۲۵ رمز پرکاربرد در سال ۲۰۱۵

اشتراک گذاری :

نودیها :  این شرکت با بررسی بیش از ۲ میلیون رمزعبور که در سال گذشته لو رفته‌اند، به تجزیه و تحلیل معمول‌ترین رمزهای عبوری پرداخت که کمتر از همه امن بوده و به سادگی لو رفته‌اند.

اغلب رمزهای عبور موجود در لیست SplashData مربوط به کاربرانی از آمریکای شمالی و اروپای غربی بوده‌اند. جای تعجب نیست که صدر این لیست در اختیار دو عبارت «۱۲۳۴۵۶» و «password» قرار دارند. البته در این میان عباراتی چون Monkey و dragon و princess نیز جزو ۲۵ عبارت برتر جدول هستند.

توجه: برای امنیت بیشتر زندگی دیجیتال و رمزهای عبورتان حداقل کاری که باید بکنید، این است که رمزعبور اکانتهای‌تان را از لیست SplashData انتخاب نکنید.

این شرکت پیشنهاد می‌کند که همیشه از رمزعبوری استفاده کنید که حداقل ۸ حرف یا بیشتر باشد و از انواع گوناگون کاراکتر (همچون اعداد، حروف کوچک و بزرگ و سمبلها) تشکیل شده باشد. همچنین بهتر است برای سایتهای مختلف از نام کاربری و رمزعبورهای متفاوت و گوناگون بهره ببرید.  علاوه بر این بهترین راه محافظت از پسوردها و به خاطر سپردن رمزعبورهای طولانی و امن، استفاده از برنامه های مدیریت رمزهای عبور است تا هم رمزهای عبورتان را در خود ذخیره کنند و هم اینکه از قابلیت تولید رمز آنها برای ساختن پسوردهای  رندوم و مشکل است. اینگونه دیگر حدس رمزعبور شما کار چندان آسانی نخواهد بود.

لیست کامل بدترین رمزعبورهای لو رفته ۲۰۱۵ را در سایت SplashData مشاهده خواهید کرد.  ۲۵ صدر نشین این لیست هم به این قرار هستند:

۱. ۱۲۳۴۵۶
۲. password
۳. ۱۲۳۴۵۶۷۸
۴. qwerty
۵. ۱۲۳۴۵
۶. ۱۲۳۴۵۶۷۸۹
۷. football
۸. ۱۲۳۴
۹. ۱۲۳۴۵۶۷
۱۰. baseball
۱۱. welcome
۱۲. ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰
۱۳. abc123
۱۴. ۱۱۱۱۱۱
۱۵. ۱qaz2wsx
۱۶. dragon
۱۷. master
۱۸. monkey
۱۹. letmein
۲۰. login
۲۱. princess
۲۲. qwertyuiop
۲۳. solo
۲۴. passw0rd
۲۵. starwars

البته در نهایت نباید از خاطر برد که این لیست مربوط به فرهنگ و زبان انگلیسی است و برای کاربران فارسی زبان هم باید به فکر لیست جداگانه‌ای بود.

منبع : فارس از فوت و فن

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دمنوش گیاهی ضد سرفه

چ ژانویه 27 , 2016
نودیها : می خواهیم راههای درمانی برای انواع مشکلات گلو و به خصوص سرفه را در این مطلب برایتان بیاوریم و شما را برای بهبود این عارضه راهنمایی کنیم،  نوشیدنی های شفابخش و درمان کننده و همچنین خوراکی های موثر برای رفع انواع سرفه را در این مطلب ذکر کرده […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...