آیا یونسی عزل می شود؟ / ادامه اعتراضات به مشاور روحانی

اشتراک گذاری :

اخبار

یونسی با برخی اظهارات نسنجیده دولت را با مشکلاتی روبرو کرده و فشارها از مسئولین برای عزل و یا تغییر پست یونسی ادامه دارد. آیا روحانی پافشاری بی مورد روی برخی عناصر فتنه و جریان انحرافی دولتش را ادامه می دهد ؟ – متن خبر در ادامه

به گزارش خبرگزاری‌ها بیش از ۲۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکری خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی نسبت به اظهارات علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی ضمن انتقاد از این مواضع، خواستار عزل وی از سوی رئیس قوه مجریه شدند.
در بخشی از این تذکر با اشاره به مواضع نسنجیده یونسی آمده است: آقای یونسی دستیار ویژه جنابعالی در امور اقوام و ادیان از زمان شروع به کارشان در این جایگاه مهم بارها با مواضع نسنجیده و اقدامات اختلاف‌برانگیز و برنامه‌های تفرقه‌ساز امنیت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مورد تهدید قرار دادند.
نمایندگان ملت در ادامه تاکید کردند: جمعی از نمایندگان مجلس مصرّانه از جنابعالی می‌خواهند با توجه به روحیه تذکرناپذیر آقای یونسی و اصرار ایشان بر ادامه این مواضع ناپسند و حساسیت سیاست‌های داخلی و خارجی ناشی از مواضع مسئولان جمهوری اسلامی ایران وی را از این جایگاه عزل نمایید و اجازه ندهید این مواضع نسنجیده و بحران‌آفرین ادامه یابد.
بار سنگین افراد حاشیه‌ساز بر روی دوش دولت
مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی نیز در این باره گفت: باری که برخی افراد با حاشیه‌سازی خود بر روی دوش دولت و رئیس‌جمهور می‌گذارند سنگین است لذا رئیس‌جمهور درباره حضور چنین افرادی در اطراف خود تجدیدنظر کند.
یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی نیز اظهار داشت: بهترین نوع اقدام دولت درباره این فرد حاشیه‌ساز جابه‌جایی او و قرار گرفتن در جای دیگر است.
همچنین عشرت شایق عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در واکنش به اظهارات علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور گفت: نمی‌توان این‌گونه برداشت کرد که صحبت‌های آقای یونسی از سر سهو و فی‌البداهه بوده است بلکه به نظر من این صحبت‌ها کاملاً هدایت شده برای ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی صورت گرفته است.
محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز تاکید کرد:  اگر سخنان یونسی از روی جهالت بوده باید این سخنان از جانب وی، وزارت خارجه و دولت اصلاح شود و اگر این اصلاح صورت نگیرد این شائبه بوجود می‌آید که این سخنان برای ضربه زدن به نقش انقلاب اسلامی در منطقه است.
محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در مصاحبه‌ای اظهار داشت: تقاضای جدی نمایندگان مجلس و مردم از جناب رئیس‌جمهور این است که فکری جدی به حال آقای یونسی کنند.
حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در مصاحبه با فارس گفت: نباید سخنان یونسی را به هیچ عنوان مواضع دولت دانست، باید به دنیا اعلام کنیم که او هیچ جایگاهی در جمهوری اسلامی نداشته و فقط بر اساس ارتباطات قبیله‌ای در دولت سمت گرفته است.
سیاست ایران احترام به تمامیت ارضی همه کشورها
خبر دیگر این که مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال خبرگزاری الرأی عراق در خصوص اظهارات علی یونسی اظهار داشت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی، ثبات، امنیت و انسجام ملی همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه می‌باشد. اجرای عملی این اصول از سوی جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در قبال کشور دوست و برادر عراق، بر هیچ کس پوشیده نیست و دولت و ملت عراق این روزها بیش از هر کسی ایفای چنین نقشی را از نزدیک لمس می‌کنند.
افخم اظهار داشت: در شرایطی که شاهد توطئه مشترک و همسویی گروه‌های تروریستی افراط گرا و رژیم صهیونیستی علیه امنیت و ثبات کشورهای منطقه هستیم، انتشار غیردقیق و تفسیر جهت‌دار اظهارات آقای یونسی را اقدامی منفعلانه با هدف کم رنگ کردن پیروزی‌های بزرگ مردم عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی و در چارچوب پروژه ایران هراسی و ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه می‌دانیم.

منبع : کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تصاویر بدون شرح از لس آنجلس

پ اکتبر 15 , 2015
گرافیک و عکس – شبکه های اجتماعی بقیه عکسها در ادامه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 19

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...