گزارش کامل مناظره حجت الاسلام و المسلمین رسایی و صادق زیباکلام در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب

اشتراک گذاری :
 
زيباكلام: كشاندن اراذل و اوباش مقابل مجلس مهم نبود! / موسوی فرد معتقد و باتقوايی است!/ رسايی: خاتمی به خاطر تماشای فوتبال ساعت 10 با چشمان پف كرده سر كار حاضر شد/آقای انصاری و محتشمی پور از من كمتر رای آوردند.
 
مشروح کامل در ادامه

 

عصر امروز مناظره حجت الاسلام حميد رسايي، عضو جبهه پايداري با صادق زيباكلام، استاد علوم سياسي دانشگاه تهران با موضوع «شاخصه‌هاي مجلس اسلامي» در دانشكده فني دانشگاه آْزاد تهران جنوب برگزار شد.
 
رسايي: اصولگرايان فعلي به اصلاح طلباني كه در مجالس بزم آل سعود حاضر مي شوند شرف دارند
 
حجت الاسلام حميد رسايي در اين مناظره با بيان اينكه انتخابات مهمي كه پيش رو داريم، مهم تر از همه انتخابات گذشته است، گفت: اين حرف، يك كد سياسي و يك حرف تكراري سياسي نيست.
 
وي افزود: اين انتخابات كه بگذرد، انتخابات بعدي هم مهم تر از همه انتخابات ديگر است؛ زيرا انقلاب اسلامي روز به روز بزرگتر مي شود و نقش آن در آينده جهان و بين الملل موثرتر خواهد بود.

عضو جبهه پايداري با بيان اينكه روز به روز ذات انقلاب اسلامي موثرتر مي شود، خاطرنشان كرد: طي يك سال گذشته، چهار تابوت منطقه خاورميانه به درك واصل شده اند و همه اين حوادث به دليل تأثيرگذاري انقلاب اسلامي ايران است.

رسايي تاكيد كرد: درست است كه 33 سال از انقلاب اسلامي گذشته است، اما طي اين 33 سال ما تحريم هاي مختلف سياسي، نظامي، اقتصادي و از همه مهم تر با تحريم رسانه اي رو به رو بوده ايم؛ بدين ترتيب كه رسانه هاي جهان يا نگذاشتند صداي انقلاب اسلامي ما به كشورهاي ديگر برسد و يا صداي ما را تحريف شده و سانسور شده منعكس مي كردند.

وي عنوان كرد: به تدريج خروجي انقلاب ما به مردم منطقه عرضه شد و مردم جهان پيشرفت هاي ايران در علوم پزشكي، نانو، هسته اي، فناوري و ماهواره اي را ديدند و مهم تر از همه اين بود كه اين پيشرفت ها را در كنار «نه گفتن» به قدرت هاي بزرگ جهاني به دست آورديم؛ چيزي كه بنده در سفر به بوليوي از نمايندگان تشكل هاي غير دولتي آنها شنيدم.

اين نماينده مردم تهران تأكيد كرد: ويژگي مهم اين انتخابات اين است كه دشمنان ما دوست دارند مشاركت مردم طي اين دوره از انتخابات بسيار كاهش يابد.

رسايي در ادامه سخنان خود در پاسخ به انتقاد زيباكلام مبني بر اينكه مردم به دليل اينكه اميدي به تغييرات سيستم در كشور ندارند در انتخابات اين دوره مشاركت گسترده اي نخواهند كرد، گفت: طي دو سال گذشته، مهم ترين انتخابات ما در زمينه رياست جمهوري انجام شد و 85 درصد از مردم در اين انتخابات شركت كردند و به پاي صندوق راي آمدند.

وي با بيان اينكه هر كسي كه در انتخابات پاي صندوق مي‌آمد، ابتدا قانون اساسي را تأييد مي كرد و اين نشان دهنده قبول سازوكار تعريف شده در نظام بود.
 
شما مي خواهيد همواره يك «لولو» به نام اصلاح طلبان را در فضاي سياسي علم كنيد تا مردم به دليل ترس از آن، به شما راي دهند

عضو جبهه پايداري بيان داشت: انتقاد ما در جبهه پايداري انقلاب اسلامي ايران اين است كه شما مي خواهيد همواره يك «لولو» به نام اصلاح طلبان را در فضاي سياسي علم كنيد تا مردم به دليل ترس از آن، به شما راي دهند.

رسايي ادامه داد: برخي از اصولگرايان نام خود را اصولگرا گذاشتند، اما به شيوه اصولگرايي عمل نكردند.
 
