۱۱ میلیون جوان مجرد/افزایش طلاق‌های توافقی/سن ازدواج تهرانی‌ها، ۳۰ سال.

اشتراک گذاری :

محمد اسحاقی عصر امروز در جمع مسئولان بهداشتی و امور سیاست‌گذاری جمعیت در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت سالمند کشور ۸ درصد است که به مرور زمان این وضعیت افزایش یافته و براساس پیش‌بینی‌ها ایران در ۲۰ سال آینده به یک کشور پیر و سالخورده تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: برخلاف سایر کشورها، روند صعودی در این زمینه به نسبت سایر کشورها دو برابر است و در حالی که در بسیاری از کشورها این روند پیر شدن جامعه ۲۰ تا ۳۰ سال طول می‌کشد در کشورمان در ۱۰ سال آینده انفجار جمعیت سالمندی را شاهد می‌شویم به طوری که تا ۵۰ درصد جمعیت سالمندی افزایش می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی شورای انقلاب فرهنگی افزایش سن ازدواج و تعدد طلاق را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: براساس آمار ازدواج در سال گذشته ما با یک رشد منفی ۶٫۵ درصد در بحث ازدواج روبه‌رو هستیم به طوری که سن ازدواج آقایان ۲۸ سال و خانم‌ها نیز به ۲۳ سال رسیده است.

اسحاقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما در برخی از کلان‌شهرها شاهد بالا رفتن سن ازدواج نیز هستیم که در تهران این سن تا ۳۰ سال نیز افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۱۱ میلیون جوان ازدواج نکرده در کشور زندگی می‌کنند که رفته رفته بر سن آنها افزوده می‌شود در حالی که زندگی مجردی به عنوان یک زندگی راحت و بی‌دردسر از سوی رسانه‌ها تبلیغ می‌شود.

این مسئول مشکل کشور را تأخیر در ازدواج بیان کرد و ادامه داد: ۲۳ هزار دختر و پسر در آستانه ازدواج با همین مشکل روبه‌رو هستند.

وی اضافه کرد: رشد طلاق نیز در جامعه با ۵٫۳ درصد روز به روز در حال اضافه شدن است به طوری که استان اردبیل نیز در آمار طلاق‌ به‌زودی از میانگین کشور بالاتر می‌رود.

اسحاقی با ابراز نگرانی از افزایش طلاق‌های توافقی در کشور گفت: در آخرین آمارها بیشترین طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد که ۵۰ درصد طلاق‌ها را شامل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی شورای انقلاب فرهنگی افزود: ۱۴ درصد طلاق‌ها در همان سال‌های اول اتفاق می‌افتد که در کشورمان طلاق ثبت شده‌ای را داریم که در کمتر از یک روز زندگی مشترک اتفاق افتاده است.

وی علل این نوع طلاق‌ها را تصمیم‌گیری‌های احساسی توصیف کرد و ادامه داد: بیشترین علل طلاق در ایران دخالت خانواده‌های زوج‌هاست.

اسحاقی علت دیگر طلاق را نیز گرایش جوانان به مواد مخدر، مشروبات الکلی و همچنین بد عهدی دو طرف اعلام کرد و گفت: با آسان شدن شرایط طلاق به‌ویژه طلاق توافقی زمینه را برای جدایی زوج‌ها و از بین رفتن زمینه برای افزایش جمعیت و باروری نیز فراهم می‌آید.

*شبکه‌های ماهواره‌ای به فروپاشی نظام خانواده منجر شده است

معاون برنامه‌ریزی شورای انقلاب فرهنگی با یادآوری اینکه در عصر جاهلیت در حق بشر جنایات بسیار زیادی شده که از جمله آن فرزندکشی و دختر کشی بوده است، اظهار کرد: در جاهلیت مدرن نیز شاهد تکرار همین فجایع در جامعه بشری هستیم که این بار به رغم آگاهی‌ها و روشنگری‌ها اتفاقات عصر جاهلیت نمود پیدا کرده و به رجوع به تعالیم الهی و ارزشی در چنین شرایطی نیاز داریم.

اسحاقی فروپاشی کانون‌های خانوادگی و نظام اجتماعی را یادآور شد و تصریح کرد: دوری از تعالیم اسلامی و فرهنگ ارزش‌مدار الهی سبب شده تا بشریت در مسیر انحرافی و پرتگاه سقوط و جهالت گام بردارد و در چنین شرایطی تنها راه نجات مطالعه کتاب قرآن و سیره اهل بیت است که می‌تواند جامعه را از فساد و تباهی نجات بدهد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: آنهایی که به دنبال ترویج فرق، مذاهب و ایسم‌های مختلف هستند باید بدانند که در عصر جاهلیت مدرن نیز برخی سبک‌های زندگی بشریت را به نقطه تضعیف و تزلزل کشانده است.

این مسئول تقویت روابط اجتماعی،‌ سیاسی منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی را در کنار بها دادن به حقیقت جامعه بشری یادآور شد و اضافه کرد: هر چند امروز گزینه روی میز نظام استکباری جنگ، کشتار و فجایع انسانی است اما در این سه دهه دشمنان ما نه در جنگ رو در رو و نه در جنگ اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی نتوانستند به اهداف ارزشی و متعالی ما غلبه کنند.

وی تلاش استکبار جهانی را در ترویج اندیشه‌های فاسد در فروپاشی نظام فرهنگی و اجتماعی یادآور شد و گفت: همین تلاش‌ها سبب شده تا کاهش ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج،‌ افزایش طلاق، فروپاشی نظام خانوادگی و جنایاتی همچون سقط جنین که نشان و نمود جاهلیت مترقی امروزی است، جلوه‌گری کند در حالی که تغییر جنسیت و سقط عمدی براساس حکم اسلام قتل عمد محسوب شده و حکم قصاص باید در مورد افراد اجرا شود.

اسحاقی افزود: هر چند به ظاهر در دنیای امروز پیشرفت‌ها و توسعه‌ها اتفاق افتاده اما سلامت جامعه بشری و اندیشه‌ها و آرمان‌های بلند این نظام ارزشی مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته به طوری که امروز شاهد ناآرامی در نظام خانواده‌ها و گرایش به اعتیاد و سوء مصرف در زمینه‌های مختلف شده و گرایش کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان به بازی‌های رایانه‌ای نامناسب یک اعتیاد فراگیری را به وجود آورده است.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رسایی: از زمانی که فعالیت های هسته ای را تعطیل کرده ایم، رهبری می گویند به مذاکرات خوشبین نیستم

س مه 19 , 2015
تبیین: حجت الاسلام والمسلمین حمید رسائی در بیست و نهمین نشست انجمن فارغ التحصیلان این مؤسسه اظهار داشت: مذاکرات هسته ای مربوط به این دولت و دولت قبل نیست؛ ۱۲ سال است که مذاکرات  طول کشیده و ادامه دارد؛ لذا هیچ کس منتقد اصل مذاکره نیست،؛ اگر کسی انتقاد می […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...