گزارشی از سهم متأهل‌ها و مجردها از فضای مجازی/۶۷ درصد متأهل‌ها عضو شبکه‌های اجتماعی هستند

اشتراک گذاری :

متأهل‌ها سهمی ۶۲.۷ درصدی در شبکه‌های اجتماعی دارند و مجردها ۲۷.۴ درصد از این سهم را به خود اختصاص داده‌اند. بین سن و عضویت در شبکه‌های اجتماعی مجازی نیز رابطه معکوس وجود دارد، به طوری‌که با افزایش سن، میزان عضویت در شبکه‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

نودیها: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به منظور بررسی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر ابعاد زندگی مردم، در آذرماه سال گذشته، طرح نظرسنجی با موضوع «بررسی دیدگاه شهروندان ایرانی در مورد شبکه‌های اجتماعی» را در سطح ملی اجرا و نتایج آن را اعلام کرده است. براساس گزارش این مرکز، تأثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی در زندگی افراد بر هیچ‌کس پوشیده نیست که همین موضوع لزوم بررسی این تأثیر را آشکار می‌کند؛ اینکه سن، جنس، تحصیلات، شغل و سایر ویژگی‌های فردی تا چه اندازه بر استفاده افراد در شبکه‌های اجتماعی مؤثر است.
جامعه آماری این نظرسنجی شامل همه افراد بالای ۱۸ سال در خانوارهای معمولی ساکن در ۳۱ استان ایران بوده و اندازه نمونه با استفاده از فرمول خطای نسبی، چهار‌ هزار و ۴۰۰ نفر به دست آمده است. سنجش میزان عضویت و عضویت‌نداشتن شهروندان در شبکه‌های اجتماعی مجازی غیرایرانی، حاکی از آن است بیش از نیمی از افراد عضو هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی نیستند.
براساس این نظرسنجی، بررسی میزان عضویت شهروندان در شبکه‌های اجتماعی مجازی نشان می‌دهد ۴۶.۸ درصد پاسخ‌گویان عضو هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی نبوده‌اند، درحالی‌که ۵۲.۸ درصد شهروندان حداقل عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی بوده‌اند.
بررسی رابطه بین عضویت در شبکه‌های اجتماعی مجازی و جنسیت نیز نشان می‌دهد مردان بیشتر از زنان عضو شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند. براساس این آمار، ۵۰.۸ درصد از اعضای شبکه‌های اجتماعی را مردان و ۴۹.۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین وضعیت تأهل اعضای شبکه‌های اجتماعی‌ حاکی از این است افراد متأهل بیشتر از افراد مجرد عضو شبکه‌های اجتماعی مجازی هستند.
متأهل‌ها سهمی ۶۲.۷ درصدی در شبکه‌های اجتماعی دارند و مجردها ۲۷.۴ درصد از این سهم را به خود اختصاص داده‌اند. بین سن و عضویت در شبکه‌های اجتماعی مجازی نیز رابطه معکوس وجود دارد، به طوری‌که با افزایش سن، میزان عضویت در شبکه‌های اجتماعی کاهش می‌یابد. براساس این نظرسنجی، ۳۴.۳ درصد از اعضای شبکه‌های اجتماعی سنی بین ۱۸ تا ۲۹، ۴۱.۸ درصد سنی بین ۳۰ تا ۴۹ دارند و ۲۳.۹ درصد نیز ۵۰ ساله و بالاتر هستند.
مقایسه تحصیلات افراد و تأثیر آن بر عضویت در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، بیش از دیگران از شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند. چنانچه حدود ۷۵ درصد از افرادی که دارای تحصیلات هستند، اعلام کردند عضو شبکه‌های اجتماعی مجازی هستند. همچنین بررسی وضعیت فعالیت اعضای شبکه‌های مجازی، افراد خانه‌دار را در صدر اعضای شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهد. بیشترین سهم این بخش با ۲۸.۲ درصد متعلق به زنان خانه‌دار و کمترین بخش متعلق به کارگران و سربازهاست.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بلایی که همراه اول سر خواننده معروف پاپ آورد

ی آگوست 21 , 2016
نودیها:فریدون آسرایی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پستی از عدم شفاف سازی اپراتور همراه اول گله کرد. آسرایی نوشت: “دوستان عزیز هوشیار باشید همراه اول مدت بیش از یکسال بدون اگاهى من از دوازده هزار تومان تا سى هزار تومان در صورتحساب ماهانه به نام خدمات مبنى بر محتوا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...