چگونه اعتیاد به شبکه های اجتماعی را ترک کنیم؟

اشتراک گذاری :

به نام خدا – یکی از مشکلات امروز بسیاری از انسان هایی که با تکنولوژی سروکار دارند مشکل اعتیاد به دستگاههای مختلف مثل تلفن همراه و رایانه است. از میان اعتیادهای مختلفی که ممکن است در این دستگاهها و دارندگانشان باشد اعتیاد به شبکه های اجتماعی است … – بقیه در ادامه.

شبکه های اجتماعی فوایدی برای کاربران دارند. از جمله اینکه می توانند با هزینه به مراتب کمتری با دوستان و آشنایان ارتباط داشته باشند ولی مسایل امنیتی و جاسوسی در این گونه شبکه ها بیداد می کند.

و اما برای ترک اعتیاد شبکه های اجتماعی مخصوصا تلفن همراه باید چه کرد :

الف – روابط خودتان با دوستان و آشنایان به دنیای واقعی بکشید. با کسانی بیشتر رابطه و دوستی داشته باشید که اهل این شبکه ها نیستند. دوستان مسجدی و هیئتی که اهل این شبکه ها نیستند کمک حال خوبی هستند.

ب – خیلی سرسخت و محکم برای خودتان زمان تعیین کنید و وقتی زمان مثلا روزی یک ساعت به پایان رسید به هیچ وجه زیر بار نروید. این زمان را می شود کمتر هم کرد.

ج – مضرات این شبکه ها ازجمله مسایل اخلاقی و مسایلی که در ارتباط شما با دیگران ممکن است رخ دهد را در فکر خود مرور کنید و خود را از عواقب بد بودن در این شبکه ها بترسانید.

د- در برنامه روزانه خودتان ، برنامه هایی را تعبیه کنید که لزوما نیاز به بیرون رفتن داشته باشند و سعی کنید گوشی خود را با خود نبرید و یا استفاده نکنید.

ه – گوشی را با خودتان به برخی جاها نبرید.

و – اگر در میان دوستانتان نوعی رهبری دارید و حرف شنوی از شما دارند سعی کنید در بین دوستان و با هم به ترک این عادت کمک کنید. مثلا با هم قرار بگذارید گروه هاینان را در شبکه ها ببندید و حضوری هم را ببینید.

ز – استفاده درست از هر تکنولوژی نشانه شخصیت و فرهنگ بالای شماست این را به خودتان و به دیگران گوشزد کنید.

ح – مشکلات جسمی ، همراه مشکلات روحی و اخلاقی شبکه های اجتماعی شما را بر این دارد که برای خودتان و برای اینکه در آینده مشکلات گریبان گیرتان نشود هم که شده دست از اعتیاد شبکه های اجتماعی بردارید.

ط – سبک زندگی نسلهای قبل و انسانهای زیادی که تواسته اند بدون این شبکه ها و یا با استفاده کم از  این شبکه ها سپری کنند را  بررسی کنید و از آن ها یاد بگیرید.

ی – طلاق و مشکلات جنسی و اخلاقی برخی هم در سراسر جهان که از شبکه های اجتماعی برایشان پیش آمده درس عبرت شود.

قدیم ها در مورد خوردن می گفتند :”کم بخور ، همیشه بخور” در مورد تکنولوژی هم باید گفت استفاده درست و کم می تواند همیشه این بهره مندی را لذت بخش و از آفات آن بکاهد.

به امید خدا و حتما دیگران را دعا کنیم تا در حق خودمان مستجاب شود.

منبع : اتاق فکر و پژوهش اسلام مووی با همکاری نودیها

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 27

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی میرداماد حضرت زهرا (س) مادر بمون کنارم مادر تویی قرارم

س آوریل 14 , 2015
مداحی میرداماد راجع به حضرت زهرا (س) مادر مادر بمون کنارم مادر مادر تویی قرارم       دانلود با حجم 1 مگابایت 4 دقیقه و 15 ثانیه از لینک مستقیم   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 27

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...