+++ امام کاظم علیه السلام : اى هشام! خردمندان، زيادىِ دنيا را هم وا گذاشتند چه رسد به گناهان، در حالى كه رها كردن دنيا فضيلت است و رها كردن گناه واجب. +++ حضرت زهرا سلام الله علیها : خداوند پس از غديرخم براى كسى حجّت و عذرى باقى نگذاشت ! +++ امام علی علیه السلام : همنشين و دوسـت، همانند وصله در لباس است، پس آن را همشكل برگزين. +++ امام رضا(سلام الله علیه) : زيارت قبر پدرم، موسى بن جعفر(ع)، مانند زيارت قبر حسين(ع) است. +++

لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.1
دانلود سخنرانی عید غدیر خم استاد رائفی پور در مشهد دانلود مولودی ویژه عید غدیر خم لینکستان جشن دکتر سلام نشان داد آزادی در دولت روحانی شوخی است خفه کردن دانشجویان آن هم برای گرفتن جشن!

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه توییتر
 

ارتباط با ما

از طریق تلگرام: @mnavadiha

کاهش آب بدن در ماه رمضان به چه مواردی بستگی دارد؟

0

نودیها:میزان کاهش آب بدن در یک فرد روزه دار سالم، به دمای محیط، رطوبت، سطح فعالیت فیزیکی و مدت زمانی که از نوشیدن آب می گذرد بستگی دارد. بنابراین، وقتی که ماه رمضان به تابستان نزدیک می شود، انتظار می رود به دلیل افزایش دما و طول روز، فشار بیشتری به علت کاهش آب، به بدن وارد شود. در این مطلب یکسری نکاتی را مطرح می کنیم تا از بروز مشکلات جدی در ماه رمضان پیشگیری کنید.

– بهتر است افطار با مایعات گرم و یک ماده قندی مناسب و یا حجم کمی از سوپ غلات آغاز شود.

– توصیه می شود روزه داران برای حفظ آب بدن در وعده سحر از سبزیجات، مواد نشاسته ای کند هضم، مثل نان های سبوس دار و میوه ها استفاده کنند.

– حذف وعده سحری سبب افت قند خون و بروز علائم آن مثل سردرد، گیجی، و کاهش تمرکز می شود.

– محدود کردن مصرف پروتئین و نمک برای کاهش تشنگی مؤثر است و برای جلوگیری از گرسنگی باید از غذاهای پر پروتئین استفاده کرد.

– برای جلوگیری از تشنگی باید بین وعده افطار تا سحر به طور متناوب مایعات نوشیده شود. در وعده سحری غذاهای دارای پروتئین ها و کربوهیدرات های پیچیده و فیبرهای زیاد گنجانده شوند.

– برای جلو گیری از کاهش آب بدن و عوارض ناشی از آن بهتر است فرد روزه دار از روبرو شدن با دمای بالای هوا پرهیز کند و میزان فعالیت خود را نیز در این زمان تنظیم کند.

در این باره بیشتر بخوانید: تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان

چند توصیه مهم برای روزه داران

۱) در ماه رمضان افراد به مصرف انواع میوه ها، سبزیجات و همچنین لبنیات توجه داشته باشند.

۲) بهتر است هر سه وعده افطار، شام و سحری در رژیم غذایی گنجانده شوند تا بدن با کمبود مواد مورد نیاز مواجه نشود.

۳) وعده افطار خیلی سنگین نباشد.

۴) فاصله مناسب میان وعده شام تا زمان خواب (حدود ۳ ساعت) رعایت شود.

۵) وعده سحری نیز اهمیت قابل توجهی دارد و حذف آن عوارض زیادی مثل سردرد، عصبانیت و ضعف را در پی خواهد داشت.

۶) مصرف یک باره مایعات در وعده سحر نه تنها باعث جلوگیری از تشنگی در طی روز ه داری نمی شود، بلکه باعث دفع سریع تر آب از بدن و تشدید آن خواهد شد. بنابراین، بهتر است مایعات در فاصله زمانی بین افطار تا سحر به صورت تدریجی مصرف شود.

۷) در این ماه مصرف کربوهیدرات های ساده و مواد قندی افزایش چشمگیری داشته و به مصرف سبزیجات و میوه ها کمتر توجه می شود.

