آیا بحران بیکاری در کشور جدی است؟

اشتراک گذاری :

بر اساس آمار اعلام شده، بازار کار همچنان برای جوانان بحرانی است و صف طویلی از تقاضا برای کار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکل بیکاری در دهه های اخیر به یکی از مسائل بزرگ و دشوار دربرخی از کشورها تبدیل شده است به طوری که این معضل ازمهمترین دغدغه‌های فکری افراد جامعه و دولت‌ها به حساب می‌آید و از آن جایی که جوانان به عنوان نیروی سازنده جامعه شناخته می‌شوند لذا یافتن ریشه این معضل و حل آن از ملزومات جامعه است و برای پیدا کردن ریشه و منبع این مشکل باید در نهادهای اجتماعی و اقتصادی جستجو کنیم.
متاسفانه بر اساس آمارهای رسمی و غیر رسمی میزان بیکاری در ایران به حدی رسیده است که میانگین جهانی بسیار بالاتر بوده و از معضلات کشور به شمار می‌آید.
علی ربیعی وزیر کار در خصوص افزایش نرخ بیکاری در کشور می‌گوید: هر ۵ دقیقه یک نفربه جمعیت بیکار کشور افزوده می‌شود و باید هر سال برای ۸۰۰ هزار نفر شغل ایجادکرد و این آمار یعنی از همه ظرفیت‌ها و توان باید به نحو احسن استفاده کرد.
بنابر سخنان وزیر رفاه در می‌یابیم که اگر هر دقیقه ۵ نفر در کشور درجستجو شغل باشند و به تعداد بیکاران افزوده شوند بنابراین در هر ساعت ۳۰۰ نفر، هر روز ۷۲۰۰ نفر ، هر هفته ۵۰۴۰۰ نفر، هر ماه ۲۱۶ هزار نفر و خلاصه اینکه هر سال ۲ هزار و ۵۹۲ تازه وارد بازار کار کشور خواهیم داشت.
این جمعیت نشان دهنده ادامه روند بیکاری و تقاضا برای کار از سوی جوانان تا ۳۰ ساله خواهد بود همچنین نشان می‌دهد که هنوز متولدین دهه ۶۰ کاملا امکان ورود به بازار کار را نیافته‌اند واین درحالی است که بازار کار با ورود صدها هزار متولد دهه ۷۰ مواجه است و همه این موارد نشان دهنده آن است که اشتغال ایجاد شده در کشور حتی به اندازه یک ششم تقاضاهای جدید برای کار هم نبوده است بنابراین صدها هزار نفر مجبور می‌شوند تا بیش از یک سال برای ورود به بازار کار جوانان برای بیشتر خانواده‌ها به یک دغدغه و نگرانی تبدیل شده است واین یعنی جوانان نمی‌تواند پس از یک دوره نسبتا طولانی انتظار برای کار شغلی دلخواه پیدا کنند.
حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار می‌گوید: بر اساس آمارهای کشور تا ۲۵ سال آینده در اوج جمعمیت جوان قرار دارد و اکنون و در شرایط فعلی با تقاضاهای میلیونی شغل درهر سال باید قبول کنیم که در ایران دچار بحران بیکاری هستیم.
امید است با اخذ تصمیمات صحیح و به موقع درخصوص بازار کار، کارجویان کشور به ویژه برای فارق التحصیلان معضل بیکاری برطرف شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جزئیات زندگی خصوصی‌ شما به خودتان مربوط است نه شبکه های اجتماعی

د اکتبر 5 , 2015
زوجین محترم دست گذاشتن ریز ترین مسایل زندگی تان و به روز کردن حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف از قبیل فیس بوک، توییتر ، تلگرام ، اینستاگرام و…بردارید و در عوض سعی کنید بیشتر وقت خود را به همسر یا شوهرتان اختصاص دهید. به گزارش خبرنگار  فضای مجازی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...