آیا مجرد ماندن تهدیدی برای سلامتی است؟

اشتراک گذاری :

سلامت و زیبایی

مجرد یا متأهل بودن؛ کدام یک سلامت ما را تضمین می کنند؟ به نظر شما اصلاً وضعیت تأهل اثری در شرایط جسمانی ما دارد؟ اینکه روزگار در کنار شریک زندگی سپری کنیم یا اینکه تنها باشیم کدام یک می تواند عمری طولانی تر و همراه با سلامتی برای ما دنبال داشته باشد؟

به گزارش شفقنا، ازدواج کردن و زندگی در کنار یک شریک همیشگی خوب و همراه می تواند ضمانتی برای سلامت جسمانی ما باشد؛ در طرف مقابل زندگی مجردی به تناسب سن افراد می تواند موجب مشکلات جسمانی گاه پیچیده ای شود. نتایج آخرین تحقیقات انجام شده نشان داده است، زنان میانسالی که هیچ گاه ازدواج نکرده اند بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و مشکلات تنفسی قرار دهند. نکته جالب توجه اینجاست که خطر بیماری هایی از دست مردان مجرد را حتی بیش از زنان تهدید می کند.

تأثیر داشتن یک زندگی مشترک خوب و دلخواه، نه تنها در مورد زوج هایی که یک بار ازدواج کرده اند بلکه در مورد گروهی که همسر خود را از دست داده اند یا طلاق گرفته اند ولی دوباره ازدواج کرده اند مصداق دارد. این در حالی است که زنان و مردان میانسال تنها و مجرد مشکلات جسمانی بیشتری را در زندگی خود تجربه می کنند. اما چرا متأهلین جسمی سالم تر دارند؟ یکی از مهم ترین دلایل این پدیده شگفت آور نقش همسران در تشویق یکدیگر به حفظ عادات خوب مثل ورزش کردن از آن تأثیر گذارتر حمایت عاطفی است که از یکدیگر می کنند.

شاید در ظاهر به نظر برسد که ازدواج کردن فرد را با مشکلاتی پیچیده تر مواجه می کند، ولی در واقع ازدواج اگر به معنای انتخاب یک همراه مناسب باشد به عاملی برای حفظ سلامت و حتی عمری طولانی تر بدل می شود. بنابراین اگر گمان می کنید زندگی مجردی یعنی زندگی راحت و بی دغدغه بهتر است در تصورات خود تجدید نظری بکنید.

منبع webmd

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ به دنیا آمدن فرزندان ۴قلوی یک خانواده کردستانی

د ژوئن 15 , 2015
  منبع : آپارات برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 15

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...