کابینت‌ هایی مثل دسته گل!

اشتراک گذاری :
تا به‌حال شده که دنبال دربازکن بگردید و آن را در هیچ‌کدام از کشوهای کابینت پیدا نکنید؟

یا برای پیدا کردن قاشق‌های شربت‌خوری مجبور شوید تمام کشوی قاشق‌ها را به‌هم بریزید؟ بعضی اوقات پیدا کردن چیزی که دنبالش هستیم آنقدر اعصابمان را خرد می‌کند که تا ساعت‌ها روزمان را خراب می‌کند. چاره کار چیست؟ نظم؛ نظم‌دادن به وسایل آشپزخانه تنها راه‌حل این کار است؛ چگونه؟ با ما همراه شوید تا به شما بگوییم.

اولین بی‌نظمی‌ها در آشپزخانه معمولا در کابینت‌ها اتفاق می‌ا‌فتد. وقتی با عجله در کابینت‌های آشپزخانه را باز می‌کنیم و به هم‌ریختگی و آشفتگی درون آنها را می‌بینیم، خودمان هم آشفته می‌شویم و ترجیح می‌دهیم که زود در کابینت‌ها را ببندیم اما بهترین کار این است که این معضل را برای همیشه حل کنید.

برای نظم دادن به کابینت‌های آشپزخانه بهتر است اول از همه، وسایل اضافه و خرده‌ریزهای بدون استفاده را جدا کنید. اصل مهمی که در کنارگذاشتن وسایل اضافه باید هر لحظه به‌خودتان یادآوری کنید این است که وسایلی که سال‌هاست از آنها استفاده نکرده‌اید را حتما تا سال‌های آینده هم استفاده نمی‌کنید!

بهتر است مواد غذایی، ادویه‌ها و خوراکی‌هایی که تاریخ مصرف آنها گذشته، دور بریزید. تمام کشوهای آشپزخانه را خالی کنید، داخل آن را دستمال بکشید و یک سبد با چند محفظه برای قاشق‌ها و چنگال‌ها درنظر بگیرید.
می‌توانید قاشق‌های چایخوری، یا چنگال میوه‌خوری را عمودی در یک لیوان قرار دهید تا راحت‌تر آنها را پیدا کنید.

یکی از کشوها را برای چیدن کیسه‌های زباله و دستمال کاغذی و پلاستیک فریزر یا سلفون‌ها درنظر بگیرید. برای منظم کردن قابلمه‌ها می‌توانید یک طبقه مخصوص بخرید و آنها را به‌ترتیب اندازه روی آن بچینید. بشقاب و کاسه‌های دم‌دستی را در یک کابینت بگذارید و آن را از ظروف پذیرایی و مهمانی‌تان جدا کنید. از حلقه‌هایS برای آویزان کردن لیوان‌های چایخوری استفاده کنید.

برای منظم کردن دستمال‌های آشپزخانه آنها را از وسط تا کنید و سپس لوله کنید و در یک سبد بچینید. شیشه‌های اضافه توی کابینت‌ها یا در یخچال را دور بیندازید و آنها را انبار نکنید. همه وسایل برقی‌تان را در یک کابینت جمع کنید و یا اگر از آنها به‌ندرت استفاده می‌کنید، آن را درون محفظه پلاستیکی قرار دهید و به بالای کابینت‌ها منتقل کنید.

خودتان بهتر از هرکسی می‌دانید که وسایل ضروری و غیرضروری کدام است. تا جایی که می‌توانید کنار دست‌تان را خلوت کنید. اما حتما جلوی پنجره یکی‌دو گلدان یا شاخه‌های قلمه زده شده بگذارید تا هر روز نگاهتان به آنها بیفتد. آشپزخانه جایی است که ساعاتی از عمرتان را در آن می‌گذرانید؛ آن را منظم کنید تا از حضور در آن لذت ببرید.

 منبع:خراسان نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چرا پشه‌ ها راحتمان نمی‌گذارند؟

د مه 25 , 2015
فصل گرما که نزدیک می‌شود، هجوم پشه‌ ها و نیش‌های دردناک‌شان یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاق‌هاست که خواب و خوراک را از خیلی‌ها می‌گیرد. نیش‌هایی که در یک لحظه باعث خارش، قرمزی و تورم پوست می‌شود و گاه ممکن است عامل انتقال بیماری‌ها باشد. تازه از نیش پشه‌ها هم که بگذریم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...