چه چیزهایی کلیه را تخریب می کند؟

اشتراک گذاری :
به نقل از خبرگزاری مددیلی، فسفات‌ها( نمک‌های اسید فسفریک) که به طور مصنوعی به شیر یا به محصولات غلات اضافه می‌شوند سطح فسفر در خون را افزایش می‌دهند.
اثر فسفات‌های مصنوعی افزوده شده به محصولات غذایی در مقایسه با فسفات مصنوعی افزوده شده به محصولات غذایی در مقایسه با فسفات‌های طبیعی قوی‌تر است و این باعث آسیب دیدن کلیه‌ها می‌شود.
فسفر برای بدن مهم است، چرا که به شکل گیری پایه و اساس DNA و RNA کمک می‌کند. اما فسفات بیش از حد باعث می‌شود عروق خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند، قلب بزرگ شود و استخوان‌ها آسیب ببینند. به نوبه خود سطح بالای فسفر برای بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی خطرناک است. در ضمن فسفر بالا می‌تواند بطور کلی به سلامت افراد صدمه وارد کند.
این یافته‌ها در نتیجه تجزیه و تحلیل سوابق پزشکی بیماران در طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ بدست آمد. دانشمندان رژیم غذایی افراد و ترکیب خون آنها را بررسی کردند.
در افرادی که به طور فعال محصولات لبنی و محصولات غلات با فسفات‌های اضافه شده به آنها مصرف می‌کردند، جهش سطح فسفر در خون آنها مشاهده شد. در ضمن وضع کلیه‌ها ارتباط مستقیم با غلظت فسفر در خون آنها داشت.

 

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 155

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

علت های شب ادراری کودکان چیست؟

س آگوست 4 , 2015
فوق تخصص کلیه اطفال با بیان اینکه شب اداری می‌تواند ارثی باشد، گفت: مثانه نوروژنیک یا عصبی، عفونت ادراری، دیابت، کلیه پلی کیستیک و درگیری‌های خانوادگی جزو عوامل ابتلا به شب ادراری هستند. سید عباس اسحاق حسینی  در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره علل شب ادراری کودکان، اظهارداشت: […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...