گوشت قربانی بلافاصله بعد از ذبح مصرف نشود

اشتراک گذاری :

نودیها:محمدباقر حاج‌کاظمی بر عدم استفاده بلافاصله گوشت قربانی تأکید کرد و گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از مصرف بلافاصله گوشت دام ذبح شده پرهیز کنید.

وی همچنین بر رعایت موازین بهداشتی در هنگام ذبح دام تاکید کرد و گفت: رعایت موارد بهداشتی مانع از ابتلای مصرف کنندگان به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب مالت، سیاه زخم، تب کریمه کنگو و… می‌شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان همچنین بر استفاده از وسایل حفاظتی مخصوصاً دستکش هنگام ذبح تأکید کرد.

حاج‌کاظمی خاطر نشان کرد: افراد بلافاصله دام ذبح شده را مصرف نکنند و حداقل ۲۴ ساعت آن را در یخچال معمولی (دمای بین صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد) نگه دارند چراکه در اثر فرایند جمود نعشی و ایجاد اسیدهای آلی در گوشت بسیاری از عوامل بیماری‌زا از بین می‌روند.

 رجا نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برترین‌های سال سینمای ایران معرفی شدند/ «ابد و یک روز» باز هم گوی سبقت را ربود

س سپتامبر 13 , 2016
نودیها:برگزیدگان هجدهمین جشن سینمای ایران در بخش‌های مختلف با رای هیئت داوران به شرح زیر معرفی شدند: بهترین عکس: محمد بدرلو برای فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» بهترین جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان برای فیلم «ایستاده در غبار»   بهترین چهره پردازی: شهرام خلج برای فیلم «ایستاده در غبار» […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...