«چگونه خانواده را نابود کنیم؟!»

اشتراک گذاری :

خانواده

حکایت از آن قرار است که معاونت امور زنان و خانواده ی ریاست جمهوری، در چهارچوب قرارداد غیرقانونی خود با صندوق جمعیت سازمان ملل، هیئتی از زنان ایرانی را برای سفری به فنلاند می فرستد. هیئت اعزامی، ترکیبی از کارشناسان صندوق جمعیت سازمان ملل، مشاوران وزرا و مسئولین معاونت زنان بوده اند. از اهداف مهم این سفر “تبادل تجربه با فنلاند به منظور یافتن مکانیزم‌هایی برای تقویت بنیان خانواده” بوده است، چنان که در مقدمه ی گزارش منتشر شده از این سفر نیز عنوان می شود که هیئت اعزامی ایران، با هدف تبادل تجربیات در حوزه ی برنامه ریزی جنسیتی و خانواده ی سالم به کشور فنلاند سفر کرده است. (ص ۵ از گزارش)

اما وضع خانواده در فنلاند چگونه است که به ما کمک خواهد کرد از فنلاندی ها در زمینه ی خانواده ی سالم الگو بگیریم؟
برای فهمیدن این مسئله لازم نیست که خود را برای تحقیق به زحمت بیندازیم، بلکه کافی است همان گزارش منتشر شده از سفر را مطالعه کنیم. در ذیل، بخش هایی جالب از گزارش ۵۲ صفحه ای این سفر را که معاونت زنان ریاست جمهوری منتشر کرده می خوانیم:
خانم مکیمنت، -بازرس برنامه ریزی جنسیتی دفتر نظارت، پایش و ارزیابی قوانین برابری جنسیتی- در دیدار با هیئت اعزامی از ایران می گوید: معمولا در فنلاند دختر و پسر با هم زندگی می کنند و وقتی با هم ازدواج می کنند که بخواهند بچه دار شوند! (ص ۲۹ از گزارش سفر)
خانم تیبا مارتیکان سرپرست دفتر برابری جنسیتی ضمن ارائه ی گزارشی از فعالیت های این دفتر به هیئت اعزامی ایران می گوید: پژوهش صورت گرفته توسط آژانس حقوق اساسی در اروپا نشان می دهد که میانگین اروپا برای اعمال خشونت فیزیکی و یا جنسی از ۱۵ سالگی به زنان ۳۳ درصد بوده، اما در فنلاند ۴۷ درصد از زن ها خشونت را چه توسط شریک جنسی، چه برادر و … تجربه کرده اند. (ص ۱۵ از گزارش سفر)
دبیرکل انجمن ائتلاف زنان در گزارش خود چنین عنوان می کند: در مورد سلامت، مردان فنلاند اکثرا دچار افسردگی هستند! آنها کمتر به دکتر مراجعه می کنند ولی خوشبختانه آمار خودکشی در بین آنان پایین آمده است. (ص ۲۵ از گزارش)
در قسمت وضعیت زنان فنلاند در یک نگاه نیز آمده است: زنان علی رغم پیشرفت در مناصب سیاستگزاری و قانونی، دچار بحران خانوادگی شده و نرخ طلاق افزایش پیدا کرده است. (ص ۵۰ از گزارش سفر)
همچنین در این گزارش سایت انستیتو ملی سلامت و رفاه فنلاند، به عنوان یک سایت مرجع معرفی می شود که وقتی به آن سر می زنید در صفحه ی نخست آن با مقاله ای روبرو می شوید با این عنوان: «فنلاندیها در سال ۲۰۱۳، قریب به چهار میلیارد و ششصد میلیون یورو صرف مشروبات الکلی کرده اند»
آری فنلاندی هایی که آمار مصرف ام الخبائثشان این مقدار است و خود معترف به بحران خانواده هستند و آمار خشونت هایشان بیشتر از کشورهای دیگر اروپا است و ازدواجشان به عنوان مسئله ای حاشیه ای در کنار اصل همباشی پلید (Cohabitation) مطرح می شود، الگوی ایران اسلامی می شوند برای خانواده ی سالم و خانم مولاوردی می گوید چون فنلاند برنامه ی موفقی در زمینه ی تقویت نهاد خانواده داشته است، فعالان زن به آن سفر کرده اند!!!
