آیا خراش گربه، سرآغاز مرگ است؟

اشتراک گذاری :

نودیها:سیدجاوید آل داود، عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حیوانات در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسینم گفت: عامل “بیماری خراش گربه” یا Cat Scratch Disease یک باکتری به نام Bartonella Henselae است که نمونه ایرانی آن برای نخستین بار در سال ۸۵ طی گزارشی که در پایان نامه یکی از دانشجویان ارائه کردیم شناخته شد و در بانک جهانی میکروب به ثبت رسید.

وی افزود: در این پروژه، یک تیم تحقییاتی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، بیش از یک هزار نمونه برداشت شده از پنجه و دهان گربه‌های خیابانی و خانگی را مورد آزمایش قرار دادند و با بررسی سرمی گربه‌های مذکور پی بردند که این باکتری در حیوانات خانگی وجود نداشته و تنها دو درصد از گربه‌های خیابانی به آن آلوده هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از حیوانات ادامه داد: این باکتری همانطور که از نامش پیداست تنها از طریق خراشِ ایجاد شده توسط ناخن گربه قابل انتقال است نه از راه نوازش کردن.

آل داود در پاسخ به این سوال که آیا بیماری خراش گربه جزو بیماری‌های کشنده محسوب می‌شود یا خیر، گفت: این بیماری به هیچ وجه کشنده نیست و تنها انسان‌هایی را که از سیستم ایمنی ضعیف برخوردارند درگیر می‌کند که در این صورت به جز تبی دو تا سه روزه همراه با التهاب گره‌های لنفاوی، عارضه دیگری به دنبال نخواهد داشت.

وی در پایان، با تکذیب شایعات منتشر شده در سانه ها مبنی بر اینکه خراش گربه می تواند مرگبار باشد از رسانه ها خواست با توجه به افزایش حیوان آزاری در سطح جامعه خصوصا در رابطه با حیوانات شهری، پیش از انتشار، از صحت مطالبی که بی شک در افزایش خشونت نسبت به حیوانات موثر خواهند بود، اطمینان حاصل کنند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آشنایی با ۱۲ ماده غذایی ضدپیری

س سپتامبر 27 , 2016
نودیها:رعایت یک رژیم غذایی سالم همانند یک راز سر به مهر نیست بلکه توصیه ای همیشگی محسوب می شود که البته بسیاری از ما آن را نادیده می گیریم. مواد غذایی که روزانه و به طور مرتب مصرف می کنیم می توانند نقشی تاثیرگذار در افزایش طول عمر ما داشته […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...