MENUMENU
🌍امروز: سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۳۹۷ 🌍
لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.5
جام جهانی 2018 - کلیک کن! -فرصت طلایی جام جهانی برای قتل عام کردن مردم یمن!
لینکستان وداع با ماه عاشقی صوت رائفی پور در جهان آرا صوت و فیلم مداحی جنجالی مطیعی در نماز عید فطر 97 #جاجم_جهانی_2018_روسیه مستند کوتاه قیمت مسکن کلاهبرداری به اسم امداد خودرو! #مستند_جن_کامل

ارتباط با ما

---راههای ارتباط با ما :--- راه ارتباطی تلگرام ------ راه ارتباطی سروش ------ برای سفارش تبلیغات هم میتوانید به این آی دی ها مراجعه کنید.

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

کاهش آب بدن در ماه رمضان به چه مواردی بستگی دارد؟

0

نودیها:میزان کاهش آب بدن در یک فرد روزه دار سالم، به دمای محیط، رطوبت، سطح فعالیت فیزیکی و مدت زمانی که از نوشیدن آب می گذرد بستگی دارد. بنابراین، وقتی که ماه رمضان به تابستان نزدیک می شود، انتظار می رود به دلیل افزایش دما و طول روز، فشار بیشتری به علت کاهش آب، به بدن وارد شود. در این مطلب یکسری نکاتی را مطرح می کنیم تا از بروز مشکلات جدی در ماه رمضان پیشگیری کنید.

– بهتر است افطار با مایعات گرم و یک ماده قندی مناسب و یا حجم کمی از سوپ غلات آغاز شود.

– توصیه می شود روزه داران برای حفظ آب بدن در وعده سحر از سبزیجات، مواد نشاسته ای کند هضم، مثل نان های سبوس دار و میوه ها استفاده کنند.

– حذف وعده سحری سبب افت قند خون و بروز علائم آن مثل سردرد، گیجی، و کاهش تمرکز می شود.

– محدود کردن مصرف پروتئین و نمک برای کاهش تشنگی مؤثر است و برای جلوگیری از گرسنگی باید از غذاهای پر پروتئین استفاده کرد.

– برای جلوگیری از تشنگی باید بین وعده افطار تا سحر به طور متناوب مایعات نوشیده شود. در وعده سحری غذاهای دارای پروتئین ها و کربوهیدرات های پیچیده و فیبرهای زیاد گنجانده شوند.

– برای جلو گیری از کاهش آب بدن و عوارض ناشی از آن بهتر است فرد روزه دار از روبرو شدن با دمای بالای هوا پرهیز کند و میزان فعالیت خود را نیز در این زمان تنظیم کند.

در این باره بیشتر بخوانید: تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان

چند توصیه مهم برای روزه داران

۱) در ماه رمضان افراد به مصرف انواع میوه ها، سبزیجات و همچنین لبنیات توجه داشته باشند.

۲) بهتر است هر سه وعده افطار، شام و سحری در رژیم غذایی گنجانده شوند تا بدن با کمبود مواد مورد نیاز مواجه نشود.

۳) وعده افطار خیلی سنگین نباشد.

۴) فاصله مناسب میان وعده شام تا زمان خواب (حدود ۳ ساعت) رعایت شود.

۵) وعده سحری نیز اهمیت قابل توجهی دارد و حذف آن عوارض زیادی مثل سردرد، عصبانیت و ضعف را در پی خواهد داشت.

۶) مصرف یک باره مایعات در وعده سحر نه تنها باعث جلوگیری از تشنگی در طی روز ه داری نمی شود، بلکه باعث دفع سریع تر آب از بدن و تشدید آن خواهد شد. بنابراین، بهتر است مایعات در فاصله زمانی بین افطار تا سحر به صورت تدریجی مصرف شود.

۷) در این ماه مصرف کربوهیدرات های ساده و مواد قندی افزایش چشمگیری داشته و به مصرف سبزیجات و میوه ها کمتر توجه می شود.

