آب میوه های پاکتی، جانتان را نشانه گرفته‌اند/ این آبمیوه های سرطان‌زا را نخورید!

اشتراک گذاری :
نودیها:خدیجه رحمانی متخصص تغذیه بیان کرد: آبمیوه‌های صنعتی حاوی مقادیر زیادی مواد قندی و مقادیر ناچیزی ویتامین و مواد آنتی‌اکسیدانی هستند. این آبمیوه ها از نظر میزان قند مشابه نوشابه ها هستند.
 
وی با اشاره به اینکه قسمت عمده قند موجود در آبمیوه های صنعتی را فروکتوز تشکیل می دهد، اظهار داشت: کبد تنها عضوی است که می تواند مقادیر محدودی از این قند را متابولیزه کند. بنابراین با نوشیدن آبمیوه کبد قادر به تجزیه این مقدار زیاد فروکتوز نیست و مازاد این قند را به چربی تبدیل می کند.
 
این متخصص تغذیه عنوان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف مکرر آبمیوه های تجاری منجر به بیماری هایی مانند چاقی و اضافه وزن، سندروم مقاومت به انسولین، دیابت، فشار و چربی خون، ناراحتی های قلبی و عروقی و سرطان می شود.
 
رحمانی با بیان اینکه یکی از مواد مضر در آبمیوه های صنعتی ترکیبی پراکسیدی به نام مالون دی آلدهید است، یادآور شد: این ترکیب عامل رادیکال آزاد است که می تواند در بروز بیماری های مزمن، التهابی، سرطان و ناراحتی های قلبی و عروقی نقش داشته باشد.
 
وی با اشاره به این که ترکیبات پراکسیدی همچنین می تواند آسیب های زیادی را به پوست و مو وارد کند، افزود: میوه هایی که سرشار از ویتامین C هستند خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. همچنین ترکیبات رنگی موجود در میوه به عنوان فیتوکمیکال ها در پیشگیری از رادیکال آزاد تاثیر چشمگیری دارند.
 
این متخصص تغذیه تصریح کرد: افراد در معرض خطر یا کسانی که سابقه بیماری هایی مانند چاقی و اضافه وزن، فشار و چربی خون، سرطان و ناراحتی های قلبی و عروقی در بستگان درجه یک آن ها وجود دارد، بهتر است میوه های طبیعی را جایگزین آبمیوه های صنعتی کنند.
 
رحمانی توصیه کرد: افراد باید آبمیوه تازه خانگی را مصرف کنند زیرا ماندن طولانی‌مدت آبمیوه زمینه رشد میکروب های بیماری‌زا را فراهم می کند که منجر به اختلالات گوارشی می شود. همچنین فیبر بالای موجود در میوه ها کاهش عوارض ناشی از مصرف بیش از حد فروکتوز را سبب می شود. 
باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 23

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

احساسات به سبک مورچه ها/ حقایق شگفت انگیز از دنیای مورچه ها

چ دسامبر 7 , 2016
کارشناسان در جدیدترین پژوهش های خود دریافتند مورچه ها از طریق انتقال بزاق دهان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و از این طریق مواد غذایی ، هورمون ها ، مواد مغذی برای رشد لارو مورچه، احساسات و حتی مواد شیمیایی را رد و بدل می کنند. گفتنی است، این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...