البته شاید پس از نشر این یادداشت، مسئولین این فضاحت به بار آمده بگویند که برای کمک به تقویت نهاد خانواده به فنلاند رفته اند. در این مورد نیز باید به ایشان یادآور شد که سفرشان موفقیتی به دنبال نداشته است، چرا که در کمتر از یک ماه پس از خروج این هیئت از فنلاند، پارلمان این کشور ازدواج همجنسبازان را قانونی اعلام می کند و جالب آنکه اکنون بیش از نیمی از مردم این کشور، حامی قانون مزبور هستند.
اما شاید بتوان پایه ی اصلی سفر مزبور را در یک کلام خلاصه کرد: “برابری جنسیتی”
برابری جنسیتی از کلیدواژه های فمینیستی و از جمله ابزاری است که مورد استفاده ی سرمایه داران غربی قرار گرفت تا از طریق آن، زن را از خانه و خانواده جدا کرده و او را به عنوان نیروی کار ارزان قیمت و کم دردسر به کار گیرند. مسیری که غرب در مورد برابری جنسیتی طی کرد از عوامل عمده ی فروپاشی خانواده بود، به گونه ای که اکنون بسیاری از اندیشمندان غربی، جریان های فمینیستیِ مبلّغ برابری جنسیتی را مقصر اصلی بحران خانواده در غرب می دانند. مقام معظم رهبری نیز «برابری جنسی زن و مرد» را از جمله حرفهای کاملاً غلط غرب عنوان می کنند و می گویند: «اگر می‌خواهیم نگاه ما به مسئله ی زن، «سالم، منطقی، دقیق و راهگشا» باشد باید از افکار غربی در مسائلی نظیر اشتغال و برابری جنسی کاملاً فاصله بگیریم» (۳۰/۰۱/۱۳۹۳)
با توضیحی که بیان شد جالبتر می شود که بدانیم عمده ی جلسات برگزار شده در این سفر پیرامون برابری جنسیتی بوده است و هیئت اعزامی از ایران در این راستا حتی با آقای تومیویا – وزیر امور خارجه ی فنلاند- نیز دیدار می کنند، که این فرد بی توجه به اوضاع اسفبار زنان کشور خودش به زنان هیئت ایرانی، توصیه ای ضمنی می کند: «می خواهیم دیگران را تشویق کنیم که به برابری جنسیتی توجه کنند!»
دبیر کل انجمن ائتلاف زنان نیز ضمن جلسه ای می گوید: سازمان ما برای ارتقای حقوق بشر، برابری جنسیتی و ارتقای جایگاه زنان کار می کند و تلاش می کند که برابری جنسیتی را جریان سازی کرده و به درون ساختارهای اجتماعی و زندگی خصوصی و فضای کار وارد نماید.
همچنین مدیر بخش توسعه ی سازمان ملل متحد نیز در دیداری با زنان ایرانی می گوید: افتخار می کنیم که مسئله ی برابری جنسیتی برای ما مهم است و به آن می پردازیم!
حال با توجه به این که فمینیسم متهم ردیف اول فروپاشی خانواده در غرب است و هیئت اعزامی از ایران، ظرف ۶ روز ۸ جلسه با محتوای فمینیستی داشته اند، آیا نمی توان گفت که هیئت اعزامی یک دوره ی فشرده برای فروپاشی خانواده دیده اند؟!
تور فنلاند معاونت زنان ریاست جمهوری، آشکارا نشان داد که مسئولین این معاونت، بار دیگر در تور فریبکاری ها و خباثت های صندوق جمعیت سازمان ملل افتاده اند و این مسئله چه دلیلی می تواند داشته باشد الّا بی کفایتی مسئولین این معاونت.
ناگفته نماند که خانم مولاوردی اخیرا نیز دیداری با سفیر فنلاند داشت که احتمالا برای تشکر از میهمان نوازی فنلاند، به عنوان سمبل خانواده ی سالم بوده است.

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ترول ۴۸ - موقعی که مریض میشم/ امتحان

د ژوئن 15 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 8

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...