سروش همان كسي است كه آقاي خاتمي براي او هزينه هاي زيادي را پرداخت كرد

وي خطاب به زيباكلام با بيان اينكه اصلاح طلبان هشت سال مجلس و دولت را در دست داشتند، اما چه گلي بر سر مردم و انقلاب و نظام زدند، عنوان كرد: همين سروشي كه امروز قرآن را انكار مي كند، همان كسي است كه آقاي خاتمي براي او هزينه هاي زيادي را پرداخت كرد يا همان مهاجراني كه امروز در مجالس صعودي حاضر مي‌شود، براي كشور چه هزينه‌ها فرهنگي را به همراه داشته است.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري با بيان اينكه امروز سلايق مختلفي در فضاي سياسي كشور براي انتخابات وجود دارد، تأكيد كرد: البته برخي براي انتخابات معدل 10.5 دارند اما برخي داراي معدل 17 هستند كه البته مردم خود انتخاب مي كنند و كسي را كه اصلح بدانند، انتخاب خواهند كرد.

رسايي ادامه داد: آقاي زيباكلام شما چه اصراري داريد كه براي مردم دو غذاي مسموم فاسد و غذايي مقوي و خوش طمع را قرار دهيم و از آنان بخواهيم يكي از اين دو را انتخاب كنند.

وي با تأكيد بر اينكه در مجلس ما مي خواستيم طرح حقوق مادام العمر را حذف كنيم، اما افرادي از اصولگرايان كه با اصلاح طلبان حشر و نشر داشتند مقابل آن ايستادند، گفت: در آن جلسه، آقاي باهنر مديريت مجلس را برعهده داشت؛ ما طرحي را داديم كه طبق آن كل حقوق مادام‌العمر مسئولان كه نمايندگان نيز شامل آن مي شدند، حذف مي شد، اما اصلاح طلبان با كمك برخي از اصولگرايان دو فوريتي را مطرح كردند كه تنها استفساريه آن طرح حذف شد.

عضو جبهه پايداري با اشاره به جلسه آن روز مجلس گفت: ما در آن جلسه براي اينكه طرح مذكور راي نياورد از مجلس خارج شديم تا مجلس از عدد بيفتد، اما به هر حال طرح مورد نظر ما راي نياورد.
 
بنده از منتقدين سرسخت آقاي لاريجاني هستم

رسايي گفت: بنده از منتقدين سرسخت آقاي لاريجاني هستم و دبير سياسي نشريه ما به دليل انتقاد از ايشان زنداني است، اما حق را هميشه بايد گفت.

وي گفت: آقاي لاريجاني فرداي آن جلسه به مجلس آمدند و وقتي حرف‌هاي من را گوش دادند، گفتند كه نظر شما درست بود؛ من نيز به آقاي باهنر گفتم، اما اين مسئله اجرايي نشد.
 
نماينده مردم تهران افزود: در آن روز آقاي كامران همان پيشنهاد ما را دادند كه راي آورد.
 
رسايي با بيان اينكه طرح و قانون حقوق مادام‌العمر در بسياري از كشورهاي جهان اجرا مي شود و در دوره هاي قبل نيز در مجلس مطرح شده بود، گفت: ما معتقديم اين طرح براي كشور ما كه 300 هزار شهيد داده است، مناسب نيست.
 
وي در ادامه سخنان خود خطاب به زيباكلام با بيان اينكه شما از جمله كساني هستيد كه ژست روشنفكري را مي گيريد، گفت: اين گونه افراد يك مورچه هم روي گرده خود نمي توانند احساس كنند و آن وقت احساس مي كنند كه آزاده هستند.
 
اصولگرايان فعلي به اصلاح طلباني كه امروز در مجالس آل سعود حضور دارند، شرف دارند 
 
عضو جبهه پايداري با تأكيد بر اينكه آقاي زيباكلام شما در اين مدت چه كرديد، گفت: مجلس هشتمي كه من افتخار نمايندگي آن را دارم، شرف دارد به مجلس ششم كه دوستان شما در آن حضور داشتند و اصولگراياني كه امروز در مجلس حضور دارند و بنده با برخي از آنان اختلاف نظر دارم، به اصلاح طلباني كه امروز يا در «صداي آمريكا» و «بـي. بي. سي» يا در مجالس آل سعود حضور دارند و از آنها پول مي گيرند، شرف دارند.

