چه کاری برای کم کردن شهوت انجام دهیم؟وقتی دختران خوشکل را می بینیم؟

اشتراک گذاری :

سوالات کاربران

بسم الله الرحمن الرحیم – سوال کاربر : چه کاری برای کم کردن شهوت انجام دهیم؟ وقتی دختران خوشکل را می بینیم؟ جواب در ادامه.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض ادب محضر محترم کاربر

برای کم کردن شهوت راهکارهای مختلفی ذکر شده است که چند تای اون رو ذکر میکنم و در آخر به سوال دوم شما در یکی از موارد جواب خواهم داد.

راهکارها عبارتند از :

۱.ورزش کردن ، مخصوصا ورزش های رزمی ، طناب زدن ، دویدن و کوهنوردی

۲. کنترل غذاهای چرب و شیرین ، هر چه بیش از نیاز بدن انسان غذا و انرژی دریافت کند بیشتر در معرض فشار جنسی قرار می گیرد.

۳. حضور در مجالس مذهبی ، هیئت ، مسجد و وقت گذراندن با رفقای مومن ، بودن با رفقای ناباب شما را بیشتر در معرض گناه قرار می دهد و حتی ممکن است تشویق کنند.

۴. سرگرمی هایی مثل کتاب خواندن و مخصوصا مطالعاتی که نیاز به فکر کردن و تامل کردن دارد ، گوش دادن به سخنرانی های مرحوم فلسفی و کافی ، قرائتی ، پناهیان ، امام و آقا ، حاج آقای عالی ، حاج آقا مجتبی ، استاد جاودان ، حجت الاسلام رفیعی ، سعید قاسمی ، حاج حسین یکتا ، رحیم پور ، حسن عباسی و…  که فکر مشغول به مسایل سیاسی ، معرفتی و اعتقاداتی شما را  از فکرهای آلوده دور میکند.

۵. (جواب سوال دوم) قرآن کریم راهکاری را که برای دوری از گناه نگاه پیشنهاد میکند ، ندیدن است. شاید شما بگویید نمی توانم چشم بسته راه بروم و به در و دیوار بخورم . منظور این نیست که چشم بسته راه برویم ، منظور این است در آن جاهایی که اختیار نگاه با ماست و صحنه ای پیش می آید نگاه نکنیم ، وقتی قصدی در نگاه کردن نداشته باشیم اغلب موفق می شویم خود را حفظ کنیم. خیلی از نگاههایی که فکر میکنیم سهوی است در اصل عمدی است زیرا می توانستیم با عوض کردن مسیر ، عوض کردن مسیر نگاه و خیلی کارها که خودتان بهتر می دانید ، خود را در آن موقعیت قرار ندهیم. اما اگر کنترل نکردیم و به قول خودتان دختران خوشگل را دیدیم ، آن وقت کار برای ما سخت میشود.

راهکارهای دیگری هم وجود دارد ولی عمل به اینها کمک بسیاری است.

در آخر برای دیگران بسیار دعا کنید . حضرت صدیقه طاهره فاطمه الزهرا (س) فرمودند : اول همسایه و بعد خود. دعا در حق دیگران طبق روایت در حق خودمان هم مستجاب میشود و توسل به حضرت علی اکبر(ع) .
 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 2]

Related Images:

Visits: 9

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چند دلیل عقلی محض برای ضرورت «حجاب» (جوانان جویای دلایل عقلی هستند)

پ آوریل 16 , 2015
بسم الله الرحمن الرحیم – درود بر جوانانی که اولاً برای قبول یا رد هر اصلی، در پی حجت‌های عقلی هستند و نه امواج روزگار و ثانیاً سعی دارند که «عقل» را بر «نفس» حاکم کنند. و درود بر آن دسته از جوانانی که در جستجوی فلسفه‌ی حجاب هستند، آن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...