یارانه بگیران بخوانند وقتی خر مُراد از پل می‌گذرد!

اشتراک گذاری :

نودیها:کمتر از یک ماه از انتخابات ریاست جمهوری گذشته و حالا که غبار ها نشسته و آب ها از آسیاب افتاده، جامعه فارغ از تب و تاب وعده های رنگارنگ انتخاباتی، به قاعده «الوعده وفا»، تحقق وعده ها را به انتظار نشسته است.

 در آستانه انتخابات، بسیاری از شهروندانی که پیش از این یارانه شان قطع شده بود این پیامک را دریافت کردند. “سرپرست گرامی به دنبال ثبت اطلاعات شما در سامانه yaraneh10.ir یارانه شما در تاریخ ۲۶/۰۲/۹۶ به حساب شما واریز می‌گردد. سازمان هدفمندی یارانه‌ها”.

بسیاری از ناظران این اقدام دولت را نیز در کنار سایر وعده های پوپولیستی دولت تفسیر کرده و آن را اقدامی توهین آمیز به مردم دانستند؛ چرا که در برداشت اول این شائبه ایجاد می شد که دولت قصد دارد با پول پاشی، رأی هر یک از این شهروندان را به مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان بخرد.

به هر روی انتظار مردم اما در ۲۶ اردیبهشت ماه به جایی نرسید. همان روز سازمان هدفمندی یارانه ها پیامک های وصل یارانه را بی اساس خواند و با انتشار بیانیه ای اعلام کرد “پیامک هایی که به تازگی برخی شهروندان مبنی بر وصل یارانه دریافت کرده اند معتبر نیست”.

حالا یک ماه از آن روزها گذشته و سخنگوی دولت در تناقضی آشکار با بیانیه سازمان هدفمندی یارانه ها، در توضیح سرنوشت خانوارهایی که پیامک دریافت یارانه در اردیبهشت‌ماه را دریافت کردند، گفت: “در اردیبهشت‌ماه می‌خواستیم یارانه تعدادی از این بخش از سرپرست خانوارها را پرداخت کنیم اما یک عده اعتراض کردند و مجلس هم درخواست تحقیق و تفحص داد لذا کتبا درخواست توقف آن را دادند، لذا برقراری مجدد هر نوع یارانه منوط به رسیدگی به این پرونده است”.

اولین نکته ای که در این خصوص به ذهن متبادر می‌شود آن است که آیا دولت که شب انتخابات دست به چنین اقدامی زد نسبت به تبعات و محدودیت های آن واقف نبود؟ آیا مخالفت مجلس با این موضوع آن هم در حالی که پیشتر، دولت بر خلاف مصوبه صریح مجلس درخصوص قطع یارانه طبقات پر درآمد جامعه، تعللی غیر قابل توجیه داشت، قابل پیش بینی نبود؟ مرکز پژوهش های مجلس درست یک روز بعد از انتخابات طی گزارشی با عنوان «درباره منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها» تأکید کرد: “اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۶، بدون هیچ‌گونه افزایش یارانه، نیازمند حذف ۱۴ میلیون نفر از دریافت‌کنندگان یارانه نقدی از ابتدای سال ۱۳۹۶ است”.

 

جواب روشن است. حالا که خر مراد از پل گذشته چرا آقایان باید خود را به تکاپو بیندازند؟ و اساسا چه چیز از این بهتر که توپ به زمین بهارستان و نیز «عده ای که اعتراض کردند» بیفتد؟ با این وصف باید گفت کل ماجرا در یک جمله خلاصه می شود؛ پیامک های انتخاباتی وصل یارانه از اساس پوچ بود! و آقای رئیس بنا دارند خود را درباره وعده‌هایی که داده‌ و ادعاهایی که کرده‌اند، به فراموشی بزنند.

فرهنگ

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

صوت پاسخ ساده تاریخی حشمت‌الله قنبری به اظهارات تازه روحانی؛ چگونه نگاه علی(ع) درباره «انتخاب و نظر مردم» تحریف شد؟

ش ژوئن 17 , 2017
نودیها:حسن روحانی چهارشنبه هفته گذشته در ضیافت افطار با اساتید و پزشکان در اظهاراتی حاشیه دار مبنای ولایت و حکومت امام علی(ع) را انتخاب و نظر مردم دانست. روحانی با بیان اینکه حضرت علی(ع) به دست فردی به شهادت رسید که بیشترین احسان را از دستان امیرالمؤمنین دیده و عظمت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...