رسايي با بيان اينكه يك نماينده همواره براساس سازوكار قانوني كشور راي مي آورد، گفت: همه نمايندگان براساس يك سازوكار طراحي شده، راي مي آورند و در انتخابات مجلس به دليل تكثر افراد، انتخابات به احتمال زياد به دور دوم كشيده مي شود.

وي با بيان اينكه باز خدا پدر من را بيامرزد كه با 300 هزار يا 200 هزار راي به مجلس هشتم رفتم، گفت: آقاي كروبي كه شما از آن حمايت مي‌كنيد از آراي باطله در انتخابات رياست جمهوري آراي كمتري كسب كرد و آقاي انصاري و محتشمي پور كه از دوستان و همفكران شما بودند، آن زمان از من آراي كمتري كسب كردند.

اين عضو جبهه پايداري تصريح كرد: رسايي آن كارهايي را كه بايد انجام مي داده، انجام داده است و به كساني كه بايد سيلي مي زده، زده است و آنچنان سيلي زده كه هنوز داغي آن توسط اين افراد احساس مي شود.
 
كجاست آن خاتمي كه يك روز به دليل تماشاي بازي فوتبال ساعت 10 صبح با چشمان پف كرده بر سر كار حاضر شد

رسايي گفت: شما فكر مي كنيد هر كسي كه به صورت حاكميت چنگال بيندازد و دولت را گاز بگيرد طرفدار مجلس است؟ كجاست آن خاتمي كه به قول خود ابطحي يك روز به دليل تماشاي بازي فوتبال شب هنگام، ساعت 10 صبح با چشمان پف كرده بر سر كار حاضر شد.

وي افزود: مردم هميشه حق دارند و حق داشته اند؛ شما آن زمان سر آن مردم را كلاه گذاشتيد تا به كسي مانند خاتمي راي دهند.

عضو جبهه پايداري با تأكيد بر اينكه شما همواره عنوان مي كنيد كه در اين مملكت آزادي بيان نيست، گفت: شما كه راحت حرف هايتان را مي‌زنيد و كسي هم كاري به كارتان ندارد؛ بله بنده براي دانشجويي كه مسجد، بانك و پايگاه بسيج را بسوزاند، نه تنها يقه چاك نمي كنم، بلكه يقه‌اش را هم مي گيرم.

رسايي با بيان اينكه مگر دانشجويان اين كشور به رفتار مسئولان دانشگاه آزاد انتقاد نكردند و خواستار پيگيري بودجه دو هزار و 750 هزار ميلياردي دانشگاه آزاد نشدند، يادآور شد: همين دانشجويان بابت طرح وقف دانشگاه آزاد مقابل مجلس تجمع كردند و من به عنوان نماينده‌اي كه پيگير اين مطالبه آنها بودم، در بين آنان سخنراني كردم.

وي خطاب به زيباكلام خاطرنشان كرد: شما در مورد اين حق دانشجويان چقدر صحبت كرديد و چقدر از حق آنان دفاع كرديد.

نماينده مردم تهران تاكيد كرد: پول دانشگاه آزادي كه توسط مهدي هاشمي در فتنه سال 88 هزينه مي‌شد كي دغدغه شما و دوستداران تان شد.

رسايي افزود: زماني خاوري فرار مي‌كند تا راز 300 ميليارد دلار اختلاس شده سر به مهر بماند و زماني جاسبي 30 سال بر مسند دانشگاه مي ماند تا راز 2750 هزار ميليارد پول دانشجويان در دانشگاه آزاد سر به مهر بماند.
 
وي با بيان اينكه من وارد بازي شما و دوستداران تان نمي شوم، گفت: ما و امثال ما وارد بازي هاي شما و «بي. بي. سي» و «صداي آمريكا» نمي شويم، اما هر موقع لازم بدانم يقه دولت و يقه رئيس مجلس را مي گيرم و به موقع هم از آنها دفاع مي كنم.

عضو جبهه پايداري خطاب به دانشجويان خاطرنشان كرد:‌ شما دانشجويان بايد مراقب باشيد كه از خط خارج نشويد؛ البته نه خط اين و آن، بلكه فقط خط امام.
 
رسایی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آقای زیباکلام مدام حرف‌هایشان را تکرار می‌کند، گفت: اگر اصلاح طلبانی که شما از آن‌ها دم می‌زنید و جزء کودتاگران فتنه 88 بودند می‌آمدند ما به دهان آن‌ها می‌زدیم.

وی افزود: آن‌ها نیامدند چون ما سربازی به نام زیباکلام را فرستادند و از آن‌ها دفاع می‌کنند.

