چگونه ذائقه کودک را پرورش دهیم؟

اشتراک گذاری :

یکی از مشکلاتی که برخی از والدین همواره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بدغذایی بچه‌ها و فرار آنها از مصرف انواع میوه و سبزی است.

دکتر محمدرضا وفا گفت: «به‌طور کلی، بهترین زمان شکل‌گیری ذائقه و عادت‌های غذایی بین ۶ تا ۱۸ ماهگی است؛ یعنی درست همان زمانی که تغذیه کمکی وارد برنامه غذایی شیرخوار می‌شود».

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی تاکید کرد که این زمان، بهترین زمانی است که مادران می‌توانند با دانش و آگاهی کافی خود، بهترین خوراکی‌ها با طیف‌های مختلف رنگ، بو، مزه، بافت و شکل‌های متفاوت را به شیرخوار خود بشناساند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: «اگر این تنوع و شرایط غذایی بین ۶ تا ۱۸ ماهگی برای بچه‌ها ایجاد نشود، ممکن است بچه‌ها در سنین بالاتر نسبت به برخی از مواد یا گروه‌های غذایی، حساسیت خاصی پیدا کنند یا اصلا آنها را به‌سادگی نپذیرند».

وی ادامه داد که تنها راه ممکن برای عوض کردن این عادت غذایی و بدخوری‌ها در سنین بالاتر، این است که مثلا میوه‌ها یا سبزی‌ها را به‌تدریج و با حجم کم، به‌صورت مخلوط در وعده‌های مختلف غذایی به فرزندتان بدهید.

دکتر وفا خاطرنشان کرد: «اگر فرزندتان میوه نمی‌خورد، میوه‌های مختلف را در حجم کم و با فاصله‌های زمانی مناسب به‌صورت ریزشده در غذاها یا سالادهای مورد علاقه‌اش بریزید تا عادت به خوردن این مواد غذایی باارزش به مرور زمان در او نهادینه شود. افزودن میوه‌های نرم و ریز به بستنی یا دسر بچه‌ها هم می‌تواند راهی برای تغییر ذائقه آنها باشد».

 (سلامانه)

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نوکری یک ملت برای خانواده پولدار!

ی ژوئن 28 , 2015
عبدالله عبداللهی طی یادداشتی برای خبرگزاری تسنیم نوشت: “توسعه برونزا” یا “پیشرفت درونزا”؟ قطعاً انتخاب مشخص و صحیح یکی از این دو راه، اجماع ملی بر روی آن و متعاقب آن “همت و اقدام جهادی” در راستای عملیاتی کردن گزینه صحیح که از منظر نگارنده قطعاً “پیشرفت درونزا” خواهد بود، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...