چگونه دویدن را شروع کنیم؟

اشتراک گذاری :

مهارتهای زندگی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که دوندگان مرتکب می‌شوند این است که هم سریع و هم طولانی می‌دوند. این کار مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. برای هر جلسه دویدن یا راه رفتن هدفی داشته باشید. تصمیم بگیرید که در یک جلسه یا دوی سریع انجام دهید یا دوی آرام و طولانی مدت. بدین ترتیب آسیب نمی‌بینید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا , شروع فعالیت فیزیکی و دویدن نیاز به انگیزه و هدف‌گذاری دارد. رعایت نکاتی خاص و بر‌نامه‌ریزی می‌تواند شروع دویدن را آسان‌تر کند.برای بسیاری از افراد فکر این که فعالیت خود را افزایش دهند و سالم‌تر زندگی کنند، کمی وحشتناک است. اگر هدف دویدن باشد این که از کجا شروع به دویدن کنیم، چقدر بدویم و با چه سرعتی این کار را انجام دهیم، همگی قابل تامل هستند. نکاتی برای شروع پیاده‌روی یا دویدن وجود دارند که می‌توان با کمک آنها شروع بهتری داشت.

۱- هر کسی از جایی شروع می‌کند

بسیاری افراد ممکن است سریع‌تر یا بیشتر از شما بدوند، این اشکالی ندارد. از میزان آمادگی جسمانی که دارید، خجالت زده نشوید و تلاش کنید که پیشرفت کنید. تنها فعالیت بیشتر از گذشته می‌تواند گامی بزرگ باشد.

۲- بهترین کفش را انتخاب کنید

مطمئن شوید که کفش که با آن راه می‌روید یا می‌دوید برای شما مناسب است. نباید با استفاده از کفش نامناسب درد در بدن ایجاد کنید.

۳- سرعت یا استقامت یکی را انتخاب کنید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که دوندگان مرتکب می‌شوند این است که هم سریع و هم طولانی می‌دوند. این کار مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. برای هر جلسه دویدن یا راه رفتن هدفی داشته باشید. تصمیم بگیرید که در یک جلسه یا دوی سریع انجام دهید یا دوی آرام و طولانی مدت. بدین ترتیب آسیب نمی‌بینید.

۴- حرف بزنید و راه بروید

پیاده‌روی با یک همراه می‌تواند مفرح‌تر باشد. به ‌این‌ ترتیب انگیزه شما افزایش می‌یابد و زمان سریع‌تر می‌گذرد.

۵- برنامه تمرین داشته باشید

از نظر متخصصان برای بر‌نامه‌ریزی ورزشی استفاده کنید. بر‌نامه‌ریزی تمرینی به شما کمک می‌کند تا سالم‌تر فعالیت کنید و شما را به هدفتان می‌رساند.

۶- برای روزهای تعطیل آماده باشید

ممکن است بعضی از روزها انگیزه لازم برای فعالیت نداشته باشید. ممکن است بعضی روزها خسته باشید و بعضی روزها انگیزه بیشتری برای ورزش داشته باشید. اگر واقعا احساس خستگی می‌کنید یک روز را استراحت کنید. تعطیل کردن برنامه ورزشی برای یک روز می‌تواند ذهن شما را آماده کند تا بتوانید دوباره به تمرین بازگردید.

منبع : سلامت نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

«سشوار» موجب ریزش مو می‌شود؟

پ آوریل 30 , 2015
  احمدرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران، با بیان اینکه استفاده از سشوار ساقه مو را خشک و شکننده می‌کند،‌ عنوان کرد: در صورتی که استفاده از سشوار با باد گرم و در مدت زمان زیاد همراه با شانه زدن محکم باشد، ممکن است موجب […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...