یک ثبت نام عجیب در خبرگان رهبری

اشتراک گذاری :

نودیها: ثبت نام مجید انصاری برای انتخابات خبرگان رهبری را به جرات می توان یکی از عجایب انتخابات امسال دانست

صبح امروز رسانه ها از ثبت نام مجیدانصاری برای نامزدی انتخابات خبرگان رهبری خبر دادند.

اما مجید انصاری در حالی برای نامزدی انتخابات خبرگان رهبری ثبت نامه کرده است که در جریان آشوب‌های خیابانی سال ۸۸  و به عنوان یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز، زمینه‌ساز گسترش فتنه بود.

این اقدام به خوبی نشان می‌دهد این جریان که در فتنه ۸۸ نقش قابل توجهی را ایفا کرد، سعی دارد ضمن فرار به جلو، بدون ابراز ندامت و عذرخواهی از مواضع و عملکرد خود طی سالهای اخیر، مجددا خود را برای حضور در انتخابات پیش رو آماده کند و مشخص نیست اگر به زعم این افراد، نظام جمهوری اسلامی نمی‌تواند انتخابات سالم و به دور از هر گونه حاشیه و تقلب برگزار کند، علت اعلام آمادگی این طیف ورشکسته سیاسی برای حضور مجدد در این عرصه چیست؟

از سوی دیگر، عملکرد و مواضع همسو با جریان ضد انقلاب مجید انصاری در فتنه ۸۸ بر کسی پوشیده نیست و به طور خاص پس از دروغ نامه مهدی کروبی در مرداد ۸۸ خطاب به هاشمی مبنی بر تجاوز جنسی به زندانیان سیاسی که انتشار آن موجی از فضاسازی رسانه‌های بیگانه علیه جمهوری اسلامی را در پی داشت، مجید انصاری نیز ضمن دفاع از این اقدام کروبی، در گفتگو با ایرنا اعلام داشت:

«مطمئنا آقای کروبی بدون مدرک صحبت نمی‌کند. با کمال تاسف این‌ها صحت دارد و آدم باید به قول امیرالمومنین (ع) آرزوی مرگ کند که در جمهوری اسلامی کار به اینجا برسد که چنین فجایعی رخ دهد… نه یک مورد بلکه متعدد بوده است.» انصاری هنگامی که از او درباره دلیل نامه‌نگاری کروبی به هاشمی رفسنجانی به جای هاشمی شاهرودی سئوال شد، نیز گفت: «در این زمینه لابد امیدی به رسیدگی نداشته است. وی به هاشمی از باب خبرگان نوشت.»

هم چنین عملکرد مجمع روحانیون مبارز نیز که این روز‌ها اعضایش بیش از همیشه در پی برنامه ریزی برای انتخابات آنی هستند نشان می‌دهد، در دو فتنه ۷۸ و ۸۸ این تشکل نقش محوری را برعهده داشته است.

در این راستا، موسوی خوینی‌ها دبیر مجمع روحانیون مبارز که در سال ۷۸ مدیر مسئول روزنامه سلام بود، با تیتر جنجالی «سعید اسلامی پیشنهاد اصلاح قانون مطبوعات را داده است» عملا فتنه ۷۸ کوی دانشگاه تهران را کلید زد. در پی این اقدام، وزارت اطلاعات دولت اصلاحات شکایتی را علیه روزنامه اصلاح طلب سلام تنظیم و آن را تسلیم قوه قضاییه نمود، تا قوه قضاییه عاملین این اقدام غیر قانونی را مورد پیگرد و مجازات قرار دهد.

دادگاه ویژه روحانیت نیز در پی این شکایت، روزنامه سلام را به جرم انتشار اسناد طبقه بندی شده توقیف نمود. البته در‌‌ همان روز وزارت اطلاعات در پی فشارهای سیاسی تعدادی از اصلاح طلبان تندروی وابسته به حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب، ناچار به پس گرفتن شکایت خود شد ولی هیچگاه محرمانه بودن این نامه را انکار نکرد، بلکه یونسی وزیر اطلاعات وقت، بار‌ها پس از آن ماجرا بر محرمانه بودن نامه تأکید کرد. وی چند ماه پس از انتشار نامه و توقیف روزنامه سلام، در مصاحبه‌ای تصریح کرد: «نامه، مربوط به سعید امامی نبوده بلکه از حوزه‌ مشاورین وزیر، خطاب به وزیر ارسال شده و موضوع نامه نیز مربوط به اصلاح قانون مطبوعات نیست» (روزنامه‌ کیهان، ۱۳۷۸. ۴. ۱۶) بنا به گفته‌ وزیر اطلاعات روزنامه‌ سلام با حذف صدر و ذیل نامه صرفاً استفاده‌ جناحی و سیاسی نموده است.

