+++ احادیث شمس الشموس امام رضا علیه السلام +++ از اخلاق‌ پيامبران‌ ، نظافت‌ و پاكيزگى‌ است‌ +++ برادر بزرگتر به‌ منزله‌ پدر است‌ +++ احادیث شمس الشموس امام رضا علیه السلام +++ پيوند خويشاوندى‌ را برقرار كنيد گرچه‌ با جرعه‌ آبى‌ باشد ، و بهترين‌ پيوندخويشاوندى‌ ، خوددارى‌ از آزار خويشاوندان‌ است‌ +++ بخيل‌ را آسايشى‌ نيست‌ ، و حسود را خوشى‌ و لذتى‌ نيست‌ ، و زمامدار را وفايى‌ نيست‌ ، و دروغگو را مروت‌ و مردانگى‌ نيست‌ +++ بعد از انجام‌ واجبات‌ ، كارى‌ بهتر از ايجاد خوشحالى‌ براى‌ مؤمن‌ ، نزدخداوند بزرگ‌ نيست‌ +++ اگر بهشت‌ و جهنمى‌ هم‌ در كار نبود باز لازم‌ بود به‌ خاطر لطف‌ و احسان‌خداوند مردم‌ مظ‌يع‌ او باشند و نافرمانى‌ نكنند +++ هرگاه‌ مردم‌ به‌ گناهان‌ بى‌سابقه‌ روى‌ آورند به‌ بلاهاى‌ بى‌سابقه‌ گرفتارمى‌شوند +++ خسيس‌ بودن‌ آبروى‌ انسان‌ را از بين‌ مى‌برد +++ از فقر انديشه‌ مكن‌ كه‌ خسيس‌ خواهى‌ شد ، و در فكر عمر دراز مباش‌ كه‌ باعث‌ حرص‌ به‌ ماديات‌ است‌ . +++ عاقل‌ ، احسان‌ به‌ مردم‌ را غنيمت‌ مى‌شمارد ، و شخص‌ توانا بايد فرصت‌ راغنيمت‌ شمارد و الا موقعيت‌ از دست‌ مى‌رود +++ احادیث شمس الشموس امام رضا علیه السلام

لوگوی سایت بزرگ سرگرمی نودیها نسخه 1.1
کلیپ صوتی زیبای عاشقانه برای امام زمان (عج) از مرتضی حیدری بنام “پاییز” لینکستان انتشار عکس و فیلم اربعین - بسیار مهم نکات مهم درباره کمک به زلزله زدگان غرب کشور

ارتباط با ما

از طریق تلگرام: راه ارتباطی تلگرام

صفحات نودی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

 
RSS صفحه اصلی سایت صفحه گوگل پلاس صفحه توییتر
 

آخرین مداحی ها

چگونه بخوابیم تا صبح راحت بیدار شویم؟!

0

نودیها:این واقعیت را باید بپذیریم که ما زاده عادت‌هایمان هستیم به‌خصوص وقتی به خواب می‌رویم نمی‌دانیم که چه اتفاقی برای بدنمان می‌افتد. ولی در این مطلب نکاتی هست که هنگام چرت زدن می‌توانیم به کار ببریم تا خواب خودمان را بهتر و عمیق‌تر کنیم.

بهترین حالت خواب، حالت به پشت خوابیدن است
اگر شما عادت دارید به پشت بخوابید این حالت بهترین و سالم‌ترین حالت خوابیدن است. صورت شما به سمت بالاست و کل وزن شما به‌صورت کاملاً مساوی در ستون فقرات شما تقسیم‌شده. برخلاف زمانی که شما صورت خود را به بالشت فرومی‌برید، به پشت خوابیدن باعث می‌شود که جاذبه زمین صورت و قفسه سینه شما را به سمت پایین کشیده و این حالت بهترین راه خوابیدن برای کسانی هست که از رفلاکس اسید معده رنج می‌برند. وقتی سر شما کمی بالاتر قرار دارد معده شما زیر مری قرار می‌گیرد و احتمال اینکه اسید و مواد غذایی داخل معده به سمت بالا بیاید خیلی کمتر است.

اما کسانی که خروپف می‌کنند مراقب باشند که به پشت خوابیدن بدترین حالت خوابیدن برایشان است.  اگر شما از تنگی نفس در خواب (یا همان آپنه در خواب) رنج می‌برید، به پشت خوابیدن باعث می‌شود گلو و شکم شما براثر جاذبه زمین به سمت پایین کشیده شود و نفس کشیدن را سخت‌تر می‌کند.  دکتر اندرو وست وود استادیار مغز و اعصاب  بالینی از دانشگاه کلمبیا در این مورد پیشنهاد می‌کند که اگر کسانی که خروپف می‌کنند به بغل دراز بکشند و حتی  یک بالشت و یا همسر خودشان را در آغوش بگیرند خروپف و تنگی نفس نخواهند داشت.

بنابراین به پشت خوابیدن بهترین حالت خوابیدن است و جایزه آن علاوه بر خواب راحت‌تر، چین‌وچروک کمتر صورت است. مگر اینکه شما مشکل تنفسی داشته باشید که راه‌حل آن‌هم کاملاً ساده است با بغل گرفتن همسرتان و به پهلو خوابیدن خواب عاشقانه‌تر و آرام‌تری دارید.

