آزمایشی که برای زنان شهری ایران صورت نمی‌پذیرد

اشتراک گذاری :

دبیر اجرایی همایش تازه‌های تشخیص و درمان سرطان دهانه رحم، آزمایش پاپ اسمیر را پیشگیری ثانویه از سرطان دهانه رحم عنوان کرد و گفت: این آزمایش در مراکز بهداشتی روستایی به‌صورت رایگان انجام می‌شود، اما در شهرها صورت نمی‌پذیرد.

به گزارش سلامت مریم میرزایی‌مقدم دبیر اجرایی همایش تازه‌های تشخیص و درمان سرطان دهانه رحم در حاشیه برگزاری این همایش اظهار کرد: غربالگری و واکسیناسیون مهمترین عامل پیشگیری و تشخیص سرطان دهانه رحم است که هر دو در کشور ما مورد نیاز است.

دبیر اجرایی همایش تازه‌های تشخیص و درمان سرطان دهانه رحم گفت: غربالگری سرطان دهانه رحم به‌صورت اولیه اطلاعات سلامت بیمار را گزارش می‌دهد و اگر موارد مشکوکی باشد بررسی‌های بیشتر و بیوپسی(نمونه‌برداری از بافت زنده) پیشنهاد می‌شود.

میرزایی‌مقدم با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها واکسیناسیون در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که عامل بروز این نوع سرطان است انجام می‌شود، گفت: پیشنهاد ما واکسیناسیون کشوری است تا از این طریق احتمال بروز عفونت ناشی از این ویروس از بین برود.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی انجام آزمایش پاپ اسمیر را پیشگیری ثانویه از این نوع سرطان ذکر کرد و افزود: این آزمایش در مراکز بهداشتی روستایی به‌صورت رایگان انجام می‌شود، اما در شهرها صورت نمی‌پذیرد و با مراجعه به مطب پزشکان و با دریافت هزینه انجام می‌شود و اگر برآورد کنیم از هر ۱۰ نفر یک نفر این آزمایش را انجام می‌دهند.

میرزایی‌مقدم انجام پاپ اسمیر را در بانوان ۳۰ سال به بالا هر سال یکبار برای پیشگیری از این بیماری ضروری دانست و گفت:‌ این بیماری وابسته به تماس جنسی است و در جوامعی که در آن تک‌همسری رایج است، کمتر دیده می‌شود. همایش تازه‌های تشخیص و درمان سرطان دهانه رحم با حضور متخصصان این رشته در مرکز همایش‌های بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

طنز دیرین دیرین - وام گرفتن

پ آگوست 13 , 2015
بارگیری روی رایانه منبع : آپارات برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 17

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...