عضو جبهه پايداري با بیان اینکه شما به سطح مشارکت مردم در مجلس ششم و هفتم اشاره کردید، گفت: مردم جامعه وقتی عملکرد گروه و مجموعه‌ای را ببینند برای حمایت از آن گروه وارد عرصه می‌شوند، گفت: اگر مجلس ششم 67 درصد مشارکت را داشت به دلیل این بود که مجلس پنجم که اصولگرا بود به خوبی عمل کرد و اگر در مجلس هفتم مشارکت 51 درصد شده بود به این دلیل بود که مجلس ششم خوب عمل نکرد.

 
این حرف که شما می‌گوید اصلاح طلبان در زندان هستند، درست نیست

رسايي افزود: دیروز ختم پدر آقای عبدالله نوری بود شما بسیاری از اصلاح طلبان را آنجا می‌دیدند پس این حرف که شما می‌گوید اصلاح طلبان در زندان هستند، درست نیست.

وی با بیان اینکه من هم مثل شما مخالف توهین و تحقیر دیگران هستم و از آن نفرت دارم، گفت: حرف رکیک و زشت را کسی می‌زند که دانشجویان را به خاطر تجمع مقابل مجلس برای پیگیری حق قانونی خود اراذل و اوباش می‌داند همان آقای مطهری حرف رکیک می‌زند که در صحن علنی مجلس به همکارش می‌گوید خفه شو و سپس به او فحش رکیک می‌دهد و چون باید همه مکالمات نمایندگان در مجلس ثبت و ضبط شود اما چون آقای مطهری برادر زن رئیس مجلس هستند مقابل این حرف او سه نقطه گذاشته می‌شود.

عضو جبهه پايداري با بیان اینکه اصلاح طلب واقعی کسی است که از قانون اساسی دفاع می‌کند، گفت: بنده 14 تالیف در زمینه مسائل سیاسی و دینی دارم و بسیاری از این مسائل را که شما گفتم می‌دانید، اما امثال آقای حجاریان در آن زمان که دوم خرداد روی کار بود، در روزنامه ایران معتقد بود که باید برای مردم دین آسان و سخت را همزمان انتخاب کرد تا مردم خود یکی را انتخاب کند.

رسايي افزود: اصلاح طلبی تا دوره‌ای برای خود عرض اندام کرده است، گفت: همان آقای جنتی که 60 کیلو وزن دارد اما به اندازه 600 تن در برابر جریان فتنه و انحراف و هر کسی که بخواهد در برابر خون شهداء بایستد، می‌ایستد و از امام و شهدا دفاع می‌کند.

وي با اشاره به رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان گفت: فقط اصلاح طلبان رد صلاحیت نشده‌اند بلکه عده‌ای از اصولگرایان نیز رد صلاحیت شده‌اند که 5 نفر آنها به دلیل اختلاس بانکی اخیر رد صلاحیت شده‌اند.

عضو جبهه پايداري افزود: نماینده باید شجاع باشد نه نماینده ای که مورد استقبال دشمن قرار گیرد.

رسایی در ادامه نشست خود به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای لاریجانی جزو کدام حزب است، گفت: آقای لاریجانی جزو گروه اصولگرایان محسوب می‌شود البته ایشان را اصولگرا می‌دانند اما به برخی از عملکردهای ایشان انتقاد دارم و معتقدم ایشان در برخی از جاها باید وسیع‌تر و شفاف‌تر رفتار می‌کردند مانند طرح وقف دانشگاه آزاد که به کمک ایشان مطرح شد.

عضو جبهه پايداري در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما آقای مصباح را رهبر معنوی جبهه پایداری می‌دانید اما به نظر می‌رسد امام نظر مثبتی روی آن نداشتند، گفت: آیت الله مصباح آنقدر اعتبار نزد امام داشت که موسسه آموزشي و پژوهشی امام خميني تنها جایی بود که امام اجازه داد از وجوهات خود صرف آن شود و آیت الله مصباح نیز تنها کسی بود که اجازه داشت از این وجوهات استفاده کند.

 
امام، آیت الله مصباح را ذوالشهادتین نامیدند

رسايي با اشاره به سخن امام از زبان آیت الله مسعود خمینی در مورد آقای مصباح گفت: به گفته ایشان امام، آیت الله مصباح را ذوالشهادتین نامیدند یعنی کسی که حرفش معادل دو نفر محسوب می‌شود.

وی افزود: جبهه پایداری هم اگر به حرف خود در خط امام عمل کرد موفق است.