در این باره بیشتر بخوانید:رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان

خلاصه

– مطالعات زیادی در خصوص میزان انرژی دریافت شده در ماه رمضان انجام شده است. بعضی از این مطالعات عدم تغییر در انرژی دریافتی در این ماه را نشان داده اند. در این بررسی ها، یا مصرف درشت مغذی ها تغییری نداشته است، یا به دنبال کاهش مصرف یک درشت مغذی، مصرف سایر مو اد به صورت جبرانی افزایش پیدا کرده که حاصل آن، عدم تغییر در جذب انرژی است.

– حاصل بعضی از این مطالعات هم کاهش مصرف انرژی را نشان داده اند. مطالعات زیادی هم افزایش مصرف انرژی را نشان داده اند که اکثر این تحقیقات بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی انجام شده است. در بررسی های تغذیه ای هم که بر روی ورزشکاران در ماه رمضان انجام شده تغییری در جذب انرژی مشاهده نشده است، هر چند روزه گرفتن از توان بدنی این افراد می کاهد.

دکتر سلام

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    خواص اعجاب‌انگیز کرفس در احادیث خواص اعجاب‌انگیز کرفس در احادیث راهکار‌هایی برای افزایش نشاط در زندگی راهکار‌هایی برای افزایش نشاط در زندگی ترفندهای سلامتی در ماه رمضان ترفندهای سلامتی در ماه رمضان هشدار به والدین؛ روی صورت کودکان نقاشی نکشید! هشدار به والدین؛ روی صورت کودکان نقاشی نکشید! تقویت حافظه با بازی‌های رایانه‌ای تقویت حافظه با بازی‌های رایانه‌ای چه غذا‌هایی باعث پیری پوست می‌شوند؟ چه غذا‌هایی باعث پیری پوست می‌شوند؟ حقایقی در مورد استویا حقایقی در مورد استویا صفر تا صد آنچه درباره “قارچ سمی و غیر‌سمی” باید بدانید صفر تا صد آنچه درباره “قارچ سمی و غیر‌سمی” باید بدانید چرا دندان کودکان پوسیده می‌شود؟ چرا دندان کودکان پوسیده می‌شود؟ بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟ بهترین مایعات در ماه رمضان که باید مصرف کرد؟ هشدار درباره مصرف قارچ‌های فله‌ای ‌و غیر پرورشی هشدار درباره مصرف قارچ‌های فله‌ای ‌و غیر پرورشی اشتباهی که در حمام باعث “ریزش مو” شود اشتباهی که در حمام باعث “ریزش مو” شود چگونه با زبان روزه امتحان بدهیم؟ چگونه با زبان روزه امتحان بدهیم؟ باقی مانده سموم در گوجه فرنگی ایجاد رگه های سفید میکند!! باقی مانده سموم در گوجه فرنگی ایجاد رگه های سفید میکند!! مواد غذایی که در ماه رمضان تشنگی را از شما دور می‌کنند مواد غذایی که در ماه رمضان تشنگی را از شما دور می‌کنند همه چیز درباره چی خوردن در سحری و افطاری / کامل همه چیز درباره چی خوردن در سحری و افطاری / کامل اگر از آلزایمر می‌ترسید این میوه را بخورید اگر از آلزایمر می‌ترسید این میوه را بخورید شیوع پدیده نوظهور معاینه پزشکی در پیام رسان‌ها! شیوع پدیده نوظهور معاینه پزشکی در پیام رسان‌ها! خواصی که با گرفتن آب میوه‌ از بین می‌رود خواصی که با گرفتن آب میوه‌ از بین می‌رود کدامیک از آبمیوه‌ های کارخانه طبیعی است؟ کدامیک از آبمیوه‌ های کارخانه طبیعی است؟
  • تبلیغات در نودیها
  • تبلیغات در نودیها
  • بازنشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396