آیا با وجود حوادث اخیر باز هم باید به حج رفت؟

اشتراک گذاری :

با توجه به این که می دانم پولی که برای رفتن به حج وعمره می دهم صرف خریدن سلاح برای کشتن مسلمان ها می شود آیا رفتن به حج و عمره اشکالی دارد؟

در این رابطه به دو پاسخ بسنده میکنم :
الف ) اینکه وظیفه ما در امور دینی این است که از مراجع تقلید پیروی کنیم خیلی ها با بحث های احساسی کاسه داغ‌تر از آش شده و بدون دلیل بر یک مساله پافشاری می کنند که این بی‌معنی است. نظر ۴ تن از مراجع بزرگوار در زیر آورده می شود:
متن این استفتاء به شرح زیر است:
با سلام و احترام
با توجه به اعلام بانک جهانی مبنی بر درآمد ۳۰ میلیارد دلاری دولت عربستان به‌واسطه حج و از طرف دیگر، کمک اقتصادی این دولت به آمریکا و اسراییل در راستای اعمال معاندانه علیه شیعیان، آیا رفتن به حج، مصداق کمک به ظالم است؟ توصیه حضرتعالی برای تشرف به عمره و تمتع (با توجه به شرایط فعلی)، چیست؟
نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
بسمه تعالی
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
تا وقتی از طرف نهادهای مسئول منعی اعلام نشده، انجام عمره و فریضه حج مانعی ندارد.
موفق و مؤید باشید.
نظر آیت‌الله مکارم شیرازی
بسم الله الرحمن الرحیم
در تمام طول تاریخ زیارت بیت‌الله الحرام و بسیاری از مراقد ائمه(ع) غالباً مستلزم پرداخت وجوهی به ظالمین بوده است. اگر این گونه کمک‌ها اشکال داشته باشد، باید هم زیارت خانه خدا تعطیل شود و هم زیارت مراقد ائمه(ع) و این کار هرگز به مصلحت اسلام نیست.
همیشه موفق باشید.
نظر آیت‌الله نوری همدانی
بسمه تعالی
سلام علیکم
حج و عمره در شرائط فعلی بلامانع است.
نظر آیت‌الله سیستانی
بسمه تعالى
برای کسی که شرایط استطاعت داشته باشد، حج واجب است.
موفق باشید.
ب)باید دید که حضور شیعیان در مدینه و مکه چه فوایدی دارد که علم به این تاثیرات باعث رغبت به انجام این سفر میگردد. این فواید به طور خلاصه ذکر می گردد:
۱- با ترک و تحریم سفر حج و عمره یک عمل از اعمال مستحب و واجب ترک می شود و این کار راه را برای فشار بیشتر بر روی شیعه باز میکند که :شیعه اعتقادی به پیامبر و خانه خدا ندارید وگر نه به زیارت آن می آمد و شروع به تبلیغات منفی بر علیه تشیع میکنند.
۲- با حضور شیعیان در تجمعات مسلمانان و مذاهب مختلف اسلامی بسیاری از آنها که بر اثر تبلیغات مسمومی که بر علیه تشیع صورت گرفته نسبت به تشیع دید خوبی ندارند، با اصل تشیع آشنا شده و بسیاری از دروغ های رسانه ها فاش شده و مظلومیت و حقانیت تشیع آشکار می شود.
۳- در صورتی که تشیع در این اماکن که بسیاری از آثار مربوط به تشیع و اهل بیت در این سرزمین است حضور نداشته باشد وهابیت کج فهم و گمراه به راحتی در محو این آثار تلاشش را چند برابر میکند زیرا رای مخالفی در آن سرزمین وجود نخواهد داشت . این نکته را در نظر بگیرید که حضور خیل کثیری از شیعیان در این سرزمین این اجازه را به آنها نخواهد داد .ان شاء الله.
۴- در عربستان و مخصوصا مدینه شیعه بسیار مظلوم است و حضور شیعه در چنین شرایطی در عربستان باعث دلگرمی و قوت قلب شیعیان این سرزمین خواهد بود. و سخت گیری بیش از این بر شیعه در این کشور با حضور خیل عظیم شیعیان جهان منتفی خواهد بود.
۵- حضور شیعه در این کشور و ارتباط با مسلمانان مختلف جهان می تواند بزرگترین مکان و فرصت جهت تبلیغ تشیع و افشای حقانیت اهل بیت و همچنین تبلیغی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد .
دلایل دیگری نیز میتوان بر این امر شمرد که نفی کننده هر گونه شبهه در جهت تحریم سفر حج وعمره باشد.
علاوه :
این مسئله مربو ط به سیا ستها وروابط خارجی نظام جمهوری اسلامی، ونظر مبارک مقام معظم رهبری مربو ط است که مسئله اهم ومهم را ملا حضه ودر نظر می گیرند .

منبع:پرسمان دانشجویی

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فلسفه حج چیست؟

ج سپتامبر 25 , 2015
وقتی سخن از فلسفه حج به میان می‎آید اولین چیزی که به ذهن هر مسلمانی خطور می‎کند این است که مانند دیگر عبادات و فرایض در حج نیز هدف اظهار عبودیت و بنده‎گی خداوند متعال است.(۱) در ادای فریضه حج و به جا آوردن اعمال آن مانند احرام و طواف […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...