عضو جبهه پايداري در برابر دفاع تمام قد زیباکلام از موسوی بیان داشت: بنده خود در روز 25 خرداد 88 به کمک یکی از دوستان با موتور و با لباس شخصی به سمت خیابان انقلاب رفتم و جمعیتی را که مشاهده کردم حدود 600 تا 700 هزار نفر ارزیابی کردم.
 

افراد وقتی دیدند موسوی تنها یک فرد دروغگو است کم کم تحلیل رفته و کمتر شدند

رسايي افزود: همین افراد وقتی دیدند موسوی تنها یک فرد دروغگو است کم کم تحلیل رفته و کمتر شدند تا اینکه در روز 9 دی مردم آن‌ها را جارو کردند و همان 700 تا 800 نفر نیز جزو آنان بودند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی شما را وکیل الدوله می‌دانند گفت: این بازی سیاسی است مگر دولت منتخب مردم نیست و دولتی که کار کند وظیفه من نماینده مردم است که از او دفاع و حمایت کنم.

عضو جبهه پايداري با بیان اینکه من از جمله کسانی نیستم که از این حرف‌ها خجالت بکشم و پوستم کلفت تر از این حرف‌هاست.

رسایی در پاسخ به سوال دیگری امام در صحیفه خود به آقای موسوی عنوان کرده بودند که کسانی که امروز در مقابل شما می‌ایستند توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند، گفت: همان‌هايی که آن روز مقابل موسوی ایستاده بودند آمدند و در انتخابات 88 کنار موسوی ایستادند و از وی دفاع کردند همان افرادی مسئله داری که در انتخابات از موسوی دفاع کردند.

 
همان آقای موسوی که در سال 60  صداي آمريكا و بی بی سی تشنه به خون او بودند در سال 88 طرفدار و حامی او شدند

وی افزود: همان آقای موسوی که در سال 60  صداي آمريكا و بی بی سی تشنه به خون او بودند در سال 88 طرفدار و حامی او شدند.
 
 زيباكلام: فكر نمي‌كنم اتفاقات خيلي خاصي روز جمعه در كشور رخ دهد
 

صادق زيبا كلام در اين مناظره با بيان اينكه من فكر نمي‌كنم اگر ما موشك به هوا فرستاديم يا 33 سال مقابل آمريكا ايستاديم و در انرژي هسته‌اي توانمند شديم به مسئله انتخابات ما ربطي داشته باشد، گفت: فلسفه برگزاري انتخابات اين است كه از مردم پرسيده مي‌شود كه شما از عملكرد مسئولان تان ظرف چهار سال گذشته رضايت داريد يا نه.

وي با بيان اينكه اگر مردم از عملكرد مسئولان خود راضي باشند به تبع به نماينده اي كه براي آنها خوب كار كرده است، راي مي‌دهد، گفت: اما اگر مردم از عملكرد آنها رضايت نداشته باشند به آنها راي نمي‌دهند و فرد يا شخص ديگر و يا گروه و جناح ديگري انتخاب مي‌كنند.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران افزود: من هر چه مي‌بينم انتخابات در كشور ما باعث چنين مسئله‌اي نمي‌شود يعني چنين چيزي نيست كه ما بتوانيم نظر خود را نسبت به عملكرد مسئولان اعلام كنيم.
 
زيباكلام با بيان اينكه من فكر مي‌كنم اتفاقات خيلي خاصي در روز جمعه در كشور رخ نمي‌دهد، گفت: مجلس نهم كه قرار است از تيرماه سال 91 تشكيل شود به نظرم تفاوت چنداني با مجلس هشتم نخواهد داشت؛ زيرا كماكان همان افراد سابق هستند و مانند مجلس هشتم عمل خواهند كرد.
 
مردم 12 اسفند حق انتخاب زيادي ندارند 

 وي با تاكيد بر اينكه انتخابات براي ايجاد تغيير است، گفت: پرسش اصلي از مردم در اين روز اين است كه آيا از عملكرد مسئولان راضي بوده‌ايد يا نه، كه البته به نظر مي‌رسد مردم حق انتخاب زيادي ندارند و نمي‌توانند روز جمعه گروه ديگري را انتخاب كنند.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با تاكيد بر اينكه انتخابات در كشور ما بازي با كلمات است، گفت: بيشتر راي دهندگان معتقدند كه حق انتخاب در اين روز نخواهند داشت بنابراين انتظار تغييرات اساسي نيز نخواهد داشت.
 