دومین حالت خوب خواب، خوابیدن به پهلو چپ است
اگر عادت به پهلو خوابیدن دارید متخصصان پیشنهاد می‌دهند به پهلوی چپ بخوابید.  زیرا خوابیدن به پهلو راست مانع از حداکثر گردش خون در بدن می‌شود و به خاطر فشار روی رگ‌های خونی بدن مدام  در طول شب تغییر حالت می‌دهد تا به خاطر عدم گردش خون کافی فشار کمتری تحمل کند. به همین خاطر باوجود خوابیدن همچنان احساس خستگی می‌کنید. درحالی‌که با خوابیدن به پهلو چپ بدن راحت‌تر کار گردش خون از قلب را انجام می‌دهد. دکتر کریستوفر وینتر مدیر بخش مغز و اعصاب و خواب‌درمانی شارلوتس به تمام مریضانش تأکید می‌کند که قلب، بسیار بهتر و راحت‌تر کار پمپاژ و گردش خون را انجام می‌دهد وقتی فشار کمتری را تحمل کند. اما اگر عادت به خوابیدن به پهلو چپ ندارید و ناخودآگاه به پهلو راست می‌چرخید بهتر است که یک بالشت نرم و مسطح بین زانوهایتان بگذارید. این کار باعث می‌شود که باسن و مفاصل بدن هم‌تراز باشند و وزن به‌صورت کاملاً برابر در سطح بدن تقسیم شود این توزیع وزن باعث می‌شود فشار کمتری به قلب وارد شود و خواب به‌مراتب آرام‌تری خواهید داشت.feet-in-bed

بدترین حالت خوابیدن، خوابیدن به روی شکم است

متأسفانه خوابیدن روی شکم و سر را به بالشت فروکردن ایدئال‌ترین حالت خواب برای خیلی‌هاست، اما متخصصان معتقدند که این راحت‌ترین کار برای شروع یک صبح دردناک است. با این حالت خوابیدن شکم به سمت پایین کشیده می‌شود و انحنای ستون فقرات بسپار آسیب می‌بیند. سر به‌صورت ۹۰ درجه روی بالشت فرو می‌رود و علاوه بر اینکه نفس کشیدن سخت‌تر می‌شود و کابوس‌های شبانه زیاد می‌شوند فشار زیادی به گردن وارد می‌شود.  برای کمتر کردن آسیب این عادت بد بهتر است بالشت‌های نرم و پفی و پر خودمان را با یک بالشت نازک‌تر و مسطح‌تر عوض کنیم. این کار باعث می‌شود گردن ما بیش‌ازحد بالا قرار نگیرد و ستون فقرات کمتر آسیب ببیند. علاوه بر این با قرار دادن دو بالشت نازک زیر لگن مانع از فشار زیاد به قوس کمر شوید این کار تقسیم وزن را در بدن هم‌تراز می‌کند و ستون فقرات با بقیه اعضای بدن هم‌سطح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

  • آخرین بروزرسانی های نودیها

  • آخرین عکسهای شبکه های اجتماعی

  • آخرین آهنگ ها

  • سلامت و زیبایی

    عوارض دندان‌های هالیوودی عوارض دندان‌های هالیوودی غذاهای زود هضم کدامند؟ غذاهای زود هضم کدامند؟ ۱۰ عادت مفید شبانه برای از دست دادن سریع وزن ۱۰ عادت مفید شبانه برای از دست دادن سریع وزن با مُسکن‌های شیمیایی خداحافظی کنید با مُسکن‌های شیمیایی خداحافظی کنید خواص باور نکردنی جعفری خواص باور نکردنی جعفری درمان کیست از منظر طب ایرانی اسلامی درمان کیست از منظر طب ایرانی اسلامی ارده و فواید آن ارده و فواید آن درمان ریزش مو زنان درمان ریزش مو زنان درمان موهای زائد درمان موهای زائد مسائل اورژانس_های_راه_کربلا مسائل اورژانس_های_راه_کربلا تست خانگی تشخیص علت درد تست خانگی تشخیص علت درد نوشیدنی‌هایی که پوستتان را زیباتر می‌کنند نوشیدنی‌هایی که پوستتان را زیباتر می‌کنند مصرف بیش از ۳ فنجان چای در روز ممنوع مصرف بیش از ۳ فنجان چای در روز ممنوع چگونه بفهمیم سرماخورده‌ایم یا آنفلوآنزا گرفته‌ایم؟ چگونه بفهمیم سرماخورده‌ایم یا آنفلوآنزا گرفته‌ایم؟ اگر دچار سوزش سر دل می‌شوید، ۸ گزینه غذایی را نخورید اگر دچار سوزش سر دل می‌شوید، ۸ گزینه غذایی را نخورید چهار آنتی‌هیستامین طبیعی چهار آنتی‌هیستامین طبیعی خواص آب زرشک خواص آب زرشک خواص خربزه خواص خربزه خواص دانه هندوانه خواص دانه هندوانه رشد سریع مو با بادام رشد سریع مو با بادام
  • طراحی سایت

    HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial HTML tutorial
  • گروه سایتهای اسلام مووی - نودیها 1386 - 1396