آب میوه خواص میوه را ندارد

اشتراک گذاری :

نودیها :منصور رضایی اظهار داشت: بدن انسان در طول شبانه‌روز به ۶ گروه مواد غذایی شامل میوه و سبزی‌ها، غلات، حبوبات، گوشت و لبنیات نیاز دارد و نمی‌توان گفت که با مصرف یک یا دو گروه مواد غذایی دیگر نیازی به سایر گروه‌ها جهت حفظ سلامتی بدن نداریم.

وی افزود: سیب، انار و انگور در بین گروه میوه‌ها جایگاه خاصی داشته و در علم تغذیه منبع کالری بوده و جهت حفظ سلامتی بدن استفاده از آن‌ها به صورت مستمر توصیه می‌شود، همچنین میوه‌ها منبع قند سالم بوده و انرژی بدن را تأمین می‌کنند.

متخصص تغذیه با اشاره به فیبر موجود در میوه‌ها گفت: سیب منبع غنی فیبر محسوب شده و مصرف آن سبب پیشگیری از بسیاری بیماری‌های مزمن می‌شود، سیب به دلیل نوع فیبر آن هم برای درمان یبوست و هم اسهال توصیه می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: میوه‌ها دارای مایعات فراوان بوده و این مسئله یکی از دلایل مهم در توصیه استفاده از این گروه غذایی به شمار می‌رود.

به گفته وی مصرف سیب به دلیل فیبر موجود در آن حرکات دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند، همچنین دارای مواد آنتی‌اکسیدان بوده و پاک کننده مواد مضر در بدن محسوب می‌شود؛ چرا که آنتی‌اکسیدان‌ها، فعالیت ترکیبات ناپایدار در زمانی که به سلول‌های بدن می‌نشینند و قصد تخریب دارند را خنثی می‌کند.

رضایی با تأکید بر اینکه مصرف میوه و سبزی‌ها، تاثیرات مضر آلودگی هوا و غذا و داروها را در بدن رفع می‌کند، گفت: مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها به طور کلی سموم را از بدن دفع کرده و در حفظ سلامتی بدن بسیار موثر است.

متخصص تغذیه در رابطه با مصرف سرکه سیب گفت: سرکه سیب محیط روده را اسیدی کرده و مانع از فعالیت باکتری‌های مضر در بدن می‌شود، همچنین جذب آهن را در بدن افزایش داده و علاوه بر اینکه اشتها‌آور است از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه کفاره هوای آلوده در بدن مصرف میوه و سبزی است، گفت: مصرف آبمیوه چه به صورت صنعتی یا خانگی تهیه شده باشد، توصیه نمی‌شود چرا که فیبر آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و حتی کسانی که سالمند بوده و توانایی جویدن میوه را ندارند، توصیه می‌کنیم آن را به صورت پوره استفاده کنند و به هیچ عنوان خود را از خواص بسیار مهم فیبر موجود در میوه محروم نسازند. بنابراین پوره میوه از آب میوه از لحاظ غذایی با ارزش‌تر است.

رضایی افزود: اینکه برخی می‌گویند برای درمان لاغری سیب مصرف کنید، موضوعی غیرعلمی به شمار می‌رود. چرا که بدن به همه گروه‌های مواد غذایی جهت حفظ سلامتی نیاز دارد و حتی مصرف ۶۰ کیلوگرم سیب جای مقدار اندکی گوشت و مواد پروتئینی را نمی‌گیرد، لذا در مصرف مواد غذایی و توصیه‌های درمانی آن هیچگاه نباید اغراق کرد  باید تعادل در مصرف را مدنظر قرار داد.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چند عکس خنده دار از تلگرام

ی نوامبر 29 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 4

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...