موضوع انتخابات در ايران نمايش سياسي است

زيباكلام با تاكيد بر اينكه موضوع انتخابات در ايران نمايش سياسي است، گفت:  انتخابات براي اين است كه نظام به آمريكا و اسرائيل در مانور سياسي عنوان كند كه مردم ما را قبول دارند و محبوبيت و مقبوليت نظام اسلامي را با آوردن مردم در پاي صندوق راي به رخ ديگران مي‌كشند و كاري به اين ندارند كه مردم از عملكرد مسئولان خود رضايت دارند يا نه.

وي در ادامه سخنان خود به ميزان راي آقاي رسايي در انتخابات مجلس هشتم اشاره و تصريح كرد: تعداد واجدين راي در تهران براي 30 نماينده حدود 5 تا 6 ميليون در سال 86 بود.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با بيان اينكه  در آن سال بيشترين آمار راي متعلق به حداد عادل، مطهري و آقاتهراني بود، گفت: آقاي رسايي در دور اول راي نياوردند و در دور دوم با راي نزديك به 200 هزار راي راهي مجلس شد.
 
زيباكلام افزود: يعني حدود 5 درصد مردم تهران به آقاي رسايي راي دادند و 95 درصد به ايشان راي ندادند.

وي با بيان اينكه طرفداري من از رضاشاه ربطي به انتخابات آينده كشور ندارد، گفت: آقاي رسايي مگر شهدايي كه شما از آن‌ها دم مي‌زنيد براي دفاع از جبهه پايداري شهيد شده‌اند؟

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با بيان اينكه اين خوب است كه شما در آن لايحه خوب عمل كرديد و آقاي باهنر و بقيه بد عمل كردن،د گفت: اما شما چهار سال نماينده مردم بوديد و چند بار بلند شديد و عليه سياست‌هاي اقتصادي دولت نطق كرديد وقتي كه درياچه اروميه در حال خشك شدن بود، شما كجا بوديد وقتي كه بازار در التهاب قيمت دلار و سكه  به سر مي‌برد و ارزش پول ملي در عرض دو هفته كمتر از 40 درصد مي‌شد شما حاضر نشديد از گل كمتر به احمدي نژاد بگوييد.
 
دعواي جبهه پايداري با جبهه متحد بر سر مقام، قدرت و كسب آراي بيشتر است
 
زيباكلام با بيان اينكه دعواي جبهه پايداري با جبهه متحد بر سر مقام، قدرت و كسب آراي بيشتر است، گفت: شما دم از خون شهداء مي‌زديد آيا در اين چهار سال كه مردم تهران شما را با اين نام شناختند كه بتوانند راحت با شما درد و دلشان را مطرح كنند.

وي افزود: امروز نشريه شما را بستند كردند و شما از اين مسئله ناراحت هستيد، اما آن زماني كه روزنامه‌ها را مي بستند شما از آنها دفاع كرديد؟، زماني كه دانشجويان به دليل اخطار كميته‌هاي انضباطي از تحصيل محروم شدند شما دفاعي از آنها داشته‌ايد؟

اين استاد دانشگاه تهران افزود: طبيعي است كه 12 اسفند همان دو و سه درصدي كه در انتخابات قبل به شما راي داده‌اند مي‌ايند و شما را انتخاب مي‌كنند.

زيبا كلام خطاب به رسايي خاطرنشان كرد: آقاي رسايي خيلي افتخار ندارد آدم نماينده پنج درصد از مردم حوزه انتخابيه خود باشد.

وي در پاسخ به انتقاد رسايي مبني بر اينكه من چهارسال گذشته يك ميلياردم فرصت شما را نداشتم، گفت: اما در اين مدت مقاله نوشتم و در رسانه‌ها آنها را منعكس كردم.
 
جواب شما را آقاي مطهري در خصوص تجمع مقابل مجلس در دانشگاه شريف دادند

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران افزود: جواب شما را آقاي مطهري در دانشگاه شريف در خصوص تجمع مقابل مجلس دادند و اينكه پايه كار كشاندن عده‌اي اراذل و اوباش مسئله‌اي مهم نبود، شما آن روز به استقبال دوستانتان رفتيد.

زيباكلام با بيان اينكه اگر شما خيلي معتقد به اصول و قانون بوديد عنوان مي‌كرديد كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي حق تصميم گيري در خصوص رئيس دانشگاه آزاد را ندارد و فقط در حكم مشاور رهبري است، گفت: من علاقه‌اي ندارم كه وارد مباحث دانشگاه آزاد شوم از سال 84 به دنبال مطرح كردن بحث دانشگاه آزاد بوديم براي اينكه بحث دانشگاه آزاد وقف است يا خصوصي است.

