمی گذارد در حالی که گاهی یک ریال یا یک دلار اینجا بگذارند جلوی صدو هزار دلار جای دیگر را می گیرد، باید در مسائل فرهنگی سرمایه گذاری شود؛ سطح شناخت آنقدر بالا نرفته که ببینیم مسائل فرهنگی در جامعه چقدر اثر می گذارد.
 رجا
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 29

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اوباما تمدید ۱۰ساله تحریم‌های ایران را وتو نکرد/ تمدید تحریم‌ها قانون شد

پ دسامبر 15 , 2016
نودیها:کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا طرح تمدید تحریمهای ایران را در روز چهارشنبه امضا نکرده ولی اجازه داده است تا این مصوبه به قانون تبدیل شود. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد: دولت آمریکا این مسئله را به‌روشنی اعلام کرده است که طرح […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...