این در حالی بود که موسوی لاری وزیر وقت کشور نیز از دیگر اعضای مجمع روحانیون مبارز بود که عملکرد پرحاشیه وی در آن برهه عملا در خدمت فتنه گران بود. در این راستا سردار رحیم صفوی فرمانده وقت سپاه در گفتگویی که ۱۰ سال بعد از فتنه ۱۸ تیر با هفته نامه پنجره صورت داد، به نقش موسوی لاری وزیر وقت کشور در این ماجرا اشاره می‌کند:

«پنج یا شش روز بود که از فتنه ۱۸ تیر می‌‎گذشت و ما در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که دکتر حسن روحانی دبیری آن را برعهده داشت اظهار داشتیم که نیروی انتظامی دیگر خسته شده و نمی‌‎تواند ادامه دهد‏، چون پنج، شش روز است که آن‎‌ها تهران را به آتش کشیده‎اند و باید دیگر سپاه پاسداران و بسیج وارد عرصه شوند که وزیر کشور وقت مخالفت می‌کرد. این در صورتی بود که امنیت تهران برعهده سپاه پاسداران است و حتی گفت‎وگوی تندی هم بین اینجانب و وزیر کشور صورت گرفت که در ‌‌نهایت با مصوبه حضرت آقا سپاه و بسیج وارد عرصه شد و بدون تیراندازی و تلفات انسانی ظرف چند ساعت ماجرا را تمام کرد. در خاطرم هست که بعضی از استان‎‌ها در اعتراض به فتنه ضدانقلاب قصد راهپیمایی داشتند که وزیر کشور وقت به استانداری‎‌ها دستور داده بود که اجازه راهپیمایی صادر نشود. ولیکن بعدا این راهپیمایی عظیم برگزار شد.»

اما مدیریت بخش‌هایی از فتنه ۸۸ توسط مجمع روحانیون مبارز نیز از حوادث تلخی است که فراموش کردن آن برای مردم و دوستداران انقلاب به هیچ وجه می‌سر نیست، به گونه‌ای که فارغ از بیانیه‌های متعدد و شدید الحن این حزب سیاسی پس از فتنه ۸۸ علیه نظام جمهوری اسلامی، فراخوان برای تجمع ۳۰ خرداد ۸۸ آنهم یک روز پس از خطبه‌های نماز جمعه رهبر معظم انقلاب که عملا منجر به ورود اغتشاشات به فاز جدید درگیری و قربانی شدن چند شهروند بی‌گناه شد، هم چنان در افکار عمومی باقی مانده است و مجید انصاری و همفکرانش که این روز‌ها با فراموش کردن همه جنایتهای خود، خواستار بازگشت مجدد به عرصه سیاسی و حضور در انتخابات هستند، پیش از هر چیز باید توضیح دهند آن زمان که با پرخاش و هجوم به نظام و مردم، رای ۴۰ میلیونی ملت را خدشه دار کردند، آیا به فکر بازگشت مجدد به قدرت و عرصه سیاسی نبودند؟

گفتنی است پیش از این رهبر معظم انقلاب در ۶ اسفند ماه ۸۸ و در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، رسما خروج کسانی که در فتنه ۸۸ زیر بار قانون و رای مردم نرفتند را از نظام جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار داده بودند:

«مسئله اساسی، حفظ هویت نظام و مرز‌ها و شاخص‌های آن است و کسانیکه هندسه و هویت نظام را که در قانون اساسی و حکمیت و داوری قانون متبلور شده است قبول دارند جزو مجموعه نظام بشمار می‌آیند اما افرادی که با حرف و عمل و تحریک، این مبانی را زیر پا می‌گذارند به دست خودشان صلاحیت حضور در مجموعه عظیم نظام را از دست می‌دهند.»

با این توصیف و در شرایطی که مردم در انتخابات گذشته حتی ساکتین فتنه را نیز شایسته حضور در عرصه سیاسی کشور نداستند، مشخص نیست انصاری و مجمع روحانیون مبارز با کدام دورنما قدم در عرصه سیاسی گذاشته و نه تنها از گذشته برائت نمی‌جویند بلکه به نحوی به دنبال زنده کردن ادبیات حاکم بر ایام فتنه هستند، امری که مصاحبه انصاری را ببش‌تر به یک رجزخوانی سیاسی شبیه کرده و تحقق آنرا با وجود این کارنامه سیاه و سنگین، دست نیافتنی نموده است.

منبع : رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پلاکارد خنده دار و جالب در سفر روحانی به شهر ری

ج دسامبر 25 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 12

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...