وي افزود: شما آن زمان آمديد گفتيد دانشگاه آزاد از دانشجويان شهريه مي‌گيرد همه حرف من اين است كه با توهين و تحقير كردن و حرف ركيك به اصلاح طلبان زدن چيزي عوض نمي‌شود.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با اشاره به ميزان آمار مشاركت مردم در انتخابات گذشته گفت: ميزان مشاركت مردم در مجلس ششم كه مورد نفرت شماست، 61 درصد بوده است و همين مردم در مجلس هفتم 51 درصد شركت كرده ‌اند.

زيباكلام افزود: شما به جاي عوام فريبي پاسخ دهيد چرا در مجلس ششم 61 درصد شركت كرده‌اند و در مجلس هفتم تنها 51 درصد.

وي با بيان اينكه شما از همراهي اصولگرايان با برخي از اصلاح طلبان در مجلس سخن مي‌گويد، گفت: شما كدام اصلاح طلبان را مي‌گوييد اصلاح طلبان كه بعد از 22 خرداد قلع و قمع كرديد و عده‌اي از آنها نيز كه در زندان به سر مي‌برند و با انحلال دو حزب مهم آنها مجاهدين اسلام و مشاركت انتظار نداريد كه اصلاح طلبان چگونه بيايند.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران افزود: مگر شما بعد از 22 خرداد نگفتيد كه چشمان مردم باز شد و مگر نگفتيد آن 13 ميليون نفر بعد از فتنه 88 و بعد از رسيدن به شناخت ديگر دنبال اصلاح طلبي نيستند.

زيباكلام با تاكيد بر اينكه اصلاح طلبان نزديك انتخابات از نظر شما مهم شده‌اند و از حضور آنها در عرصه انتخابات حرف مي‌زنيد، گفت: من به قول شما تكليفم روشن است و طرفدار رضاشاه هستم و معتقدم كه او به مردم خدمت كرده است شما تكليف خودتان را با اصلاح طلبان روشن كنيد.
 
چرا انتخابات كه شد اصلاح طلبان عزيز شدند؟

 وي افزود: بالاخره پاسخ دهيد اصلاح طلبان هستند يا نيستند يا كف روي آب هستند يا خوب است شركت كنند؛ چرا انتخابات كه شد آنها عزيز شدند.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران افزود: خواهش مي‌كنم از مردم استفاده ابزاري نكنيد و تكليفتان را با اين سوال‌ها روشن كنيد.

زيباكلام در ادامه سخنان خود با بيان اينكه نمي‌خواهم به بحث وقف دانشگاه آزاد ورود پيدا كنم، گفت: هرزمان كه آقاي گل محمدي (نماينده ولي فقيه دانشگاه آزاد تهران جنوب) صلاح دانستند من را دعوت كنم تا من در اين خصوص مفصل صحبت كنم.

 وي ادامه داد: مديريت دانشگاه آزاد به لحاظ اجرايي و از نظر پاك بودن مي‌توان مقايسه كرد با مديريتي كه از سال 84 در كشور حاكم بوده است.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با بيان اينكه اولين انتخابات ما در سال 1358 يعني زماني كه آقاي رسايي كلاس اول درس مي‌خواندند برگزار شد، گفت: در آن زمان پول خرج كردن و هزينه كردن نامزدها براي انتخابات مسئله‌اي نبود اما در انتخابات بعدي يعني سال 62، پول خرج كردن براي انتخابات معنا و جايگاه پيدا كرد.

زيباكلام با بيان اينكه در انتخابات سال 90 در تهران به طور قطع تبليغات فراواني از سوي نامزدها صورت مي‌گيرد، گفت: آقاي رسايي البته در شهري مانند تهران نمي‌توان به مردم شام داد، غذا داد، روغن داد كه البته در حوزه‌هاي كوچكتر مي‌شود از اين هزينه‌ها كرد و نامزدها را اينگونه به مردم معرفي كرد.

وي افزود: در انتخابات شهرستان‌ها همواره آموزش و پرورش، استانداري‌ها، فرمانداري‌ها و كميته امداد نقش داشتند كه از نظر من اينها كانون‌هايي هستند كه به قدرت و ثروت وابسته‌اند.

