آیا قراردادن کارت بانکی در کنار موبایل باعث سوختن آن می‌شود؟

اشتراک گذاری :

نودیها:حتما شما هم خوانده‌اید که کارت‌های اعتباری را در کنار گوشی‌های موبایل نگذارید چون باعث سوختن آن می‌شود ولی امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که این ادعا درست نیست چرا؟ برای دانستن جواب با ما همراه باشید.

هر وسیله ی الکترونیکی یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند که با واحد گاوس اندازه گیری می‌شود و با همین میدان مغناطیسی یا نیروی مغناطیسی یک دستگاه مثل گوشی همراه یا آهن ربا را می‌سنجند. حال باید میزان میدان مغناطیسی یک شی از شی دیگر بیشتر باشد تا بتواند برروی آن تاثیر بگذارد و یا آن را مخدوش کند(چیزی شبیه به جریان پارازیت) کارت‌های اعتباری نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بهتر است بدانید میدان مغناطیسی کارت های اعتباری که دارای نوار مغناطیسی هستند درصورتی از کار می‌افتند که در معرض یک میدان مغناطیسی قوی قرار بگیرند.طبق تحقیقات انجام شده، این کارت های اعتباری و این نوارهای مغناطیسی که اطلاعات کارت را نگهداری میکنند باید در معرض میدان مغناطیسی ۱۵۰۰ گاوسی قرار بگیرند تا آسیب ببینند.

این در حالی است که امواج موبایل فقط در حد ۱٫۲ تا ۱۰ میلی گاوس میدان مغناطیسی دارند. یا مثلا آهن رباهایی که برای چسباندن روی یخچال تولید شده‌اند یا خود آهن ربایی که برای چفت کردن درب یخچال استفاده می‌شود حدود ۱۰۰ گاوس میدان مغناطیسی دارند.

جالب است که بدانید دستگاه MRI حدود ۱۵۰۰۰ گاوس میدان مغناطیسی دارند و براساس گزارش‌ها افرادی بوده‌اند که بعد از انجام MRI کارت اعتباری آن‌ها غیر فعال شده است.

ضمنا مقدار گاوس یا میدان مغناطیسی چندان مهم نیست ، زمان در معرض قرار گرفتن کارت در برابر میدان مغناطیسی بسیار مهم تر است. شاید دستگاه MRI قدرت میدان مغناطیسی بالایی داشته باشد اما اگر در حد چند ثانیه کارت اعتباری را نزدیک آن قرار دهید اتفاقی نمی‌افتد اما اگر کارت را اگر به مدت طولانی و به دفعات زیاد در معرض یک آهن ربای معمولی قرار بدهید، اطلاعات کارت شما از بین می‌رود. ولی در مورد موبایل این میدان آنقدر ناچیز است که بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد بخصوص اگر فاصله موبایل تا کارت بیشتر از ۲ سانتی متر باشد.

در واقع مخدوش شدن و تا شدن نوارهای مغناطیسی یا چیپ های الکترونیکی روی کارت های اعتباری نگران کننده تر از این موارد می‌باشد. با خیال راحت کارت سوخت و کارت تلفن و کارت شارژ ژتون و کارت‌های اعتباری دیگر را ( البته به جز کارت اتوبوس که از این قاعده مستثنی است) را کنار گوشی موبایل خود بگذارید. و خیالتان راحت باشد که قبلا تمهیدات لازم در کشورهای مبدا این تکنولوژی برای این قبیل اتفاقات فراهم شده‌است.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قرصی که شما را جوان نگه می‌دارد!

د آگوست 29 , 2016
نودیها:پژوهشها نشان می‌دهد که ویتامین «ای» در مقابل بسیاری از بیماریها به بدن کمک می‌کند و سلولها را از انواع مشخصی از آسیبها حفظ کرده، طول عمر آنها را افزایش می‌دهد. این خاصیت ویتامین «ای» در طول زمان باعث کند شدن آسیب سلولی میشود که به طور طبیعی با افزایش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...