چگونه فشار خون را کنترل کنیم؟

اشتراک گذاری :

نتایج مطالعه‌ای که در ژورنال «Hypertension» به چاپ رسیده است نشان می‌دهد استفاده از خوراکی‌های سرشار از نیترات مانند چغندر یا سبزی‌های برگ سبز تیره به‌صورت روزانه می‌تواند کمک زیادی به گشاد شدن عروق و تسهیل گردش خون در رگ‌ها کند. از این رو، مصرف چغندر و سبزی‌های برگ سبز تیره به تمام افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود.

محققان می‌گویند که مصرف روزانه نصف فنجانگردوبه مدت۴ماه هم می‌تواند باعث بهبود جریان خون در بدن و کاهش سطح فشار خون شود. علاوه بر این افراد تحت این مطالعه علیرغم اضافه شدن ۳۵۰ کالری به رژیم غذاییشان در روز افزایش وزنی مشاهده نکردند.گردو، منبع خوبی از فیبر، منیزیم و چربی‌های خوب است و به‌همین دلیل هم نقش بارزی در تنظیم و کاهش فشار خون بالا دارد.

این تحقیق می‌افزاید بذر کتان هم سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است که این چربی مفید با لیگنان‌ها (نوعی فیتواستروژن) و فیبر موجود در این دانه روغنی ترکیب می‌شود، می‌تواند کاهش سطح فشار خون را به‌همراه داشته باشد. معمولا به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود که برای کاهش۱۰درصدی فشار خونشان روزی۳قاشق غذاخوری بذر کتان را به‌مدت۶ماه مصرف کنند(نتایج مطالعه ای که در ژورنالhypertensionچاپ شد)

همچنین محدود کردن مصرف گوشت‌ها، مخصوصا گوشت قرمز، در برنامه غذایی هم از دیگر راه‌های کاهش سطح فشار خون است. بهتر است افراد مبتلا به فشار خون، حداقل هفته‌ای یک روز را کاملاگیاه‌خوارشوند

میزان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس بهنوش بختیاری از نوجوانی امیر نوری

س سپتامبر 15 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 11

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...