گرفتن دیرکرد از مشتری توسط بانکها، حرام است

اشتراک گذاری :
قم – یکی از مراجع تقلید اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها را حرام عنوان کرد و گفت: اسلام با دریافت پول برای تأخیر در پرداخت دین مخالف است.

 آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر سه شنبه در دیدار مدیر و مسئولان بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه مسئله اقتصاد در اسلام امری مهم است، افزود: خدمت در زمینه اقتصاد دارای مزایای بسیار زیادی است.

وی گفت: در اسلام خدمت کردن در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره یک عبادت محسوب می‌شود.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: قبل از انقلاب در ایران سیستم بانکداری به صورت ربوی بود به این صورت که مردم پول‌های خود را به بانک می‌دادند و آنها نیز منفعت پول‌ها را به صاحبان آنها می‌دادند و بیشتر خودشان از پول استفاده می‌کردند.

وی گفت: متأسفانه در برخی از دولت‌ها قوانینی ربوی وضع می‌شود که موجب می‌شود روز به روز مردم ضعیف تر و صاحبان پول ثروتمندتر شوند.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: جریان تأخیر در ادای دین یا دیرکرد به مرور در برخی دولت‌ها مورد توجه قرار گرفته است اما اسلام با این امر مخالف است.

وی با بیان اینکه راکد نگه داشتن پول صحیح نیست، افزود: پول باید با رعایت قوانین اسلام در جریان باشد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ربا آثار نامطلوبی در جامعه برجای می‌گذارد، گفت: ربا در هفت جای قرآن حرام معرفی شده و در هر کجا که سیستم بانکداری ربوی وجود داشته باشد خطر سقوط و هلاکت را بوجود می‌آورد.

منبع : خبرگزاری مهر

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مصرف دارچین و نعناع دوای درد معده

چ مه 20 , 2015
یک متخصص طب سنتی، گفت: افرادی که دچار نفخ، سوءهاضمه و دردهای معده هستند به جای مصرف چای، قهوه، نوشابه و مایونز، دارچین، نعناع و رازیانه بخورند. حمید افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: معمولا افرادی که در طول هفته زیاد درد معده را تجربه را […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...