 زيباكلام در ادامه مناظره خود به سوالات دانشجويان پاسخ داد.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه شما چگونه از نبودن تغيير در انتخابات كشور صحبت مي‌كنيد كه ما شاهد تغيير يافتن روساي جمهوري از هاشمي، خاتمي و احمدي نژاد هستيم، پاسخ داد: منظور من مجلس نهم بود كه تركيب فعلي آن به نظرم هيچ فرقي با مجلس قبل نخواهد داشت و اين حدسي است كه من مي‌زنم.
 
نظر من در مورد موسوي قبل و بعد از انتخابات تغييري نكرده است

وي در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان مبني بر اينكه نظرتان در مورد موسوي چيست، گفت: اولاً اينكه نظر من در مورد مهندس موسوي قبل و بعد از انتخابات و وقايعي  كه اتفاق افتاده است تغييري نكرده است.
 
موسوي فرد معتقد و باتقوايي است

زيباكلام افزود: بنده نظر والايي به ايشان داشته و دارم و معتقدم موسوي فرد معتقدي است و از بسياري از كساني كه بعد ازحادثه 22 خرداد دم از تقوا مي‌زنند باتقواتر است.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران افزود: موسوي متعهد به مملكت و نظام است و اگر قرار باشد زنداني و متهم شود بايد در يك دادگاه عادلانه به او ، جرم او به وي تفهيم شود.

وي افزود: البته من نسبت به مديريت ايشان در سال 61 كه مولود آن زمان نيز بوده است، اعتقاد دارم.
 
زيبا كلام ادامه داد: از نظر من موسوي از جمله كساني است عملكرد وي مولود زمان خود بود اما بودند كساني كه تسليم جو نشدند اشخاصي مانند مرحوم بازرگان.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران افزود: معتقدم حصر خانگي ايشان چيزي است كه ما امروز در كشورهاي آفريقايي نظير آن را نداريم.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر حوادث روز عاشورا و كف و سوت زدن در آن روز گفت: از نظر من كف و سوت زدن در روز عاشورا زشت است اما زشت‌تر از آن كشتن آدم‌ها در آن روز است.

زيباكلام در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اصول اعتقادي خود افزود: بنده هيچ‌گاه دنبال تغيير نظام نبوده و نيستم اما تحقق آرمان من همان آرمان‌هاي كشور در سال 57 يعني انتخابات آزاد، رسانه‌هاي آزاد و كشوري آزاد است.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در پاسخ به سوال ديگري مبني بر نگاهش در خصوص ولايت فقيه گفت: به لحاظ فقهي چون بنده جايگاه فقهي ندارم نمي‌توانم بگويم ولايت فقيه چيست و چگونه است.

وي ادامه داد: اما تا اين حد مي‌دانم كه هيچ يك از  فقهاي گذشته مانند آيت الله سيستاني نگفته است كه ولي فقيه بايد حكومت كند.

زيباكلام گفت: بنده به عنوان يك مشاهده‌گر تاريخ مي‌بينم ولايت فقيه هيچ وقت به عنوان يك اصل سياسي مطرح نبوده چه قبل از مشروطه و چه بعد از مشروطه و مردم ايران در 12 فروردين سال 58 وقتي نظام جمهوري اسلامي ايران را تاييد كردند و مجلس خبرگان پس از آن ايجاد شد تا زماني كه اين پديده بخشي از قانون اساسي است خود را به آن وفادار مي‌داند؛ اما اينكه خودم شخصاً چه ديدي دارم نمي‌توانم به دليل نداشتن جايگاه فقهي در اين خصوص سخني را مطرح كنم.
 
*** حاشيه هاي مناظره:
 
مناظره صادق زيباكلام و حميدرسايي كه عصر امروز در دانشكده فني دانشگاه آزاد اسلامي تهران جنوب برگزار شد، با حاشيه‌هاي جالبي همراه بود.

 اين مناظره به همت از ساعت 14:30 در اين دانشگاه برگزار شد.
 
 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آثار گوناگون گناهان مختلف،اثر شوم گناه از زبان امامان

ی آوریل 12 , 2015
با بررسى روایات، به دست مى‌آید كه گناهان مختلف، داراى آثار گوناگون است، كه ما در اینجا به ذكر چند اثر شوم گناه مى‌پردازیم: 1- قساوت قلب امیرمؤمنان على علیه السلام فرمود: ما جَفَّت الدّموعُ الاّ لِقَسوة القُلوب و ما قَست القُلوب الاّ لِكَثرة الذّنوب (1)؛ اشك چشم‌ها نخشكد مگر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...