در این باره بیشتر بخوانید:رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان

خلاصه

– مطالعات زیادی در خصوص میزان انرژی دریافت شده در ماه رمضان انجام شده است. بعضی از این مطالعات عدم تغییر در انرژی دریافتی در این ماه را نشان داده اند. در این بررسی ها، یا مصرف درشت مغذی ها تغییری نداشته است، یا به دنبال کاهش مصرف یک درشت مغذی، مصرف سایر مو اد به صورت جبرانی افزایش پیدا کرده که حاصل آن، عدم تغییر در جذب انرژی است.

– حاصل بعضی از این مطالعات هم کاهش مصرف انرژی را نشان داده اند. مطالعات زیادی هم افزایش مصرف انرژی را نشان داده اند که اکثر این تحقیقات بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی انجام شده است. در بررسی های تغذیه ای هم که بر روی ورزشکاران در ماه رمضان انجام شده تغییری در جذب انرژی مشاهده نشده است، هر چند روزه گرفتن از توان بدنی این افراد می کاهد.

دکتر سلام

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

    «کاش ندیده بودمت» با صدای محسن چاوشی منتشر شد +دانلود «کاش ندیده بودمت» با صدای محسن چاوشی منتشر شد +دانلود دانلود آهنگ زیبا و جدید حامد زمانی – شمشیر – با کیفیت عالی دانلود آهنگ زیبا و جدید حامد زمانی – شمشیر – با کیفیت عالی آهنگ  «نگاه آخر» خواننده و آهنگساز سید حمزه موسوی تقدیم به شهید مدافع حرم «محسن حججی» آهنگ «نگاه آخر» خواننده و آهنگساز سید حمزه موسوی تقدیم به شهید مدافع حرم «محسن حججی» دانلود آهنگ جدید«دلارام» حامد زمانی با کیفیت ۳۲۰ دانلود آهنگ جدید«دلارام» حامد زمانی با کیفیت ۳۲۰ دانلود آهنگ جدید علیرضا عصار “مرد می خواهد!” – mp3 و موزیک ویدئو دانلود آهنگ جدید علیرضا عصار “مرد می خواهد!” – mp3 و موزیک ویدئو دانلود آهنگ شد خزان گلشن آشنایی… بدیع زاده – با کیفیت خوب(گرامافونی) دانلود آهنگ شد خزان گلشن آشنایی… بدیع زاده – با کیفیت خوب(گرامافونی) دانلود تیتراژ ابتدایی ماه عسل ۹۶ محمد علیزاده – با کیفیت عالی دانلود تیتراژ ابتدایی ماه عسل ۹۶ محمد علیزاده – با کیفیت عالی دانلود آهنگ حامد زمانی “بگذرد” – اردیبهشت ۹۶ – ۱۲۸ و ۳۲۰ کیفیت عالی دانلود آهنگ حامد زمانی “بگذرد” – اردیبهشت ۹۶ – ۱۲۸ و ۳۲۰ کیفیت عالی دانلود آهنگ جدید حامد زمانی بنام “زبون مادری” – با دوکیفیت و پخش آنلاین دانلود آهنگ جدید حامد زمانی بنام “زبون مادری” – با دوکیفیت و پخش آنلاین دانلود رپ جدید ۹۶ در مورد ربا و بانک دانلود رپ جدید ۹۶ در مورد ربا و بانک
  • بازی

    دسترسی به کلش آف کلنز محدود می‌شود دسترسی به کلش آف کلنز محدود می‌شود کوچ کاربران از تلگرام به اپلیکیشن تازه وارد پینگل کوچ کاربران از تلگرام به اپلیکیشن تازه وارد پینگل بازی محبوب Super Mario Run نیازمند اتصال دائم به اینترنت است بازی محبوب Super Mario Run نیازمند اتصال دائم به اینترنت است نحوه حذف اکانت اینستاگرام نحوه حذف اکانت اینستاگرام با نکات امنیتی “موبایل بانک” آشنا شوید با نکات امنیتی “موبایل بانک” آشنا شوید با این ترفندها بدون رمز عبور قفل گوشی اندروید خود را باز کنید با این ترفندها بدون رمز عبور قفل گوشی اندروید خود را باز کنید جلوگیری از خوانده شدن پیام بعد از ارسال اشتباه در تلگرام جلوگیری از خوانده شدن پیام بعد از ارسال اشتباه در تلگرام چگونه با هزینه کم لپ تاپ خوب بخرید؟ چگونه با هزینه کم لپ تاپ خوب بخرید؟ همه چیز درباره بازی پوکمن گو Pokeman Go همه چیز درباره بازی پوکمن گو Pokeman Go
  • طراحی سایت

    HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial
  • گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396