آمریکا در توافق عجله کرد/ اعراب نگران نباشند

اشتراک گذاری :

روزنامه فرامنطقه ای “الشرق الاوسط” نوشت: «برخی از سعودی ها و دیگر اعراب توافق گروه ۱+۵ با ایران را شکستی برای کشورهای عربی می دانند. این مسئله مورد قبول است منتهی باید توجه داشت که این مسئله به پاره ای مسائل جزیی برمی گردد.»

 

 

این روزنامه چاپ لندن در ادامه نوشت: «اعراب باید توجه داشته باشند که مسئله روابط آنها با واشنگتن مسئله ای راهبردی است و نباید توافق با ایران این روابط را به خطر بیاندازد. همانطور که نباید فراموش کرد مقابله با ایران که در چهار پایتخت مهم عربی تأثیر گذار است امر جدی است.»

 

 

الشرق الاوسط در ادامه افزود: «اعراب نباید از توافق با ایران احساس خطر کنند. این توافق به آنها ضرر وارد نمی کند بلکه باعث ایجاد محدودیت برای برنامه هسته ای ایران خواهد شد. منتهی اعراب باید انتظارات برآورده نشده خود توسط آمریکا را بررسی کنند.»

 

 

این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد: «آمریکا می توانست از ایران بیشتر امتیاز بگیرد و محدودیت های بشتری برای تهران ایجاد کند. ولی عجله کرد. مسئله ای که باید از سوی اعراب به آن تأکید می شد.»

 

 

این روزنامه در ادامه افزود: «آمریکا به دنبال محدود کردن برنامه هسته ای ایران نبود و توافقی که صورت گرفته تنها محدودیت ایجاد کردن برای سیاست ایران در منطقه را هدف گرفته بود. ایرانی که خود را برای مقابله با هرگونه فشاری آماده کرده بود.»

 

 

الشرق الاوسط در پایان گزارش داد: «به هر حال کاخ سفید به دنبال توافقی بود که بلکه بتواند از طریق آن روش سیاسی ایران را تغییر دهد. ولی باید گفت آیا همپیمان شدن اعراب با واشنگتن از همان ابتدا اشتباه نبود که مجبور شده اند با وضعیت فعلی مواجه شوند؟

منبع:جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بازیگرانی که در فضای مجازی حضور ندارند!

ی جولای 26 , 2015
برنامه خندوانه شب گذشته با حضوردو تن از بازیگران کشورمان از شبکه نسیم پخش شد. مهمان اصلی این برنامه ریما رامین‌فر (بازیگر نقش هما سعادت در مجموعه پایتخت) بود. وی در بخشی از گفت و گوی خود هرگونه فعالیت در شبکه های اجتماعی را تکذیب کرد. همچنین رامین‌فر از هواداران […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...