آب معدنی یخ زده نخورید

اشتراک گذاری :

نودیها:سید ضیاءالدین مظهری درخصوص تفاوت کیفیت آب معدنی با آب شرب شهری اظهار داشت: در تمام شهرها و روستاهایی که دسترسی به آب تصفیه شده دارند و آب مورد نیاز مصرف‌کنندگان از طریق لوله‌کشی و با رعایت تمام استانداردهای تضمین شده از نظر محتوای میکروبی، شیمیایی و … غیره در اختیارشان قرار داده می‌شود، هیچ لزومی به مصرف آب معدنی نیست، زیرا همواره آب تازه و سالم جهت شرب یا سایر مصارف در دسترس آنها است.

وی گفت: این امر علاوه بر آنکه از بعد اقتصادی به نفع مصرف‌کنندگان آب لوله‌کشی شهرها و روستاها است، از آلودگی‌های محیط زیست نیز به طور ثانویه جلوگیری شده و بعضی از عوارض مصرف آب‌های بطری را نیز در بر نخواهد داشت.

این متخصص تغذیه درباره مزیت‌های آب معدنی توضیح داد: آب‌های بطری طعم و مزه بهتری نسبت به آب لوله‌کشی دارند و از نظر حمل آب سالم‌تر در مسافرت‌های بین شهری و توقفگاه‌ها که اغلب فاقد آب‌های تصفیه شده هستند، نیز مناسب است.

مظهری ادامه داد: در صورتی که برای ضد عفونی کردن این نوع آب‌‌ها با رعایت استانداردهای کامل تامین شده از اشعه مادون قرمز، فیلتراسیون و ضد عفونی نمودن با اوزون انجام پذیرفته باشد، نه تنها محتوای میکروبی آب از بین می‌‌رود، بلکه طعم خاصی که آب‌های ضدعفونی شده با کلر دارا می‌باشند را نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: بعضی از آب‌های معدنی محتوای املاح مفیدی مثل کلسیم، منیزیم و دیگر املاحی هستند که به تامین نیازهای مصرف کننده کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه درخصوص خطرات احتمالی آب‌های معدنی توضیح داد: در صورتی که منابع استحصال این آب‌ها از منابع پایین دست تامین ‌گردد، در معرض آلودگی با افت‌کش‌ها هستند. بعضی از این آب‌ها ممکن است دارای سدیم، نیترات و نیتریت بیش از حد مجاز باشند که لازم است برای انتخاب نوع آب معدنی عرضه شده، به لیست آنالیز مندرج در روی شیشه توجه گردد، به خصوص به تاریخ تولید و انقضای تاریخ مصرف باید دقت شود.

مظهری با بیان اینکه از همه مهمتر نوع بسته‌بندی این نوع محصولات است که در بطری‌های تهیه شده از PVC و PET عرضه می‌گردد گفت: در طول زمان و در صورت نگهداری آب‌های معدنی در معرض تابش آفتاب، قسمتی از ترکیبات بطری‌ها وارد محتوای عرضه شده می‌شود که از جمله مواد سرطانزا به حساب آورده می‌شوند و هر چه از زمان تولید آنها گذشته باشد و در فضای باز و آفتاب‌‌خیر نگهداری شده باشند، بر مقدار مواد ورودی از ترکیبات بطری‌ها به آب افزوده می‌شود.

وی در پایان گفت: حتی توصیه اکیدی به عمل آمده که از یخ زدن آب در درون بطری‌ها و فریز نمودن آنها نیز باید اجتناب کرد که به نوع دیگری مواد مضر و سرطانزا تولید می‌شود.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 516

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تابستان است بفرمایید سردنوش!

ی جولای 29 , 2018
نودیها:ما ایرانی‌ها عادت جالبی داریم که در گرمای شدید هوا هم دست از نوشیدن چای و برخی دمنوش‌های گیاهی برنمی داریم. متخصصان طب سنتی معتقدند در هوای گرم تابستان بیشتر از دمنوش‌ها اولویت با مصرف سردنوش‌ها و نوشیدنی‌های ترش و شیرین است. برای این‌که بدانیم سردنوش‌ها چه هستند و مصرف […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...